
Výdaje na nákupy online dosáhly celkové výše 222,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 4,9 %. To je pro americký e-commerce během sváteční sezóny rekord. Výsledky sledují online nákupy v období od 1. listopadu do 31. prosince. Údaje zahrnují více než 1 bilion návštěv amerických maloobchodních webových stránek, 100 milionů unikátních položek a celkem 18 kategorií výrobků.
Doporučujeme podívat se na vizualizované údaje Adobe Analytics.

Zdroj: Adobe
Američané hojně využívají slev a stále populárnějšího způsobu odložené platby Buy now, Pay later (BNPL) k pokrytí většiny svých nákupů. Nákupy BNPL vzrostly oproti loňskému roku o 14 % na celkovou částku 16,6 miliardy USD. Především za to můžou vyšším ceny výrobků.
Vyplatí se utratit více, než si mohou dovolit?
Přestože ceny výrobků obecně rostou, za překonaným rekordem nestojí vyšší ceny, ale vyšší počet nákupů. Ceny při online prodeji mají tendenci klesat, zejména v kategorii elektroniky, která se spotřebitelům líbí. A právě akce nalákaly lidi, kteří byli ochotni utratit více, než si mohli dovolit, aby ušetřili.
“Z 222,1 miliardy dolarů, které byly během letošních svátků utraceny online, připadá více než polovina (65 %) na pět kategorií, včetně elektroniky (50,8 miliardy dolarů), oblečení (41,5 miliardy dolarů), nábytku (27,3 miliardy dolarů), potravin (19,1 miliardy dolarů) a hraček (7,7 miliardy dolarů). Tyto kategorie se staly klíčovými tahouny růstu digitální ekonomiky,” uvádí Zpráva společnosti Adobe.
Brzy se můžeme těšit na další spotřebitelské zprávy, protože v únoru začíná výsledková sezóna za čtvrté čtvrtletí u většiny velkých maloobchodníků.