4min. doba čtení

Jak vybrat správného influencera?

Stále více skloňovaný influencer marketing je pro mnoho lidí stále velkou neznámou. Nejčastější dotazy, se kterými se setkáváme jsou: Je pro naši firmu influencer marketing vhodný? Kolik influencerů je třeba oslovit a jak dlouho bychom s nimi měli spolupracovat? A jak si vlastně vybrat ty správné?

Juraj Piatka Juraj Piatka
Jednatel společnosti Explor Media
Jak vybrat správného influencera?

V dnešním článku se podíváme na nástroj, který vám pomůže odpovědět zejména na poslední otázku. Představte si, že máte jasno v tom, které influencery byste chtěli oslovit ke spolupráci. Také už máte jasno v tom, zda by se mělo jednat o dlouhodobou spolupráci, nebo o jednorázovou záležitost.

Stále však nemáte jasno, zda se vám investice vyplatí. Zajímá vás, jaký dosah by vámi vybraný influencer mohl poskytnout, jaká je doporučená hodnota jednoho příspěvku, nebo si ho chcete jednoduše „prověřit“. Řekněme, že chcete mít jistotu, že to bude správná investice.

Níže popíšu nástroj, který vám může ukázat zajímavá čísla a fakta o vašem influencerovi. Ty vám jistě pomohou při rozhodování, zda jít do spolupráce, ale hlavně kolik za ni zaplatit. Na začátku chci zdůraznit, že s touto platformou nijak nespolupracuji, nedostávám za ni žádnou odměnu a doporučuji ji čistě na základě vlastních zkušeností.

Tento článek může sloužit k tomu, abyste věděli, že takové platformy vůbec existují, a možná najdete jinou, podobnou, která vám ukáže všechny statistiky a údaje stejně nebo dokonce lépe.

Mluvím o webové stránce HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na ní můžete vyhledávat profily influencerů na různých sociálních sítích, jako je Instagram, TikTok, Twitter a dokonce i YouTube.

Hledám vhodné influencery

Na této webové stránce můžete díky propracovanému vyhledávání najít vhodné influencery. Abyste mohli začít, musíte se nejprve zaregistrovat. Registrace je samozřejmě zdarma, ale bezplatný účet vám poskytne pouze náhledy a velmi omezené výsledky. Proto v případě potřeby doporučuji zvolit některou z placených verzí.

Po vytvoření účtu klikněte na Influencer Discovery. Zde můžete vybrat platformu (například Instagram), zemi, počet sledujících (velikost publika) vašeho ideálního influencera, ale také jejich věk či pohlaví. 

Výsledky pak můžete seřadit například podle počtu sledujících, ale také podle jejich kvality nebo míry zapojení.

Mám vytipované influencery

 

Jakmile budete mít několik tipů na lidi, které byste chtěli oslovit, doporučuji se na jejich profily podívat blíže. Obvykle vidíte pouze počet sledujících na Instagramu, ale existuje mnoho dalších důležitých ukazatelů, jako je míra zapojení (engagement rate) a kvalita publika. Proto vám doporučuji kliknout na Podrobný report, kde se dozvíte různé vychytávky, jako například:

  • frekvence postování,
  • demografické údaje o publiku (země, města, věk, pohlaví),
  • rozdělení publika (skuteční lidé, influenceři, podezřelé profily…),
  • odhadovaný dosah,
  • vývoj počtu followerů,
  • odhadovaná hodnota jednoho příspěvku/příběhu,
  • a mnoho dalších zajímavých a důležitých faktorů.

Každý zde jistě najde něco, co mu pomůže lépe se rozhodnout. 

Týdenní podcast UPdate

Doufám, že pro vás bude tento návod užitečný a zejména informace, které díky němu získáte. Nejenže vám pomohou vybrat nejvhodnější influencery, ale také vám ušetří peníze. Proto hledejte, porovnávejte, a hlavně postupujte společně. Držím palce!

Sdílet článek
Juraj Piatka
Jednatel společnosti Explor Media

Působí v oblasti marketingu již více než 12 let a specializuje se zejména na online marketing, konkrétně na tvorbu prodejních stránek a sociální sítě. Sám na Instagramu získal více než 185 tis. sledovatelů a o svých úspěšných strategiích přednášel stovkám lidí v ČR i SR. Dnes se také začíná soustředit na málo poznán Buzzmarketing.

Explor Media
Tento článek ti přináší

Explor Media

Explor Media pomáhá firmám i jednotlivcům uspět v online světě. Zajišťuje kompletní služby, jako jsou tvorba web stránek, online reklama, správa profilů na sociálních sítích, SEO, foto a video produkce, e-mail marketing i influencer marketing. Výjimečnou službou je buzzmarketing, kterým se žádná jiná společnost nezabývá.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Tipy na šikovné online nástroje pro cílení vaší reklamy

Ano, všichni známe a pravděpodobně i řešíme firemní účty na Facebooku, Instagramu a LinkedIn. TikTok je vzhledem k průměrnému věku uživatelů poněkud kontroverznější, ale při rozumném používání je to velmi účinný marketingový nástroj s více než miliardou aktivních uživatelů. Sociální sítě jsou ve světě reklamy neprůstřelnou klasikou, ale nejsou zdaleka jedinou platformou, kde se dá […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek