2min. doba čtení

Obchody na Facebooku a Instagramu změní e-commerce trh

Když se největší sociální síť na světě rozhodne stát se e-commerce platformou, můžete se vsadit, že to bude mít významný vliv na celý trh.

Obchody na Facebooku a Instagramu změní e-commerce trh

Od 19. května 2020 přibyla na Facebooku a Instagramu možnost prodávat své produkty přímo prostřednictvím těchto sociálních sítí.

Facebook i Instagram už předtím pracovaly s omezenými možnostmi e-commerce. Produkty bylo možné představovat a propagovat už dlouhodobě. Facebook měl svoje Marketplace, Instagram zas umožňoval koupit si produkt, který byl představený v postech nebo v reklamách.

Možnosti e-commerce se na těchto sociálních sítích posouvají díky nové službě vpřed. Podnikatelé si budou moci prostřednictvím Facebook Shop vytvořit plnohodnotný e-shop.

Nové Facebookové a Instagramové obchody budou mít vlastní stránku a katalog produktů, který bude možné bez problémů doplňovat a měnit, a to i prostřednictvím partnerských platforem, jako je Shopify, BigCommerce, Woo, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube a Feedonomics.

Zákazník si bude moci vyhledat a objednat zboží přímo ze sociální sítě.

V současné době je služba Facebook Shop zdarma. Alespoň zpočátku nebude Facebook obchodníkům účtovat poplatky z prodejů uskutečněných přes tuto platformu, pokud nebudou používat platby přes Facebook. V opačném případě prodejci zaplatí paušální částku 40 centů z objednávky do 8 USD nebo 5 % z ceny při objednávce nad 8 USD.

„Facebook tu byl vždy, aby vás spojil s tím, co máte rádi. To znamená s přáteli a rodinou, ale také s výrobky, značkami a firmami,” uvedla společnost ve svém oficiálním vyjádření ke spuštění Facebook Shops.

„Lidé už léta používají naše aplikace na nákup a prodej věcí, od prvních dnů registrace se zveřejněním fotografie kola s nápisem na prodej, až po prodej konferenčního stolku. Teď budou nakupovat věci od svých oblíbených značek a influencerů na Instagramu. Lidé, kteří používají naše aplikace, už vlastně předvídali vznik e-commerce obchodů. Pomáháme jim, aby se představa nakoupit si na Facebooku nebo Instagram stala skutečností,” uvádí se dále v oficiálním vyhlášení.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+