2 min. doba čtení

Nestahujete reklamy příliš brzy?

Přední marketingový odborník Mark Ritson je známý výrokem, že z reklam nejsou unavení spotřebitelé, ale inzerenti. V dnešním reklamním světě zažíváme fenomén, kdy je mnoho kampaní staženo příliš brzy. A to i přesto, že polovina vytvořeného obsahu zůstane nevyužita.

Nestahujete reklamy příliš brzy?
Zdroj: Depositphotos

To vede k plýtvání reklamními prostředky a potenciální ztrátě možností oslovit širší a trvalejší publikum. Tato praxe ukazuje, že je nezbytné věnovat pozornost nejen produkci kreativního obsahu, ale také jeho účinné aktivaci a udržení na trhu dostatečně dlouho, aby měl pozitivní dopad na spotřebitele.

Kolik reklamy je hodně reklamy?

Existuje mýtus, že obsah po několika zhlédnutích ztrácí svou účinnost. Studie však naznačují opak – kvalitní obsah může mít dlouhodobý pozitivní dopad. Problémem je, že velká část vytvořeného obsahu nikdy nespatří světlo světa, takže peníze, které byly do tvorby investovány, vyletí do vzduchu.

“Teorie úbytku obsahu předpokládají, že obsah je na prvním místě spuštěn. Naše analýza produktu Creative Lifecycle ukazuje, že více než 50 % vytvořeného obsahu není nikdy aktivováno, což znamená, že inzerenti každoročně utratí miliardy za obsah, který spotřebitelé nikdy neuvidí,” uvádí zpráva společnosti CreativeX.

Testování obsahu je klíčem k zajištění úspěšné kampaně – při vytváření kreativních kampaní je důležité vědět, co skutečně funguje a co ne.

“Marketéři mají k obsahu, který vytvářejí, mnohem blíže než publikum. Přezkoumávání a zdokonalování kampaní v průběhu měsíců nebo dokonce let znamená, že když se nakonec spustí, obsah už není pro lidi, kteří za ním stojí, “nový”.”

Když společnost Analytic Partners provedla průzkum životního cyklu reklam, zjistila, že pouze ve 14 případech z 50 000 se reklamy skutečně opotřebovaly.

Měření opotřebení kampaně podle společnosti Analytic Partners. Zdroj: Marketing Week

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+