2 min. doba čtení

Meziroční růst o 4,9 %: americký e-commerce hlásí úspěšnou vánoční sezónu

Společnost Adobe Analytics pravidelně poskytuje údaje o chování spotřebitelů na americkém trhu. Nedávno přinesli údaje o vysokých prodejích před Vánocemi a nyní hlásí další překonaný rekord.

Meziroční růst o 4,9 %: americký e-commerce hlásí úspěšnou vánoční sezónu
Zdroj: Depositphotos

Výdaje na nákupy online dosáhly celkové výše 222,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 4,9 %. To je pro americký e-commerce během sváteční sezóny rekord. Výsledky sledují online nákupy v období od 1. listopadu do 31. prosince. Údaje zahrnují více než 1 bilion návštěv amerických maloobchodních webových stránek, 100 milionů unikátních položek a celkem 18 kategorií výrobků.

Doporučujeme podívat se na vizualizované údaje Adobe Analytics.

Zdroj: Adobe

Američané hojně využívají slev a stále populárnějšího způsobu odložené platby Buy now, Pay later (BNPL) k pokrytí většiny svých nákupů. Nákupy BNPL vzrostly oproti loňskému roku o 14 % na celkovou částku 16,6 miliardy USD. Především za to můžou vyšším ceny výrobků.

Vyplatí se utratit více, než si mohou dovolit?

Přestože ceny výrobků obecně rostou, za překonaným rekordem nestojí vyšší ceny, ale vyšší počet nákupů. Ceny při online prodeji mají tendenci klesat, zejména v kategorii elektroniky, která se spotřebitelům líbí. A právě akce nalákaly lidi, kteří byli ochotni utratit více, než si mohli dovolit, aby ušetřili.

„Z 222,1 miliardy dolarů, které byly během letošních svátků utraceny online, připadá více než polovina (65 %) na pět kategorií, včetně elektroniky (50,8 miliardy dolarů), oblečení (41,5 miliardy dolarů), nábytku (27,3 miliardy dolarů), potravin (19,1 miliardy dolarů) a hraček (7,7 miliardy dolarů). Tyto kategorie se staly klíčovými tahouny růstu digitální ekonomiky,“ uvádí Zpráva společnosti Adobe.

Brzy se můžeme těšit na další spotřebitelské zprávy, protože v únoru začíná výsledková sezóna za čtvrté čtvrtletí u většiny velkých maloobchodníků.

Týdenní podcast UPdate
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe