3 min. doba čtení

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Nouzový stav vyhlášený vládou dne 12.3.2020 v souvislosti s šířením nákazy virem COVID-19 přinesl do českého online prodeje silný vítr. Nakupovat přes internet začali nejspíš i ti, kteří nad virtuálními obchody dosud jen ohrnovali nos, nyní zahalený do roušky. Ta se stala fenoménem a bude nejspíš celosvětovým symbolem roku 2020.

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Díky šicí mánii vyvolané nedostatkem jednorázových ochranných pomůcek totiž vyhledávání a srovnávání cen vévodí právě šicí stroje, sáčky do vysavačů nebo třeba žehličky.

Kromě toho internetový srovnávač cen Srovname.cz zaznamenal během omezení kvůli šíření koronaviru obrovské nárůsty zájmu také u léků, mrazniček, notebooků, výrobků pro péči o tělo, kosmetiku i produktů pro domácí mazlíčky. Za většinou nárůstů stojí uzavření kamenných prodejen, případně nařízená či dobrovolná karanténa obyvatel České republiky.

„Koronavirus ukázal, že slovní spojení zlaté české ručičky je stále platné. Díky šití roušek o stovky procent vzrostla poptávka i online prodej šicích strojů. Dalším artiklem, který také zažil v předchozích 14 dnech obrovskou renesanci, bylo příslušenství k vysavačům, konkrétně sáčky do vysavačů, jež se používají jako filtry právě do látkových roušek,“ říká David Folprecht, jednatel cenového srovnávače Srovname.cz.

Strach z pandemie a omezení pohybu osob přiměl navíc lidi myslet dopředu. Velký zájem je tak o mrazničky (navýšení o 75 %) pro uchování větších zásob jídla. Češi pochopitelně také začali více řešit své zdraví a posílení imunity, zajímají se o ceny léků, doplňků stravy i vitamínů, aby snížili možné riziko nákazy. Nepodceňují ale ani celkovou péči o tělo.

„Lidé nemohou navštěvovat kadeřnictví, holičství, pedikúru, masážní a wellness salony ani další podobná zařízení, a proto si tyto služby zařizují svépomocí. Nárůst tak byl zaznamenán i v kategoriích péče o tělo o 150 %, parfémy a deodoranty o 450 %, kosmetika o 37 % včetně kosmetiky vlasové o 18 %,“ popisuje David Folprecht.

Vzhledem k přesunutí práce z kanceláří do „home officů“ se o 20 % navýšilo rovněž srovnávání cen notebooků. Nyní více než kdy jindy oceníme kvalitní notebook, a to jak pro práci z domova, tak třeba i pro puštění dobrého filmu v teple peřin. Zároveň je notebook variantou pro zabavení či domácí vzdělávání dětí.

Zvýšil se počet reorganizovaných domácností a velkých úklidů a s nimi automaticky i srovnávání cen a online nákupy módních doplňků (o 192 %) po vytřídění šatníků, bot (o neuvěřitelných 998 %) po inventuře botníků, koberců (o 20 %) po snaze vyčistit skvrny a zneškodnit všechny viry a bakterie, čističů vzduchu pro zlepšení domácího klimatu.

„Zkrátka nepřijdou ani zvířecí miláčci. Jejich majitelé jim snížený komfort kompenzují rozmazlováním v podobě online objednávek sortimentu pro domácí mazlíčky, zejména krmiva pro psy, kde jsme zaznamenali nárůst o 112 % a v kategorii vše pro kočky o 60 %,“ dodává David Folprecht.

Zvýšená srovnávací poptávka způsobená ale nikoli koronavirem, ale příchodem jara, byla zaznamenána hlavně u letních pneumatik (o 20 %) a štípaček na dřevo (o 25 %).

Nízký vliv má současná situace na kategorie dětského zboží a velké a malé bílé elektroniky (s výjimkou mrazáků, pekáren a čističek). Velký propad se v brzké době očekává u luxusních doplňků a spodního prádla, hodinek, oblečení, sportovního vybavení pro týmové sporty či domácích dekorací. (zdroj: dataweps.cz)

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce
12 min. doba čtení

Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce

Čínské e-shopy jako Temu, Shein a AliExpress si získávají stále větší popularitu po celém světě, včetně Evropy a USA. Nabízejí extrémně nízké ceny, široký sortiment produktů a často i bezplatné doručení. Nicméně za touto lákavou fasádou se může skrývat strategie, která má zásadní negativní dopady na spotřebitele i lokální ekonomiky.

Jakub Matoušek Jakub Matoušek
Founder & CEO, Pathfinder
Přečíst článek
Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…
5 min. doba čtení

Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…

Celá kauza ohledně domény a „chudáka“ studenta je ukázkový příklad, jak se podle mě nedělají doménové spekulace. S doménami dělám jako hobby už možná 15 let. Je to pro mě zábava a někdy příjemný finanční bonus. Každopádně, text je čistě můj názor. Nejsem právník. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+