3min. doba čtení

Jak vybrat správného influencera?

Stále více skloňovaný influencer marketing je pro mnoho lidí stále velkou neznámou. Nejčastější dotazy, se kterými se setkáváme jsou: Je pro naši firmu influencer marketing vhodný? Kolik influencerů je třeba oslovit a jak dlouho bychom s nimi měli spolupracovat? A jak si vlastně vybrat ty správné?

Juraj Piatka Juraj Piatka
Jednatel společnosti Explor Media
Jak vybrat správného influencera?

V dnešním článku se podíváme na nástroj, který vám pomůže odpovědět zejména na poslední otázku. Představte si, že máte jasno v tom, které influencery byste chtěli oslovit ke spolupráci. Také už máte jasno v tom, zda by se mělo jednat o dlouhodobou spolupráci, nebo o jednorázovou záležitost.

Stále však nemáte jasno, zda se vám investice vyplatí. Zajímá vás, jaký dosah by vámi vybraný influencer mohl poskytnout, jaká je doporučená hodnota jednoho příspěvku, nebo si ho chcete jednoduše „prověřit“. Řekněme, že chcete mít jistotu, že to bude správná investice.

Níže popíšu nástroj, který vám může ukázat zajímavá čísla a fakta o vašem influencerovi. Ty vám jistě pomohou při rozhodování, zda jít do spolupráce, ale hlavně kolik za ni zaplatit. Na začátku chci zdůraznit, že s touto platformou nijak nespolupracuji, nedostávám za ni žádnou odměnu a doporučuji ji čistě na základě vlastních zkušeností.

Tento článek může sloužit k tomu, abyste věděli, že takové platformy vůbec existují, a možná najdete jinou, podobnou, která vám ukáže všechny statistiky a údaje stejně nebo dokonce lépe.

Mluvím o webové stránce HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na ní můžete vyhledávat profily influencerů na různých sociálních sítích, jako je Instagram, TikTok, Twitter a dokonce i YouTube.

Hledám vhodné influencery

Na této webové stránce můžete díky propracovanému vyhledávání najít vhodné influencery. Abyste mohli začít, musíte se nejprve zaregistrovat. Registrace je samozřejmě zdarma, ale bezplatný účet vám poskytne pouze náhledy a velmi omezené výsledky. Proto v případě potřeby doporučuji zvolit některou z placených verzí.

Po vytvoření účtu klikněte na Influencer Discovery. Zde můžete vybrat platformu (například Instagram), zemi, počet sledujících (velikost publika) vašeho ideálního influencera, ale také jejich věk či pohlaví. 

Výsledky pak můžete seřadit například podle počtu sledujících, ale také podle jejich kvality nebo míry zapojení.

Mám vytipované influencery

 

Jakmile budete mít několik tipů na lidi, které byste chtěli oslovit, doporučuji se na jejich profily podívat blíže. Obvykle vidíte pouze počet sledujících na Instagramu, ale existuje mnoho dalších důležitých ukazatelů, jako je míra zapojení (engagement rate) a kvalita publika. Proto vám doporučuji kliknout na Podrobný report, kde se dozvíte různé vychytávky, jako například:

  • frekvence postování,
  • demografické údaje o publiku (země, města, věk, pohlaví),
  • rozdělení publika (skuteční lidé, influenceři, podezřelé profily…),
  • odhadovaný dosah,
  • vývoj počtu followerů,
  • odhadovaná hodnota jednoho příspěvku/příběhu,
  • a mnoho dalších zajímavých a důležitých faktorů.

Každý zde jistě najde něco, co mu pomůže lépe se rozhodnout. 

Týdenní podcast UPdate

Doufám, že pro vás bude tento návod užitečný a zejména informace, které díky němu získáte. Nejenže vám pomohou vybrat nejvhodnější influencery, ale také vám ušetří peníze. Proto hledejte, porovnávejte, a hlavně postupujte společně. Držím palce!

Sdílet článek
Juraj Piatka
Jednatel společnosti Explor Media

Působí v oblasti marketingu již více než 12 let a specializuje se zejména na online marketing, konkrétně na tvorbu prodejních stránek a sociální sítě. Sám na Instagramu získal více než 185 tis. sledovatelů a o svých úspěšných strategiích přednášel stovkám lidí v ČR i SR. Dnes se také začíná soustředit na málo poznán Buzzmarketing.

Explor Media
Tento článek ti přináší

Explor Media

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?
4min. doba čtení

Proč investovat do produktové fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotit vaše produkty zvládne bez problémů i některý z vašich zaměstnanců? Určitě zvládne, faktem ovšem je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosáhnou kvality výstupu od profesionála. Produktový fotograf využívá své know-how, zkušenosti a různé triky, aby výsledné fotografie pozvedly vaši značku na vyšší úroveň a podpořily tak vaše prodeje. Mluvíme […]

Dušan Paulovič Dušan Paulovič
Copywriter & UI Designer
Přečíst článek
100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.
5min. doba čtení

100 praktických rad pro kreativce a jeho klienta část 4.

Každá z našich rad je naší osobní zkušeností a trvalo nám dlouho, než jsme to celé pochopili. Odevšad totiž posloucháme jako my, kreativci, musíme být efektivní, rozhledění, draví, ale všeho moc škodí. Berte naše rady jako doporučení a tipy z praxe, abyste nemuseli dělat stejné chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Přečíst článek
Obal jako klíčový prvek marketingu
3min. doba čtení

Obal jako klíčový prvek marketingu

Obal je nepostradatelnou součástí každého produktu a plní mnoho funkcí. Základní je, pochopitelně, ochrana zboží pro účely distribuce a skladování. Hned potom ale nastupuje marketing. Primární funkcí obalu je zachování vlastností daného produktu tak, aby se dostal ke koncovým zákazníkům v požadovaném a nepoškozeném stavu. Především u potravin, hygienických produktů, léčiv a podobně je ochranná […]

Tomáš Zadák Tomáš Zadák
CEO at Ler.studio
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+