2 min. doba čtení

Obchody na Facebooku a Instagramu změní e-commerce trh

Když se největší sociální síť na světě rozhodne stát se e-commerce platformou, můžete se vsadit, že to bude mít významný vliv na celý trh.

Obchody na Facebooku a Instagramu změní e-commerce trh

Od 19. května 2020 přibyla na Facebooku a Instagramu možnost prodávat své produkty přímo prostřednictvím těchto sociálních sítí.

Facebook i Instagram už předtím pracovaly s omezenými možnostmi e-commerce. Produkty bylo možné představovat a propagovat už dlouhodobě. Facebook měl svoje Marketplace, Instagram zas umožňoval koupit si produkt, který byl představený v postech nebo v reklamách.

Možnosti e-commerce se na těchto sociálních sítích posouvají díky nové službě vpřed. Podnikatelé si budou moci prostřednictvím Facebook Shop vytvořit plnohodnotný e-shop.

Nové Facebookové a Instagramové obchody budou mít vlastní stránku a katalog produktů, který bude možné bez problémů doplňovat a měnit, a to i prostřednictvím partnerských platforem, jako je Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube a Feedonomics.

Zákazník si bude moci vyhledat a objednat zboží přímo ze sociální sítě.

V současné době je služba Facebook Shop zdarma. Alespoň zpočátku nebude Facebook obchodníkům účtovat poplatky z prodejů uskutečněných přes tuto platformu, pokud nebudou používat platby přes Facebook. V opačném případě prodejci zaplatí paušální částku 40 centů z objednávky do 8 USD nebo 5 % z ceny při objednávce nad 8 USD.

„Facebook tu byl vždy, aby vás spojil s tím, co máte rádi. To znamená s přáteli a rodinou, ale také s výrobky, značkami a firmami,” uvedla společnost ve svém oficiálním vyjádření ke spuštění Facebook Shops.

„Lidé už léta používají naše aplikace na nákup a prodej věcí, od prvních dnů registrace se zveřejněním fotografie kola s nápisem na prodej, až po prodej konferenčního stolku. Teď budou nakupovat věci od svých oblíbených značek a influencerů na Instagramu. Lidé, kteří používají naše aplikace, už vlastně předvídali vznik e-commerce obchodů. Pomáháme jim, aby se představa nakoupit si na Facebooku nebo Instagram stala skutečností,” uvádí se dále v oficiálním vyhlášení.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+