
UMG je lídrem v oblasti hudební zábavy a zaměřuje se na audiovizuální obsah, merchandising, nahrávání a vydávání hudebních autorů. Společnost vyčítala TikToku nízké finanční odměny, které poskytovala autorům a umělcům.
Společnost UMG kritizovala nízké odměny pro umělce. Obvinila TikTok, že se snaží vybudovat byznys založený na hudbě, ale odmítá platit spravedlivou cenu. Stáhla proto své umělce a vypověděla smlouvu se sociální sítí.
I přes dočasnou absenci hudby na platformě se uživatelé TikToku zaměřili na objevování a sdílení nového hudebního obsahu. Po měsících vyjednávání se společnosti TikTok podařilo uzavřít novou licenční dohodu se společností Universal Music Group. Umělci, kteří spadají pod UMG, se mohou těšit na lepší příležitosti a vyšší odměny.
“Společná dohoda představuje novou éru strategické spolupráce mezi oběma organizacemi, která je založena na společném závazku pomáhat umělcům a autorům písní UMG dosáhnout jejich tvůrčího a obchodního potenciálu. Využitím nejlepších technologií, marketingových a propagačních schopností společnosti TikTok ve své třídě přinesou UMG a TikTok autorům a umělcům UMG lepší odměny, nové možnosti propagace a zapojení jejich nahrávek a písní a špičkovou ochranu v oblasti generativní umělé inteligence,” stojí v prohlášení společnosti TikTok.