V dnešním článku se podíváme na nástroj, který vám pomůže odpovědět zejména na poslední otázku. Představte si, že máte jasno v tom, které influencery byste chtěli oslovit ke spolupráci. Také už máte jasno v tom, zda by se mělo jednat o dlouhodobou spolupráci, nebo o jednorázovou záležitost.
Stále však nemáte jasno, zda se vám investice vyplatí. Zajímá vás, jaký dosah by vámi vybraný influencer mohl poskytnout, jaká je doporučená hodnota jednoho příspěvku, nebo si ho chcete jednoduše „prověřit“. Řekněme, že chcete mít jistotu, že to bude správná investice.
Níže popíšu nástroj, který vám může ukázat zajímavá čísla a fakta o vašem influencerovi. Ty vám jistě pomohou při rozhodování, zda jít do spolupráce, ale hlavně kolik za ni zaplatit. Na začátku chci zdůraznit, že s touto platformou nijak nespolupracuji, nedostávám za ni žádnou odměnu a doporučuji ji čistě na základě vlastních zkušeností.
Tento článek může sloužit k tomu, abyste věděli, že takové platformy vůbec existují, a možná najdete jinou, podobnou, která vám ukáže všechny statistiky a údaje stejně nebo dokonce lépe.
Mluvím o webové stránce HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na ní můžete vyhledávat profily influencerů na různých sociálních sítích, jako je Instagram, TikTok, Twitter a dokonce i YouTube.
Hledám vhodné influencery
Na této webové stránce můžete díky propracovanému vyhledávání najít vhodné influencery. Abyste mohli začít, musíte se nejprve zaregistrovat. Registrace je samozřejmě zdarma, ale bezplatný účet vám poskytne pouze náhledy a velmi omezené výsledky. Proto v případě potřeby doporučuji zvolit některou z placených verzí.
Po vytvoření účtu klikněte na Influencer Discovery. Zde můžete vybrat platformu (například Instagram), zemi, počet sledujících (velikost publika) vašeho ideálního influencera, ale také jejich věk či pohlaví.
Výsledky pak můžete seřadit například podle počtu sledujících, ale také podle jejich kvality nebo míry zapojení.
Mám vytipované influencery
Jakmile budete mít několik tipů na lidi, které byste chtěli oslovit, doporučuji se na jejich profily podívat blíže. Obvykle vidíte pouze počet sledujících na Instagramu, ale existuje mnoho dalších důležitých ukazatelů, jako je míra zapojení (engagement rate) a kvalita publika. Proto vám doporučuji kliknout na Podrobný report, kde se dozvíte různé vychytávky, jako například:
- frekvence postování,
- demografické údaje o publiku (země, města, věk, pohlaví),
- rozdělení publika (skuteční lidé, influenceři, podezřelé profily…),
- odhadovaný dosah,
- vývoj počtu followerů,
- odhadovaná hodnota jednoho příspěvku/příběhu,
- a mnoho dalších zajímavých a důležitých faktorů.
Každý zde jistě najde něco, co mu pomůže lépe se rozhodnout.
Doufám, že pro vás bude tento návod užitečný a zejména informace, které díky němu získáte. Nejenže vám pomohou vybrat nejvhodnější influencery, ale také vám ušetří peníze. Proto hledejte, porovnávejte, a hlavně postupujte společně. Držím palce!