4min. doba čtení

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Nouzový stav vyhlášený vládou dne 12.3.2020 v souvislosti s šířením nákazy virem COVID-19 přinesl do českého online prodeje silný vítr. Nakupovat přes internet začali nejspíš i ti, kteří nad virtuálními obchody dosud jen ohrnovali nos, nyní zahalený do roušky. Ta se stala fenoménem a bude nejspíš celosvětovým symbolem roku 2020.

Koronavirus nahrává online prodeji – vévodí šicí stroje a sáčky do vysavačů

Díky šicí mánii vyvolané nedostatkem jednorázových ochranných pomůcek totiž vyhledávání a srovnávání cen vévodí právě šicí stroje, sáčky do vysavačů nebo třeba žehličky.

Kromě toho internetový srovnávač cen Srovname.cz zaznamenal během omezení kvůli šíření koronaviru obrovské nárůsty zájmu také u léků, mrazniček, notebooků, výrobků pro péči o tělo, kosmetiku i produktů pro domácí mazlíčky. Za většinou nárůstů stojí uzavření kamenných prodejen, případně nařízená či dobrovolná karanténa obyvatel České republiky.

„Koronavirus ukázal, že slovní spojení zlaté české ručičky je stále platné. Díky šití roušek o stovky procent vzrostla poptávka i online prodej šicích strojů. Dalším artiklem, který také zažil v předchozích 14 dnech obrovskou renesanci, bylo příslušenství k vysavačům, konkrétně sáčky do vysavačů, jež se používají jako filtry právě do látkových roušek,“ říká David Folprecht, jednatel cenového srovnávače Srovname.cz.

Strach z pandemie a omezení pohybu osob přiměl navíc lidi myslet dopředu. Velký zájem je tak o mrazničky (navýšení o 75 %) pro uchování větších zásob jídla. Češi pochopitelně také začali více řešit své zdraví a posílení imunity, zajímají se o ceny léků, doplňků stravy i vitamínů, aby snížili možné riziko nákazy. Nepodceňují ale ani celkovou péči o tělo.

„Lidé nemohou navštěvovat kadeřnictví, holičství, pedikúru, masážní a wellness salony ani další podobná zařízení, a proto si tyto služby zařizují svépomocí. Nárůst tak byl zaznamenán i v kategoriích péče o tělo o 150 %, parfémy a deodoranty o 450 %, kosmetika o 37 % včetně kosmetiky vlasové o 18 %,“ popisuje David Folprecht.

Vzhledem k přesunutí práce z kanceláří do „home officů“ se o 20 % navýšilo rovněž srovnávání cen notebooků. Nyní více než kdy jindy oceníme kvalitní notebook, a to jak pro práci z domova, tak třeba i pro puštění dobrého filmu v teple peřin. Zároveň je notebook variantou pro zabavení či domácí vzdělávání dětí.

Zvýšil se počet reorganizovaných domácností a velkých úklidů a s nimi automaticky i srovnávání cen a online nákupy módních doplňků (o 192 %) po vytřídění šatníků, bot (o neuvěřitelných 998 %) po inventuře botníků, koberců (o 20 %) po snaze vyčistit skvrny a zneškodnit všechny viry a bakterie, čističů vzduchu pro zlepšení domácího klimatu.

„Zkrátka nepřijdou ani zvířecí miláčci. Jejich majitelé jim snížený komfort kompenzují rozmazlováním v podobě online objednávek sortimentu pro domácí mazlíčky, zejména krmiva pro psy, kde jsme zaznamenali nárůst o 112 % a v kategorii vše pro kočky o 60 %,“ dodává David Folprecht.

Zvýšená srovnávací poptávka způsobená ale nikoli koronavirem, ale příchodem jara, byla zaznamenána hlavně u letních pneumatik (o 20 %) a štípaček na dřevo (o 25 %).

Nízký vliv má současná situace na kategorie dětského zboží a velké a malé bílé elektroniky (s výjimkou mrazáků, pekáren a čističek). Velký propad se v brzké době očekává u luxusních doplňků a spodního prádla, hodinek, oblečení, sportovního vybavení pro týmové sporty či domácích dekorací. (zdroj: dataweps.cz)

Sdílet článek
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
7min. doba čtení

Připravte svůj e-shop na hlavní sezónu

Přelom září a října představuje ten nejvyšší čas zhluboka se nadechnout a naplno se vrhnout do top sezóny roku – Black Friday a Vánoc. Přečtěte si rady z obecného pohledu na web, ale také na UX, sociální sítě, PPC a analytiku, abyste z hlavní sezóny vytěžili maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Přečíst článek