2 min. doba čtení

Nejhodnotnější start-up kontinentu má problémy. Klarna ztrácí hodnotu

Klarna Bank AB jedná o získání nového kapitálu s oceněním 6 miliard dolarů. Toto ocenění by představovalo jen zlomek částky 45,6 miliardy dolarů, kterou Klarna získala minulé léto, kdy se stala nejhodnotnějším start-upem v Evropě. 

Nejhodnotnější start-up kontinentu má problémy. Klarna ztrácí hodnotu

Klarna nutně potřebuje další kapitál 

Podle zdrojů agentury Bloomberg, gigant služby „Buy Now, Pay Later“ jedná s investory o novém kole financování. Suma 6 miliard dolarů je však drasticky nižší než očekávaných 15 miliard dolarů, o kterých se mluvilo minulý měsíc. Zaměstnanci by při nižším ocenění mohli získat nové opce na akcie. Většina stávajících opcí však nemá žádnou hodnotu.

Mluvčí společnosti Klarna se odmítl vyjádřit s tím, že společnost nemluví o procesu získávání finančních prostředků ani o spekulacích týkajících se ocenění. Minulý pátek deník Wall Street Journal informoval, že společnost Sequoia, která se zabývá rizikovým kapitálem, může vést kolo s investicí přibližně 650 milionů dolarů. Toto kolo by mohlo společnost Klarna ocenit na 6,5 ​​miliardy dolarů. Avšak snížení hodnoty o téměř 40 miliard eur bude pro společnost katastrofické.

Podrží společnost investoři? 

Švédský poskytovatel úvěrů nabízí úvěr typu buy-now, pay-later pro více než 147 milionů aktivních uživatelů po celém světě. Klarna vykázala v prvním čtvrtletí provozní ztrátu ve výši 2,54 miliardy švédských korun (240 milionů eur). V loňském roce její provozní ztráta činila 6,58 miliard švédských korun. Poskytovatel úvěrů, který je regulován švédským úřadem pro finanční dohled, nedávno snížil počet zaměstnanců, aby omezil náklady. 

Společnost má 400 000 maloobchodních partnerů včetně takových jmen jako je Nike, Ikea, Sephora a Expedia Group. 

Nové ocenění společnosti Klarna by odpovídalo korekci, která momentálně probíhá na veřejných trzích. Důvodem je inflace, vyšší sazby a možná recese, která tlačí na její obchodní model. Také akcie konkurenční společnosti Affirm Holdings Ltd. se za poslední rok propadly o 75 %, protože nálada investorů se v souvislosti s modelem „kup teď, zaplať později“ změnila.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?
5 min. doba čtení

Průzkum o zákaznické zkušenosti Slováků odhaluje důležité oblasti. Jak toho využít v e-commerce?

Zákazníci jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají rychlost, pohodlí a zároveň osobní přístup. Pokud chcete oslovit zákazníky, nestačí jen prodávat – vyplatí se budovat vztahy a přinášet hodnotu, jinak riskujete ztrátu loajality. Průzkum zákaznické zkušenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaluje, které faktory dnes rozhodují o úspěchu značek a jak se jim přizpůsobit. Jaké poučení […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+