1 min. doba čtení

Meta prodává platformu Giphy, kupujícím je známá fotobanka

Meta se musí zbavit platformy Giphy, koupila ji fotografická agentura Shutterstock. Shutterstock uvedl, že převzetím Giphy bude moci oslovit širší okruh uživatelů.

Meta prodává platformu Giphy, kupujícím je známá fotobanka

Odprodej byl nařízený úřadem CMA

Tři roky poté, co mateřská společnost Facebooku Meta koupila Giphy za 315 milionů dolarů, prodává vyhledávač GIFů společnosti Shutterstock za pouhých 53 milionů dolarů, což představuje ztrátu 262 milionů dolarů.

Viníkem nebyla neschopnost společnosti, ale britský antimonopolní úřad. Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) loni v říjnu nařídil společnosti Meta prodat Giphy s tím, že spojení poskytlo společnosti Meta nezákonnou výhodu oproti konkurentům na trhu sociálních médií a digitální reklamy.

Společnost Meta nezveřejnila, kolik zaplatila v roce 2020 za převzetí platformy Giphy. Podle zpráv z médií však hodnota transakce přesáhla 300 milionů dolarů.

Giphy provozuje knihovnu animovaných obrázků ve formátu GIF. Databáze animovaných obrázků a krátkých videí ve formátu GIF si mezi uživateli získala značnou popularitu. Často jsou vkládány do textových zpráv a používány jako reakce na konkrétní situaci nebo událost.

Shutterstock spravuje rozsáhlou databázi fotografií určených především pro profesionální marketingové a reklamní využití.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+