
UMG je jednou z nejvlivnějších hudebních společností a zastupuje některá z největších jmen pop music, jako jsou Taylor Swift, Billie Eilish či Justin Bieber. Díky nové, rozšířené smlouvě se umělcům a autorům písní pod hlavičkou UMG otevírají ještě větší možnosti na platformách, jako jsou Facebook, Instagram, Messenger, Horizon, Threads a nyní i WhatsApp.
Partnerství začalo již v roce 2017 a od té doby se spolupráce mezi hudebním průmyslem a sociálními médii prohloubila. Snad jedinou výjimkou je nedávný konflikt se společností TikTok, kterou UMG obvinila z nízkých odměn pro umělce a autory. TikTok jim nabízel přibližně 1 % z celkových příjmů, což UMG považovala za nedostatečné. Nakonec se společnosti dohodly a populární platforma nezůstala bez oblíbených umělců.
Licencovaná hudba bude dále integrována do krátkých videí a dalšího obsahu na platformách Meta. Velkou novinkou je, že hudba se nyní dostane i do aplikace WhatsApp, čímž se značkám otevírá celá řada nových možností, jak prostřednictvím hudby oslovit své zákazníky. Společnost UMG však ve svém prohlášení neupřesnila, jakým konkrétním způsobem bude hudba na WhatsAppu využívána.
E-commerce značky mohou využít nové příležitosti k využití hudby ke zvýšení angažovanosti zákazníků a budování hlubších vztahů se svým publikem.
Dalším klíčovým bodem je, že společnosti chtějí chránit práva umělců a skladatelů také proti obsahu generovanému umělou inteligencí, který by mohl být neoprávněný. Nová smlouva by měla zajistit, aby umělci dostali za svou práci spravedlivou odměnu.
Tento posun ve spolupráci přináší nejen nové způsoby využití hudby v sociálních médiích, ale také nové příležitosti pro značky, jak se prostřednictvím hudby spojit se svým publikem a zvýšit zapojení zákazníků na platformách Meta.