3 min. doba čtení

Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů

Módní trendy sice do určité míry formují módní preference spotřebitelů, nejnovější výzkum GLAMI Fashion (Re)search ale ukazuje, že nákupům oblečení stále vládnou stereotypy, jak ty ohledně standardů krásy a vzhledu těla, tak ty ohledně věku. Výsledkem je, že třetina Čechů raději vynechá letní aktivitu, aby nemuseli odhalovat své tělo, a třetina Čechů starších 55 let cítí tíži společenských očekávání, což ovlivňuje jejich styl oblékání.

Nepřijetí vlastního těla ovlivňuje nákupní chování Čechů
Zdroj: GLAMI

Dokonalé letní tělo versus společenská omezení

Léto s sebou přináší nejen slunce a zábavu, ale také určitou zranitelnost. Konkrétně 42 % dotázaných uvedlo, že se v létě cítí citlivěji ohledně svého těla než po zbytek roku. 48 % uvedlo, že se cítí stejně po celý rok. Přesto jen 6 % může s jistotou prohlásit, že si jsou při návštěvě pláže svým tělem jisti, což je nejhorší výsledek ze vzorku srovnávaných evropských zemí. Nejsebevědoměji se v plavkách cítí Rumuni (32 %), Bulhaři (22 %) a Řekové (21 %).

Tlak na změnu postavy v rámci příprav na léto zná téměř dvě třetiny Čechů. Ještě smutnější je, že 31 % respondentů přiznalo, že se kvůli obavám o svou postavu vyhýbá různým letním aktivitám u vody.

Zdroj: GLAMI

Otevřenost vůči neutrálnímu přístupu k tělu

Navzdory obavám z vlastního vzhledu začíná veřejnost přijímat koncept body neutrality. Tato filozofie klade důraz na přijetí těla takového, jaké je, bez posedlosti tím, jak vypadáme nebo co bychom měli změnit pro uspokojení společenských norem a přijetí ostatními.

Podle 81 % účastníků průzkumu by se lidé kvůli typu těla nebo věku neměli v létě více zahalovat a měli by se oblékat podle toho, v čem se cítí dobře. I tak si ale stále někteří lidé myslí, že starší lidé (11 %) nebo lidé s plnoštíhlou postavou (8 %) by se v teplém období neměli příliš odhalovat.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Vliv věkových stereotypů

68 % Čechů starších 55 let se domnívá, že by se ve svém módním stylu neměli příliš omezovat kvůli svému věku. Módní kousky ve výrazných barvách by tak měli nosit vždy, pokud se v nich cítí pohodlně. Přesto ale 31 % z nich již někdy pocítilo tlak společnosti na to, co by měli a neměli nosit. V důsledku toho se 56 % dotázaných snažilo vyhnout přiléhavému oblečení, 15 % se vyhýbalo začlenění jasných barev do svého šatníku, 13 % se uchýlilo k oblečení, které zakrývalo více, než by si přáli, a 11 % se rozhodlo pro konzervativnější styl a vynechalo módní oblečení.

„To, že všichni trochu znejistíme, když si na sebe poprvé po zimě vezmeme krátkou sukni nebo plavky, je přirozené. Důležité ale je si uvědomit, že to, jak vypadáme, je ta nejméně zajímavá skutečnost o nás. Nenechme si tedy kvůli faldíku nebo vrásce navíc ujít slunečné dny u rybníka v plavkách nebo večerní sklenku vína v krátkých šatech,“ povzbuzuje Eliška Hynková, Brand & PR manažerka GLAMI.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+