3 min. doba čtení

Lidé nemají rádi personalizované reklamy, ukazuje evropský průzkum

Představte si, že procházíte svým kanálem na sociálních sítích a každá reklama, kterou vidíte, je přesně přizpůsobena vašim potřebám a očekáváním. Taková je realita dnešního internetu, který využívá personalizované reklamy. Přestože technologickí giganti jako Facebook trvají na tom, že tento "personalizovaný zážitek" milujeme, nedávný průzkum vykresluje jiný obraz.

Lidé nemají rádi personalizované reklamy, ukazuje evropský průzkum
Zdroj: Depositphotos

Studie společnosti YouGov se ptala více než 2 000 uživatelů sociálních sítí ve Francii a Německu na jejich názory na tyto reklamy. Ukázalo se, že většina lidí není jejich fanouškem. Neuvěřitelných 57 % respondentů uvedlo, že nechtějí žádné personalizované reklamy, ať už jde o produkty nebo politiku. Pouze 11 % respondentů souhlasilo s tím, aby se jejich osobní údaje používaly k cílení reklamy.

Zdroj: YouGov

 

Lidé jsou obzvláště vystrašení, když je kategorizují podle příjmu, náboženských názorů nebo životních událostí, jako je těhotenství nebo smrt. Považují to za invazivní a většina si myslí, že by to nemělo být povoleno.

Způsob, jakým funguje PPC a jak se sleduje naše online chování v případě reklam, také vyvolává otazníky. Ať už jde o to, co děláme na sociálních platformách, nebo o naši širší internetovou aktivitu, jasná většina si myslí, že tento druh sledování by neměl být používán pro reklamy.

Týdenní podcast UPdate

Ještě větší obavy vyvolávají politické reklamy. Téměř polovina respondentů se obává, že tyto cílené reklamy mohou poškodit demokracii. Ve Francii je to až 50%.

Velká část problému? Většina lidí nemá představu o tom, jak PPC funguje a jak se data shromažďují a později používají. Všechno se to děje v zákulisí, přičemž náš „souhlas“ je zakopán v těch dlouhých podmínkách, které nikdo nečte.

Zdroj: YouGov

Nejde jen o otravné reklamy například zmíněných PPC. Existují skutečné obavy z toho, jak může takové cílení polarizovat komunity, šířit dezinformace a dokonce potlačovat hlasování. Navíc, když všichni vidíme různé reklamy, je obtížné vést veřejnou diskusi o jejich tvrzeních.

Co tedy lze dělat? Domníváme se, že technologické společnosti musí zlepšit svůj přístup, poskytnout větší kontrolu nad údaji a omezit rušivý dohled. Unie má šanci dosáhnout toho prostřednictvím zákona o digitálních službách (DSA).

Náš průzkum ukázal, že lidé jsou připraveni ke změně. Většina z nich chce nezávislé audity algoritmů sociálních médií, které by zabránily šíření škodlivého obsahu. Mnozí chtějí i větší transparentnost o tom, kdo stojí za reklamami, které vidíme, a jak jsou cílené.

Z průzkumu je zřejmé, že lidé nejsou z personalizace tak nadšeni, jak by si to společnosti představovaly. Je načase přehodnotit způsob, jakým cílíme?

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+