2 min. doba čtení

Litva se stala lídrem v evropském sektoru e-commerce

Litva předstihla mnoho konkurentů v EU a stala se významným hráčem na evropské e-commerce scéně. Tento posun představuje významný vývoj, který má důsledky pro podniky i spotřebitele.

Litva se stala lídrem v evropském sektoru e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Co je tedy hnací silou prudkého nárůstu online nakupování? Odpověď spočívá v kombinaci příznivých podmínek, inovativního podnikání a digitálně zdatného obyvatelstva. Díky vysoce rozvinuté infrastruktuře je Litva schopna poskytovat bezproblémové online nakupování, kterému se mnoho jiných zemí nevyrovná.

Jak se píše ve zprávě EMBANK: “Do roku 2024 zpráva poukazuje na nejméně jednu oblast, kde se Evropa může vyrovnat Litvě. Litva má ze všech zemí EU nejvyšší podíl online podniků (39 %). Litva nyní předstihla Švédsko (38 %) a Dánsko (37 %), zatímco Rumunsko a Lucembursko mají nejnižší preference elektronického obchodování (po 13 %).”

Litevský e-commerce však není jen o technologii, ale také o lidech. Trh online obchodování v této zemi se vyznačuje vysokou úrovní digitální gramotnosti – 95 % obyvatel má přístup k internetu. Online nakupující v zemi utratí v průměru 800 EUR na osobu ročně.

Zásadní roli v úspěchu e-commerce v Litvě hraje vládní politika. Poskytováním daňových pobídek a podporou iniciativ, které podporují inovace, vláda podpořila růst začínajících podniků a podnikání. To vedlo ke vzniku nových platforem elektronického obchodu, z nichž mnohé získaly mezinárodní uznání.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Rozmach elektronického obchodování v Litvě představuje příležitosti pro expanzi a růst. Díky své strategické poloze mezi západní Evropou a východem nabízí země ideální centrum pro společnosti, které chtějí proniknout na obrovský spotřebitelský trh v regionu. Kromě toho je Litva díky vysoce kvalifikované pracovní síle a konkurenceschopným nákladům na pracovní sílu atraktivní destinací pro investice.

Výhody pocítí i spotřebitelé. Díky širokému sortimentu výrobků za konkurenceschopné ceny mohou zákazníci nakupující online využívat větší pohodlí a flexibilitu. Rozšíření elektronického obchodování také podporuje konkurenci mezi maloobchodníky, což podporuje inovace a zlepšuje služby zákazníkům.

Vedoucí postavení Litvy v oblasti elektronického obchodování svědčí o progresivním přístupu země k digitálnímu obchodování. Vzhledem k tomu, že se podniky a spotřebitelé nadále přizpůsobují tomuto rychle se vyvíjejícímu prostředí, je Litva připravena zůstat lídrem v odvětví elektronického obchodu v Evropě i v příštích letech.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+