5min. doba čtení

Jako registrovat doménu?

Každá webstránka, kterou jste někdy navštívili, obsahovala webhosting a zaregistrovanou doménu. Pokud chcete, aby se i ta vaše vyjímala na internetu, potřebujete do těchto dvou pojmů investovat. Nemusíte se ale obávat, není to nic, co by vyprázdnilo vaši peněženku. Poradíme vám, jak na to.

Jako registrovat doménu?

Kdo potřebuje doménu a jak začít? 

Počítáme s tím, že víte, co znamená doména a na co se používá. Když si zvolíte správnou doménu, lidé vás dokážou snáze najít. Plánujete vést blog, vlastnit e-shop nebo představit světu, kdo jste a co děláte? Skvělý nápad, který potřebuje také skvělou realizaci. Abychom neztráceli čas, krok po kroku si vysvětlíme, jak dál.

Čím se při vymýšlení domény řídit a na co nezapomenout:

  1. zahrňte klíčová slova
  2. čím kratší, tím lepší
  3. ať je snadno zapamatovatelná
  4. unikátnost se cení

TIP: Věnujte se brainstormingu. Využívají ho nejen kreativci, ale hodí se i v běžném životě. Sedněte si a sepište si všechny nápady, jak by se vaše doména mohla nazývat. Potom vyberte tu, kterou uznáte za vhodnou.

Zjistěte si její dostupnost a cenu

Neexistuje horší pocit, než když si svoji doménu chcete zaregistrovat a zjistíte, že je obsazená. Od toho jsou na internetu stránky, na kterých si můžete dostupnost a cenu hned porovnat. Stačí, když si do vyhledávače zadáte: ověření a registrace domény. Do vámi zvolené stránky si potom nahodíte svoji doménu.

Cena se často liší v závislosti podle zvolení domény prvního stupně. Pokud chcete tedy vést stránku na Slovensku s doménou .sk, vyjde vás to dráže než doména .com. Doménu prvního stupně je nejlepší zvolit takovou, která je známá, ověřená a používaná. Inspirujte se stránkami, které jsou podobné vašim a vedené ve stejné zemi.

Čas na koupi

Ceny registrace domén se obvykle pohybují kolem 300 korun na rok. Některé stránky nabízejí možnost předplacení až na 10 let. Při registraci domény si můžete do ceny zahrnout i různé služby. Týkají se například připlacení si za webhosting, redakční systém nebo e-maily.

Je potřebné počítat s tím, že koupě domény je odlišná od jiných online zakoupených produktů. Například e-book dostanete ihned po zaplacení, ale doménu ne. Po zaplacení za registraci domény se čeká několik hodin nebo dnů. Je to z důvodu, že doména se musí aktualizovat v DNS systému. Jde o systém, kde jsou zahrnuté všechny registrované domény.

Bez čeho se neobejdete – webhosting

Jde o internetový prostor, do kterého se zaznamenávají všechny údaje, které se na stránce nacházejí. Bez těchto údajů a hostingu by webstránka nemohla fungovat. Tuto službu poskytují webhostingoví poskytovatelé, kteří tento prostor pronajímají. Stejně tak funguje i pronájem pracovní kanceláře. Dá se říct, že si pronajímáte prostor na práci. Ceny se pohybují od méně než jednoho eura. Čím víc jste ochotní zainvestovat, tím větší prostor dostanete.

Rozdíl mezi registrátorem a vlastníkem

Registrátor je osoba nebo firma, která spravuje domény. Doménu si nedokáže správně nastavit jen tak kdokoliv, proto firmy nabízejí službu registrátora. U ní vlastník domény hostuje svůj web. Pokud chce vlastník, aby mu registrátor nastavil doménu, musí mu k tomu dát souhlas, který se podává prostřednictvím takzvaného statutu registrátora.

Každá doména má za sebou dvě osoby. V určitých případech je to jen jedna osoba, pokud si umí nastavit doménu sama. Pokud ne, jsou to vlastník a registrátor. Na jejich rozeznání vám může pomoci pomůcka vyplývající z jejich názvů, a to, že vlastník doménu vlastní, zatímco registrátor spravuje.

Shrnutí

Věříme, že už víte, jak je potřebný hosting a doména. Jste na dobré cestě, aby se vaší webové stránce dařilo. Avšak nefunguje to tak, že po zaplacení se na vaši webstránku bude hrnout horda lidí. Pro úspěšnost webu jsou potřebné i jiné věci. Například si nechat udělat SEO, zaplatit si za reklamu na internetu nebo využívat sociální sítě. Hosting a doména jsou základními kameny, aby se úspěch mohl dostavit.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
3min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodní manažer
Přečíst článek