V době krize se přechází na výkon, a to dramaticky. Tak, jak byly nastavené e-shopy a e-commerce výkonově před krizí, tak se to v roce 2020 ještě víc prohloubí. Klasičtí spendeři jako banky, pojišťovny nebo automotive rozpočty dramaticky utlumí. Nebudou eventy, nebude „nativní“ obsah, dramaticky se sníží výnos z bannerových pozicí. Jak najít nový zdroj financí? Je čas se podívat na affiliate kampaně, které roky velká online média ignorovala.
Krize ještě ani pořádně nepřišla a už se škrtají rozpočty. Marketing to schytá jako první, přestože by neměl. A online už vůbec ne. Ale v panice firmy škrtají to, co se dá „zrušit“ nejrychleji. A první jdou neměřitelné brandové věci – eventy, bannery, billboardy, rádio, televize … bez toho „přežijí“. Ve druhém sledu přehodnocují agentury či internisty, které v době hojnosti přizvali ke spolupráci, zda je nezbytně potřebují. Teď je čas se loučit a nechávat si jen ty nejlepší.
Bezhlavé škrtání ale zjevně není dobrým nápadem. Londýnský Institute of Practitioners in Advertising připravil studii, která ukazuje dopad těchto rozhodnutí. Pokud škrtnete reklamu a potom spend obnovíte, dostat se na původní čísla potrvá až 5 let. Ke cti firem je třeba ale dodat také to, že pokud by některé firmy neškrtaly, za rok by možná neměly co propagovat.
Takže online média přijdou o inzerci a to je ještě relativně v pořádku, protože je můžou zachránit GDN nebo extra slevy. Ale printová reklama, která trpěla už předtím, dostane takovou „šupu“, že to nemusí polovina časopisů přežít.
Pamatujete se na průzkumníka ve Facebooku? Jaká panika a peklo to bylo? Traffic často médiím klesl tak, že skoro zanikla. Co udělali? Přizpůsobili se. Začali řešit SEO, newslettery, push notifikace. Prostě všechno možné, jen aby to „vykryli“. Průzkumník, chválabohu, odešel tak náhle, jako přišel, a traffic se vrátil.
Pachuť zranitelnosti ale zůstala. A dnes se ukazuje znovu a média musí diverzifikovat příjem. Zlaté časy skončily, pojďme hledat řešení.
A jako se dotkne „korona“ affiliate? Máme k tomu na webu Dognet.sk dokonce článek.
Jak funguje affiliate? Zde je krátké video, které vám všechno přiblíží.
Klasická online média mají často silnou pozici v organickém vyhledávání a to je klíčové. Protože affiliate kampaně jsou dlouhodobé, tak se s nimi dá počítat měsíce či roky. Není to jako jednorázovky, na které jsou média zvyklá.
Jedna malá tabulka pouze z affiliate sítě Dognet. I na Slovensku existují další sítě, kde média vydělávají podobné peníze, a klidně i víc.
Výdělky za posledních 30 dní.
Vybírejte obsah, který má potenciál. Někdy je lepších 30 lidí na článku „Aloe vera a jeho účinky“ než 300 na „Jak správně běhat“. Čtenář musí být v pozici, že by měl zájem o koupi, jen o tom ještě neví. Řeší nějaký problém a vy mu dáte řešení – odkážete na prodejce a ten vás za nákup jako médium odmění.
Problém velkých médií je typ návštěvnosti. Většinou mají návštěvníky, kteří konzumují obsah. Neřeší nějaký svůj problém nebo otázku. A to je hlavní rozdíl mezi klasickým online médiem a profesionálním affiliate publisherem. Ten tvoří obsah a celý projekt s cílem konvertovat návštěvníky na zákazníky. A do tohoto módu se při tvorbě obsahu musí „přepnout“ i velké online magazíny.
Tvořte obsah, který lidé hledají, a zaměřte se na ten, který má potenciál udělat ze čtenáře nakupujícího.
Slovenské příklady, bohužel, dávat nemůžeme, neboť publisheři jsou na to „alergičtí“. 🙂
Je zbytečné dávat konkrétní návod. Pro vysvětlení řešení toto postačuje. Dál to je už na samotných médiích. Protože úplně je „vodit za ruku“ se nám už párkrát vymstilo. Affiliate kampaně jsou tu pro vás. Je čas diverzifikovat.
Pokud byste měli jakékoliv otázky, jsme v Dognetu pro vás. Máme speciální tým na pomoc publisherům, stačí se ozvat na hello@edognet.com
Zakladatel a vedoucí projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu se věnuje přes 10 let a kromě Ecommerce Bridge vede i Affiliate síť Dognet.
Jsme lokální affiliate síť, která na 100% rozumí trhu. Zastřešujeme více než 300 kampaní a máme přes 3100 publisherů. Od roku 2013 jsme inzerentům přinesli 483 004 konverzí a publisherům jsme vyplatili provize v celkové výši 1 756 335 €.
Pravidelné novinky, rozhovory a stálý obsah pro majitele e-shopů a ecommerce marketéry. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.