3 min. doba čtení

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Nouzový stav vyhlášený vládou dne 12.3.2020 v souvislosti s šířením nákazy virem COVID-19 přinesl do českého online prodeje silný vítr. Nakupovat přes internet začali nejspíš i ti, kteří nad virtuálními obchody dosud jen ohrnovali nos, nyní zahalený do roušky. Ta se stala fenoménem a bude nejspíš celosvětovým symbolem roku 2020.

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Díky šicí mánii vyvolané nedostatkem jednorázových ochranných pomůcek totiž vyhledávání a srovnávání cen vévodí právě šicí stroje, sáčky do vysavačů nebo třeba žehličky.

Kromě toho internetový srovnávač cen Srovname.cz zaznamenal během omezení kvůli šíření koronaviru obrovské nárůsty zájmu také u léků, mrazniček, notebooků, výrobků pro péči o tělo, kosmetiku i produktů pro domácí mazlíčky. Za většinou nárůstů stojí uzavření kamenných prodejen, případně nařízená či dobrovolná karanténa obyvatel České republiky.

„Koronavirus ukázal, že slovní spojení zlaté české ručičky je stále platné. Díky šití roušek o stovky procent vzrostla poptávka i online prodej šicích strojů. Dalším artiklem, který také zažil v předchozích 14 dnech obrovskou renesanci, bylo příslušenství k vysavačům, konkrétně sáčky do vysavačů, jež se používají jako filtry právě do látkových roušek,“ říká David Folprecht, jednatel cenového srovnávače Srovname.cz.

Strach z pandemie a omezení pohybu osob přiměl navíc lidi myslet dopředu. Velký zájem je tak o mrazničky (navýšení o 75 %) pro uchování větších zásob jídla. Češi pochopitelně také začali více řešit své zdraví a posílení imunity, zajímají se o ceny léků, doplňků stravy i vitamínů, aby snížili možné riziko nákazy. Nepodceňují ale ani celkovou péči o tělo.

„Lidé nemohou navštěvovat kadeřnictví, holičství, pedikúru, masážní a wellness salony ani další podobná zařízení, a proto si tyto služby zařizují svépomocí. Nárůst tak byl zaznamenán i v kategoriích péče o tělo o 150 %, parfémy a deodoranty o 450 %, kosmetika o 37 % včetně kosmetiky vlasové o 18 %,“ popisuje David Folprecht.

Vzhledem k přesunutí práce z kanceláří do „home officů“ se o 20 % navýšilo rovněž srovnávání cen notebooků. Nyní více než kdy jindy oceníme kvalitní notebook, a to jak pro práci z domova, tak třeba i pro puštění dobrého filmu v teple peřin. Zároveň je notebook variantou pro zabavení či domácí vzdělávání dětí.

Zvýšil se počet reorganizovaných domácností a velkých úklidů a s nimi automaticky i srovnávání cen a online nákupy módních doplňků (o 192 %) po vytřídění šatníků, bot (o neuvěřitelných 998 %) po inventuře botníků, koberců (o 20 %) po snaze vyčistit skvrny a zneškodnit všechny viry a bakterie, čističů vzduchu pro zlepšení domácího klimatu.

„Zkrátka nepřijdou ani zvířecí miláčci. Jejich majitelé jim snížený komfort kompenzují rozmazlováním v podobě online objednávek sortimentu pro domácí mazlíčky, zejména krmiva pro psy, kde jsme zaznamenali nárůst o 112 % a v kategorii vše pro kočky o 60 %,“ dodává David Folprecht.

Zvýšená srovnávací poptávka způsobená ale nikoli koronavirem, ale příchodem jara, byla zaznamenána hlavně u letních pneumatik (o 20 %) a štípaček na dřevo (o 25 %).

Nízký vliv má současná situace na kategorie dětského zboží a velké a malé bílé elektroniky (s výjimkou mrazáků, pekáren a čističek). Velký propad se v brzké době očekává u luxusních doplňků a spodního prádla, hodinek, oblečení, sportovního vybavení pro týmové sporty či domácích dekorací. (zdroj: dataweps.cz)

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+