2min. doba čtení

Nestahujete reklamy příliš brzy?

Přední marketingový odborník Mark Ritson je známý výrokem, že z reklam nejsou unavení spotřebitelé, ale inzerenti. V dnešním reklamním světě zažíváme fenomén, kdy je mnoho kampaní staženo příliš brzy. A to i přesto, že polovina vytvořeného obsahu zůstane nevyužita.

Nestahujete reklamy příliš brzy?
Zdroj: Depositphotos

To vede k plýtvání reklamními prostředky a potenciální ztrátě možností oslovit širší a trvalejší publikum. Tato praxe ukazuje, že je nezbytné věnovat pozornost nejen produkci kreativního obsahu, ale také jeho účinné aktivaci a udržení na trhu dostatečně dlouho, aby měl pozitivní dopad na spotřebitele.

Kolik reklamy je hodně reklamy?

Existuje mýtus, že obsah po několika zhlédnutích ztrácí svou účinnost. Studie však naznačují opak – kvalitní obsah může mít dlouhodobý pozitivní dopad. Problémem je, že velká část vytvořeného obsahu nikdy nespatří světlo světa, takže peníze, které byly do tvorby investovány, vyletí do vzduchu.

“Teorie úbytku obsahu předpokládají, že obsah je na prvním místě spuštěn. Naše analýza produktu Creative Lifecycle ukazuje, že více než 50 % vytvořeného obsahu není nikdy aktivováno, což znamená, že inzerenti každoročně utratí miliardy za obsah, který spotřebitelé nikdy neuvidí,” uvádí zpráva společnosti CreativeX.

Testování obsahu je klíčem k zajištění úspěšné kampaně – při vytváření kreativních kampaní je důležité vědět, co skutečně funguje a co ne.

“Marketéři mají k obsahu, který vytvářejí, mnohem blíže než publikum. Přezkoumávání a zdokonalování kampaní v průběhu měsíců nebo dokonce let znamená, že když se nakonec spustí, obsah už není pro lidi, kteří za ním stojí, “nový”.”

Když společnost Analytic Partners provedla průzkum životního cyklu reklam, zjistila, že pouze ve 14 případech z 50 000 se reklamy skutečně opotřebovaly.

Měření opotřebení kampaně podle společnosti Analytic Partners. Zdroj: Marketing Week

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+