2min. doba čtení

AKTUALIZOVÁNO: Magyar Posta již brzy jako povinný přepravce e-shopů na maďarském trhu

Novela poštovního zákona nařizuje maďarským e-shopům, aby v nákupním košíku poskytli zákazníkovi možnost vybrat si dopravu prostřednictvím národního přepravce Magyar Posta. Pevné ceny pak mají zabránit znevýhodnění maďarské pošty.

AKTUALIZOVÁNO: Magyar Posta již brzy jako povinný přepravce e-shopů na maďarském trhu
Zdroj: Depositphotos

Od 8. března má Ecommerce Bridge k dispozici dvě vyjádření logistických dopravců.

Pošta bez hranic uvádí, že všechny e-shopy působící na maďarském trhu musí zákazníkům nabídnout možnost doručení prostřednictvím maďarské pošty. Opírá se přitom o oficiální vyjádření Magyar Posta a kontakty přímo z trhu.

Zásilkovna uvádí, že se jedná výhradně o maďarské e-shopy, ale neuvádí zdroje.

Tomuto tématu se budeme věnovat i nadále a článek budeme průběžně aktualizovat. Jedno je však jisté – změna nabývá účinnosti 28. března 2024.

Nařízení se bude vztahovat na nabídku. Je na zákazníkovi, zda si pro přepravu svého zboží vybere maďarskou poštu, nebo ne. Musí však mít na výběr ze všech způsobů přepravy, které pošta nabízí: doručení domů (na adresu), doručení na poštu, doručení do výdejního místa nebo do výdejních boxů.

Maďarská pošta se k nedávné změně právních předpisů vyjádřila prostřednictvím oficiální zprávy na své webové stránce. Otázky na největším maďarském veletrhu e-commerce, který se konal poslední únorový den v Budapešti, ponechala bez komentáře. Zástupci maďarského e-commerce se ke schválené novele zatím nevyjádřili. “Podle informací z místního trhu víme, že takové prohlášení se připravuje a bude v rozporu zejména s nařízením o pevných prodejních cenách,” doplňuje Pavel Vyoral z Pošty bez hranic.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?
8min. doba čtení

Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?

Zákaznickou zkušenost nakupujících na e-shopech ovlivňuje řada faktorů. Z velké části do ní promlouvá uživatelská přívětivost nákupních košíků, úroveň logistiky, či zákaznická podpora při vrácení zboží. Jak si v těchto oblastech stojí české e-shopy? Společnosti Shopsys, Skladon a Retino tak již druhý rok po sobě uskutečnily v předvánoční špičce Velký test logistiky, který mapuje standard […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Vrácení zásilky musí být stejně snadné jako objednání zboží
2min. doba čtení

Vrácení zásilky musí být stejně snadné jako objednání zboží

Pohodlná možnost vrácení objednaného zboží má velký vliv na rozhodnutí zákazníka, kde a zda vůbec si zboží objedná. Pokud má internetový obchod transparentní a snadné způsoby vrácení zboží, zákazníci mu více důvěřují. Kurýrní společnost DPD poskytuje e-shopům jednoduchý online nástroj, který celý proces vrácení zboží usnadňuje jak e-shopu, tak jeho zákazníkům.

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+