Pojďme se tedy podívat na to, jak správně tvořit online kurzy.
Co zhodnotit před začátkem vytváření kurzu?
Jak správně zvolit téma vašeho online kurzu?
Jednoznačně mluvit s vaším publikem, pokud ho máte. Případně si najít skupiny lidí třeba na Facebooku, abyste viděli, co řeší, v čem vidí problém, na čem se zasekávají a s čím vy můžete své cílové skupině pomoct.
Další možnost, kterou je možné jednoduše využít, je vyhledávač Googlu, jinak nazývaný našeptávač. Začnete psát téma vašeho kurzu do vyhledávače na Googlu a budete sledovat, co napovídá. To, co Google ukazuje, jsou nejčastější věci, které lidé hledají. Pokud tedy budu hledat téma online kurzu, do vyhledávače napíšu “online kurz” a nechám Google, aby mě doplnil. A to jsou témata, která můžete zpracovat.
Jak je to s budoucími studenty kurzů? Na co musíme myslet při plánování komu budeme kurz prodávat?
Další částí nutnou ke zvážení při tvorbě kurzu je zhodnocení úrovně publika. Je to velice důležitá část, která vám pomůže naplánovat obsah kurzu a jazyk odpovídající úrovni vašich studentů. Největší chyba, které se tu lidé mohou dopustit, je ta, když jako instruktor mluvíte o pokročilých věcech, přitom vaše publikum potřebuje slyšet úplné základy.
Příklad rozdílných náplní online kurzu o tvoření online kurzů | |
Pro začátečníky | Pro pokročilé |
|
|
Doufám, že je rozdíl jasný. Oba případy pojednávají o přípravě online kurzu, ale každý je zaměřený pro jinou cílovou skupinu sledujících.
Plánování
Jaké jsou formy kurzů? Co je možné připravit?
Online kurz může být v podstatě cokoliv, co lze předat nějakou digitální cestou. Může to tedy být:
- video,
- audio stopy,
- texty – e-mailový kurz,
- pracovní listy/checklisty,
- videoprezentace,
- animovaná videa – doodly.
Formu kurzu je nutné zvolit odpovídající k tématu kurzu. Jsou témata, která si spíše žádají určité formy kurzu. Například kurz vyšívání bude ideální spíš ve videu, abyste mohli ukázat správnou techniku. Na druhou stranu pro kurz výslovnosti angličtiny se klidně hodí jen audio stopy. Pokud jde o kurz copywritingu, skvělý formát je právě psanou formou v e-mailech nebo pracovních listech, kde uvidíte všechno rozepsané.
Jak dlouho trvá tvorba online kurzu?
Těžko říct konkrétní dobu trvání. Častým a opakovaným problém se stává, že si lidé nenaplánují dostatek času na realizaci, a potom nestíhají, jsou ve stresu a občas po dokončení kurzu i padnou nemocní z velké dávky stresu. Takže záměrně počítejte s tím, že vám proces tvorby zabere více času, než si původně myslíte. Dejte si prostor pro neočekávatelné situace a na to, aby vše, co děláte, mohlo být kvalitní a ne pouze rychlé. Proces tvorby je malinko stres, ale měla by to také být radost.
Kolik lidí si můj kurz koupí?
Je důležité pamatovat, že váš kurz si zakoupí zhruba 3 – 6 % lidí. Ale toto procento se počítá pouze z lidí, kteří projeví vážný zájem o váš kurz. Není to 3 – 6 % všech vašich sledujících, ale těch, co využijí vámi nabízené možnosti produktu nebo služby zdarma.
Jak vám s tímto pomáhá SimpleShop?
Já jsem SimpleShop začala používat hlavně kvůli prodejním formulářům. Věděla jsem, že si to nechci dělat “sama na koleni”. SimpleShop jsem si vybrala hlavně kvůli vyhovujícím cenám pro začátečníky. Věděla jsem, že budu mít pomalý rozjezd. A navíc jsem na SimpleShopu objevila členské sekce. To bylo skvělé, protože jsem sama vytvořila několik kurzů, které mám jimi zabezpečené. Díky tomu nemusím na webu řešit další technické věci. Mám řešení, které mi takhle obstará více věcí najednou.
Velmi mi vyhovuje, že je SimpleShop opravdu jednoduchý. Všechno jsem zvládla sama a když něco nevím, podívám se do nápovědy, která je také skvělá.
I vy si SimpleShop můžete vyzkoušet na simpleshop.cz.