S rychlým vývojem technologie umělé inteligence si společnost Meta uvědomuje potřebu komplexnějšího přístupu. V reakci na doporučení správní rady plánuje společnost Meta zavést “méně restriktivní” přístup prostřednictvím zavedení štítků pro manipulovaný obsah. V oficiálním prohlášení společnost vysvětluje:
“V květnu 2024 plánujeme začít označovat obsah vytvořený umělou inteligencí a v červenci přestaneme odstraňovat obsah pouze na základě našich zásad týkajících se manipulovaných videí. Tento časový plán dává lidem čas, aby pochopili proces vlastního označování, než přestaneme odstraňovat menší podmnožinu zmanipulovaných médií.”
Meta bude schopna identifikovat obsah vytvořený generativní umělou inteligencí v příspěvcích. Značky budou také upozorňovat na možnosti, které dnes umělá inteligence nabízí. To by mělo zvýšit povědomí o tom, co umělá inteligence dokáže, a zároveň budovat kritické myšlení uživatelů vůči generovanému obsahu.
“Pokud zjistíme, že digitálně vytvořené nebo pozměněné obrázky, videa nebo zvukové záznamy představují obzvláště vysoké riziko, že veřejnost bude v důležité otázce uvedena v omyl, můžeme přidat výraznější označení, které lidem poskytne více informací a souvislostí. Tento celkový přístup poskytuje lidem více informací o obsahu, aby jej mohli lépe posoudit a měli kontext, pokud se se stejným obsahem setkají jinde,” uvádí platforma.
Společnost se tak snaží najít rovnováhu mezi svobodou projevu a zajištěním bezpečnosti uživatelů na svých platformách. Poskytnutím transparentnosti a kontextu pro označování chce společnost umožnit uživatelům činit informovaná rozhodnutí o online obsahu.