3 min. doba čtení

Jak vybrat správného influencera?

Stále více skloňovaný influencer marketing je pro mnoho lidí stále velkou neznámou. Nejčastější dotazy, se kterými se setkáváme jsou: Je pro naši firmu influencer marketing vhodný? Kolik influencerů je třeba oslovit a jak dlouho bychom s nimi měli spolupracovat? A jak si vlastně vybrat ty správné?

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
Jak vybrat správného influencera?

V dnešním článku se podíváme na nástroj, který vám pomůže odpovědět zejména na poslední otázku. Představte si, že máte jasno v tom, které influencery byste chtěli oslovit ke spolupráci. Také už máte jasno v tom, zda by se mělo jednat o dlouhodobou spolupráci, nebo o jednorázovou záležitost.

Stále však nemáte jasno, zda se vám investice vyplatí. Zajímá vás, jaký dosah by vámi vybraný influencer mohl poskytnout, jaká je doporučená hodnota jednoho příspěvku, nebo si ho chcete jednoduše „prověřit“. Řekněme, že chcete mít jistotu, že to bude správná investice.

Níže popíšu nástroj, který vám může ukázat zajímavá čísla a fakta o vašem influencerovi. Ty vám jistě pomohou při rozhodování, zda jít do spolupráce, ale hlavně kolik za ni zaplatit. Na začátku chci zdůraznit, že s touto platformou nijak nespolupracuji, nedostávám za ni žádnou odměnu a doporučuji ji čistě na základě vlastních zkušeností.

Tento článek může sloužit k tomu, abyste věděli, že takové platformy vůbec existují, a možná najdete jinou, podobnou, která vám ukáže všechny statistiky a údaje stejně nebo dokonce lépe.

Mluvím o webové stránce HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na ní můžete vyhledávat profily influencerů na různých sociálních sítích, jako je Instagram, TikTok, Twitter a dokonce i YouTube.

Hledám vhodné influencery

Na této webové stránce můžete díky propracovanému vyhledávání najít vhodné influencery. Abyste mohli začít, musíte se nejprve zaregistrovat. Registrace je samozřejmě zdarma, ale bezplatný účet vám poskytne pouze náhledy a velmi omezené výsledky. Proto v případě potřeby doporučuji zvolit některou z placených verzí.

Po vytvoření účtu klikněte na Influencer Discovery. Zde můžete vybrat platformu (například Instagram), zemi, počet sledujících (velikost publika) vašeho ideálního influencera, ale také jejich věk či pohlaví.

Výsledky pak můžete seřadit například podle počtu sledujících, ale také podle jejich kvality nebo míry zapojení.

Mám vytipované influencery

 

Jakmile budete mít několik tipů na lidi, které byste chtěli oslovit, doporučuji se na jejich profily podívat blíže. Obvykle vidíte pouze počet sledujících na Instagramu, ale existuje mnoho dalších důležitých ukazatelů, jako je míra zapojení (engagement rate) a kvalita publika. Proto vám doporučuji kliknout na Podrobný report, kde se dozvíte různé vychytávky, jako například:

  • frekvence postování,
  • demografické údaje o publiku (země, města, věk, pohlaví),
  • rozdělení publika (skuteční lidé, influenceři, podezřelé profily…),
  • odhadovaný dosah,
  • vývoj počtu followerů,
  • odhadovaná hodnota jednoho příspěvku/příběhu,
  • a mnoho dalších zajímavých a důležitých faktorů.

Každý zde jistě najde něco, co mu pomůže lépe se rozhodnout.

Týdenní podcast UPdate

Doufám, že pro vás bude tento návod užitečný a zejména informace, které díky němu získáte. Nejenže vám pomohou vybrat nejvhodnější influencery, ale také vám ušetří peníze. Proto hledejte, porovnávejte, a hlavně postupujte společně. Držím palce!

Sdílet článek
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Působí v oblasti marketingu již více než 12 let a specializuje se zejména na online marketing, konkrétně na tvorbu prodejních stránek a sociální sítě. Sám na Instagramu získal více než 185 tis. sledovatelů a o svých úspěšných strategiích přednášel stovkám lidí v ČR i SR. Dnes se také začíná soustředit na málo poznán Buzzmarketing.

Explor Media
Tento článek ti přináší

Explor Media

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu
2 min. doba čtení

Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu

Nedávný průzkum společnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupování v Německu, známé také jako „live shopping“ či „in-stream shopping“, získává na oblibě. Šest z deseti německých spotřebitelů v současnosti rozumí tomuto pojmu, což je dvojnásob více než před třemi lety. Míra přijetí live shoppingu v Německu je však stále nízká.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+