4 min. doba čtení

Jsou Performance Max kampaně trhák nebo propadák?

Google před nějakou dobou začal opouštět SMART kampaně a přinesl nám novinku v podobě Performance Max formátu. Ten, narozdíl od ostatních reklamních formátů od Google, má k dispozici celý jeho reklamní prostor. Na kampaň tedy narazíte jak ve vyhledávací síti (vyhledávače, nákupy, mapy,...), tak v té obsahové (YouTube, Gmail, Blogger,...). Máte tedy šanci potenciálního zákazníka zasáhnout prakticky kdykoliv a kdekoliv, kam se po internetu vydá. Je to ale opravdu to, co chceme?

Filip Svárovský Filip Svárovský
CEO Tanganica
Jsou Performance Max kampaně trhák nebo propadák?

PLA a DSA kampaním tedy odzvonilo?

DSA kampaně, tedy Dynamic Search Ads, tvoří nadpis a popisek. Nadpis se ale generuje automaticky, dynamický a krátký popisek je třeba vytvořit ideálně s pomocí vašeho marketingového specialisty. Můžete si tuto kampaň představit následovně:

Kampaň je vždy značená a rozeznatelná od ostatních nabídek vyhledávání. A jak se liší DSA od PLA?

PLA jsou kampaně s produktovými informacemi, tedy Product Listing Ads. K jejich vytvoření budete potřebovat produktový feed, jinak také XML feed, a to ideálně přímo určený pro inzerci na Google.

Spousta e-shopových řešení, jako například Shoptet nebo UpGates, je ve svém rozhraní přímo nabízí ke generování. Narozdíl od DSA se v případě PLA zobrazí jak fotka produktu, tak i jeho název a cena. Je tedy potřeba mít názvy správně formulované a cenovou politiku nastavenou tak, aby byla konkurenceschopná. Vizuálně si PLA kampaň můžete představit takto:


Starší reklamní formáty rozhodně svou cílovou skupinu neztratí. DSA budou využívat specialisté pro větší e-shopy, kde není kapacita vytvářet reklamní kampaně více konkretizované.

Kampaně Performance Max je ale dokáží zastoupit, jen je v jejich případě těžší například zakazování cílení na určitá slova. O tom ale později. Co se týká PLA, ty Performance Max dokáží ve sto procentech plně zastoupit. 

Proč by vás tedy Performance Max kampaně měly zajímat?

Kampaně jsou zajímavé už jen díky svým zobrazovacím schopnostem. Podívejte se, kde všude se s nimi kromě Shoppingu můžete setkat:


Pro jejich fungování je třeba vyplnit několik assetů, ať to jsou obrázky, loga, nadpisy nebo texty. S tím je potřeba dát si práci, ale rozhodně se vám to vyplatí! Mají totiž velký potenciál oslovit zákazníka i tam, kde by to úplně nečekal. A díky vámi dobře zvoleným podkladům si ho jen získáte.

Recenze na tento formát jsou ale všelijaké. Někteří si je chválí, ale spousta lidí s nimi má špatnou zkušenost. Nejmenovaná marketingová platforma zpracovala díky svému velkému vzorku případovou studii, kde rozebrala, co spuštění Performance Max kampaní přineslo jejím klientům.

Ve druhém kvartálu roku 2022 testovala úspěšnost tohoto nového formátu na 150 e-shopech prodávajících zboží v různých segmentech. Celkem e-shopy utratily několik milionů korun.

Platforma zjistila, že u jejich klientů, kteří si Performance Max kampaně spustili, dokáže snížit PNO až o 11 %! Kampaně začaly kupovat větší objem trafficu a díky širokému spektru zobrazení a částečnému retargetingu dokáží kampaně oslovit zákazníka prakticky kdekoliv.

Správně nastavené reklamní účty a kvalitní podklady pak zabezpečí, že potenciálního zákazníka promění ve spokojeného kupujícího.

Co je potřeba vědět, pokud chci spustit Performance Max kampaně?

Protože se kampaně mohou vyskytovat i v klasickém vyhledávání, občas se mohou zobrazovat na brandové vyhledávací dotazy. Co ale víme přímo od Google accountů je, že správně nastavenou brandovou kampaň žádná Performance Max kampaň v aukci nepřebije. Pokud je tedy brandová kampaň e-shopu nastavena správně, bude mít vždy přednost.

Jako mínus Performance Max kampaní můžeme zmínit například to, že z nich nelze vyloučit daná klíčová slova. O to musíte požádat vaši podporu ze strany Google accountů.

Tento postup je složitý i hlavně proto, že se vylučování nedoporučuje. Cílem je nastavit kampaň tak, aby doručovala výsledky bez využití klíčových slov, která využívat nechcete. Lepší přístup určitě uvítáte u automaticky generovaného videa na YouTube.

Ty totiž, na rozdíl od klíčových slov, můžete z inzerování vyloučit sami. Dost často totiž videa nejsou v souladu s vaším brandem a jejich zpracování by mohlo potenciálního zákazníka leda tak odradit. Na tomto by mohl Google v budoucnu ještě zapracovat.

Kampaně tu jsou zatím ale velmi krátkou dobu na to, abychom je mohli odsoudit nebo postavit na stupně vítězů. Co víme jistě je, že těm, kteří s nimi umí pracovat, přináší velmi výrazný nárůst tržeb a zvyšují výkon online inzerování. A jaké zkušenosti s Performance Max kampaněmi máte vy?

Sdílet článek
Filip Svárovský
CEO Tanganica

Filip je CEO, marketingový specialista a spoluzakladatel start-upu Tanganica, který byl založený v roce 2020. Do té doby působil ve společnosti Biano. Vystoupil v podcastu Mladý podnikatel, napsal vlastní knihu a podílel se na tvorbě článku například do magazínu CzechCrunch. Mimo to vše ještě studuje obor Marketing a mezinárodní obchod na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci.

Tanganica
Tento článek ti přináší

Tanganica

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů
4 min. doba čtení

LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů

Přicházejí LinkedIn Boost kampaně – nová funkce, která firmám umožňuje propagovat příspěvky na generování leadů. Z organických příspěvků se stanou reklamy a rozšíří si dosah. Jak přistoupit k novému nástroji a jak jej efektivně jej využít? Podíváme se na to, co novinka přináší a jak ji spustit. Výhodou je, že je přístupná globálně a můžeme […]

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA
4 min. doba čtení

Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA

Trh digitální reklamy v USA čeká v letošním roce výrazný růst. V čele výdajů stojí telekomunikační služby, maloobchod a spotřební zboží. Prezidentské volby se projevují i na reklamním prostoru. Zdá se, že americká reklama si zachovává klíčové investice do sociálních médií a display reklamy. Výdaje dosáhnou rekordních 302 miliard USD, což signalizuje dynamický rok pro […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce
3 min. doba čtení

Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce

Co se líbí Gen Z? Kde nalezneme Gen Z? Jak oslovit Gen Z? Kolem mladých dospělých se soustřeďuje pozornost v mnoha článcích i přednáškách. Nový report však odhaluje překvapivý trend, který může ovlivnit marketingové strategie. Baby Boomers, generace narozená mezi lety 1946 a 1964, prochází digitální revolucí. A tu mnoho značek zatím přehlíží.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+