3 min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Nákupní chování Indů se mění
Zdroj: Depositphotos

Tradiční společnosti ve světě rychloobrátkového zboží pomalu prohrávají svůj boj. Sledování trendů a přizpůsobení obchodních modelů jsou klíčové pro udržení konkurenceschopnosti.

Posun od základních potřeb

Indové utrácejí více peněz za zboží dlouhodobé spotřeby než za potraviny. Tento trend naznačuje posun od základních potřeb ke spotřebě, která zlepšuje život.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rostoucí aspirace spotřebitelů, zejména mladých lidí, jsou dány demografickou strukturou Indie. Nákupní košíky se plní jiným zbožím a nápoje, zpracované výrobky a další položky dostávají přednost před tradičními obilovinami a luštěninami.

„Údaje, které byly shromážděny po desetileté přestávce, nabízejí pohled na nákupní trendy v páté největší ekonomice světa a nejlidnatější zemi. Jednoduše řečeno, Indové utrácejí více za to, co chtějí, než za to, co potřebují. To je varovné znamení pro mnoho nadnárodních i místních indických společností vyrábějících rychloobrátkové zboží, které vyrábějí základní zboží, jako je mýdlo nebo zubní pasta, a které v současné době trápí zpomalení prodeje,“. zmínky Menaka Doshiho pro Bloomberg.

Zdroj: Bloomberg

FMCG v krizi

Soukromá spotřeba tvoří většinu indického HDP (téměř 60 %), ale spotřeba zboží dlouhodobé spotřeby se v posledních třech letech nezvýšila. To naznačuje, že se mění způsob nakupování. Společnosti vyrábějící rychloobrátkové zboží v Indii začínají ztrácet v boji o podíl na trhu a výdaje na dopravu a zboží dlouhodobé spotřeby převažují nad výdaji na služby a zábavu.

„Soukromá spotřeba Indie se stále rovná pouze třetině čínské a desetině americké. Očekáváme, že s rostoucími příjmy a růstem spotřebitelské ekonomiky se bude nakupovat více,“ uvedl. píše Doshi.

Ke změně preferencí přispívá kromě demografického vývoje také nedostatek inovací, upřednostňování zisku před růstem ze strany velkých společností a zvýšená konkurence na trhu. Postcovidový život v Indii podpořil bohatou spotřebu, ale výrobky pro masový trh se neprodávaly. Dařilo se odvětvím, jako jsou šperky, automobily, hotely a další luxusní zboží.

Zrychlení se očekává v oblasti telekomunikací. Na národní úrovni probíhají práce na modernizaci veřejné dopravy – zejména letištních hal a nádraží.

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly
3 min. doba čtení

Slováci nechtějí digitální pozlátko. Chtějí, aby online nákupy fungovaly

Slováci nechtějí jen digitální zábavu. Hledají nástroje, které jim nákup zjednoduší. Zákazníci ukazují, že pokud se o ně obchodník stará offline, klidně s ním přejdou i do online prostředí. A přestože metaverzum zatím není mainstream, většina spotřebitelů ho zcela neodmítá. Co dalšího odhaluje nejnovější průzkum Média a technologie od MNForce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge