5min. doba čtení

Jak automatizovat prodej digitálních produktů?

Prodávat digitální obsah je specifická část e-commerce, která má tu výhodu, že se dá kompletně automatizovat. O takovou automatizaci se stará SimpleShop – platforma, která se zaměřuje na prodej produktů jako jsou e-booky, online kurzy, videa, členské sekce, vstupenky, vouchery a cokoliv dalšího, co se nachází v online světě. 

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Jak automatizovat prodej digitálních produktů?

Kouzlo SimpleShopu je v tom, že se vám postará o celou automatizaci od kliknutí vaším zákazníkem na tlačítko “Koupit” až po odeslání produktu. Zařídí vystavení objednávky a její poslání e-mailem zákazníkovi, zpracování platby, následné vystavení faktury a odeslání produktu zákazníkovi. 

Tohle všechno šetří váš čas, který můžete s čistou hlavou věnovat marketingu nebo budování firmy. 

Začínali jste v garáži jako všichni slavní podnikatelé dnešní doby? Začínal si s tím sám?

Začínali jsme ve třech. Byl jsem já s mojí ženou Editkou a potom ještě jeden programátor. Bohužel to v garáži nebylo, začínali jsme netradičně v naší ložnici. Vyhradili jsme tam místo na dva stoly a pravidelně jsme se u nás scházeli, abychom programovali. A takhle to vypadalo zhruba prvního jeden a půl roku. Potom jsme potřebovali přibrat nové lidi, ti by se do ložnice už nevešli, proto jsme si pronajali první kanceláře. 

Jaký je hlavní rozdíl mezi klasickým e-shopem na fyzické produkty a na digitální produkty?

Prodávat digitální produkty je o dost jednodušší. Odpadá vám nutnost řešit sklady, skladové zásoby nebo srovnávače zboží. Digitální produkt jednou vytvoříte a potom ho prodáváte donekonečna, dokud: 

  • vás to bavím 
  • je obsah relevantní, 
  • mají zákazníci zájem 

a můžete prodat třeba milion kusů pouhým rozkopírováváním produktu. 

Další velká výhoda prodeje digitálních produktů je okamžitá dostupnost. Když si zákazník zaplatí například e-book, bude ho mít hned dostupný. 

Proč je SimpleShop lepší než je vlastní řešení například na WordPressu? 

Dříve chtěli lidé začít prodávat například na WooCommerce nebo WordPressu, protože to je zdarma. Potom zjistili, že je potřeba spousta pluginů, které řeší platební brány, e-mailingové nástroje, vytváření PDFek atd. Nakonec došli k závěru, že WooCommerce nestačí. Potřebovali celý prodej přesunout někam jinam.

Oproti tomu si lidé v aplikaci SimpleShop nastaví prodejní formulář, který si následně vloží do jakéhokoliv webu nebo také mohou použít veřejnou stránku produktu, pokud nemají vlastní webovou stránku. SimpleShop potom zajistí všechno od kliknutí na tlačítko “Koupit” dál:

  1. Vytvoří objednávku, která se odešle zákazníkovi. 
  2. Napojí se na platební bránu nebo banku.
  3. Po zaplacení automaticky spáruje platbu. 
  4. Vytvoří fakturu a odešle ji zákazníkovi. 
  5. Odešle objednaný produkt.
  6. Může například také přidat e-mail z objednávky do e-mailingového nástroje. 

Cílem bylo zjednodušit tento komplikovaný prodejní proces tak, aby to náš zákazník mohl mít na jakémkoliv webu a nemusel se rozčilovat nad procesem prodeje. 

|

Jak se vkládá prodejní formulář do webu? Je to technicky náročné?

Při vývoji jsme dávali velký důraz na to, aby tato část byla velmi jednoduchá a vymysleli jsme to velmi podobně jako se například vkládá Google Analytics do stránek. To znamená, že systém po vytvoření formuláře vygeneruje pár řádků HTML kódu, který zákazník pouze zkopíruje do stránky, kde chce formulář mít.

Další zjednodušení je pomocí našeho pluginu, který si naši zákazníci používající WordPress nainstalují a jen mu potom řeknou “tady chci mít formulář” a plugin ho na dané místo vloží.

Můžu si do SimpleShopu napojit vlastní fakturační systém? Jak je to s fakturací?

Součástí SimpleShopu je vlastně náš druhý systém Vyfakturuj.cz, takže není nutné cokoliv napojovat, protože mají k dispozici plnohodnotný fakturační nástroj. Jakmile vznikne objednávka, odešle se po zaplacení automaticky faktura, která je následně exportovatelná do různých účetních systémů.

Takže když budete například používat fakturační nástroj Superfaktura a účetní software Pohoda, stáhnete si do Pohody data ze Superfaktury a pak data ze SimpleShopu. Data můžete rozlišit například různou číselnou řadou, aby byly odděleny a víte, co odkud přišlo.

Je možné použít SimpleShop jako paywall a měsíčně lidi kasírovat za přístup k nějakému obsahu?

To je, samozřejmě, možné. Říká se tomu členská sekce a funguje to tak, že je nějaká zabezpečená část vašeho webu, kde se lidé přihlásí a platí za nějaké časové období, po které tam jsou. Po skončení tohoto období SimpleShop umí buď strhnout peníze z platební karty, aby se členství prodloužilo, nebo pokud člen neplatí kartou, SimpleShop mu automaticky vystaví a odešle objednávku na prodloužení členství. 

Pár jednoduchých rad pro začátečníky na závěr. Nebojte se začít. Začátky podnikání jsou vždy plné chyb a bohužel ani vy se jim nevyhnete. Je lepší začít dneska špatně než vůbec. 

Kromě prodeje se zaměřte také na rozvoj a budování své firmy a na marketing produktu, abyste měli komu prodávat. S technickou stránkou prodeje si nelamte hlavu, s tou vám pomůže SimpleShop. 

Vyzkoušet ho můžete na simpleshop.cz.

|

Sdílet článek
Martin Semerád
Marketing SimpleShop

Pracuji na marketingu systémů SimpleShop a Vyfakturuj.cz a moje velká vášeň je studovat chování lidí hlavně při komunikaci mezi sebou.

SimpleShop
Tento článek ti přináší

SimpleShop

SimpleShop je specialistou pro prodej online produktů, jako jsou e-booky, online kurzy, školení, členství, vstupenky nebo vouchery, na vlastních webových stránkách. SimpleShop nabízí řadu chytrých funkcí a napojení. Jsme napojeni na 12 českých a slovenských bank, 6 e-mailingových systémů, 6 platebních bran, 4 redakční webové systémy. Vývojáři určitě ocení API a možnost upravit si prodejní formulář podle svých představ.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak se nezklamat při výběru nových kolegů – marketérů (Marta Fabiánová, TCC online)
2min. doba čtení

Jak se nezklamat při výběru nových kolegů – marketérů (Marta Fabiánová, TCC online)

Při výběru správných lidí na jakoukoli pozici je to často velmi náročné. Více kol pohovorů, testovací zadání a nakonec přijmete člověka, kterého po týdnu musíte vyhodit. Proto je výběrové řízení extrémně důležité. Jak zvolit správnou strategii při hajrování nových lidí, v čemž vám umí pomoci profesionální testování před náborem a zda má smysl i průběžně […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Vypnuli jsme influencery a nic se nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)
1min. doba čtení

Vypnuli jsme influencery a nic se nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)

Využívání Influencerů v posledním období dostává jednu ránu za druhou. Není se čemu divit. Vysoké ceny za spolupráce, vlažné vztahy k prezentovaným produktům či službám a přílišná saturace sponzorovaných příspěvků jsou snad největšími vykřičníky z pohledu značek. Zda jsou influenceři vhodní pro každou značku, jak fungují krátkodobé kampaně oproti dlouhodobým a kam směřuje celé toto […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Pilotovaný přechod na Shoptet jako řešení pro malé i velké (Martin Murza, Murza)
1min. doba čtení

Pilotovaný přechod na Shoptet jako řešení pro malé i velké (Martin Murza, Murza)

Na trhu je množství krabicových řešení či webů na míru. Shoptet patří mezi ty nejrozšířenější. Právě díky dobré podpoře, jednoduché ovladatelnosti a jiným benefitům lidé předcházejí na tuto platformu. Z jakých řešení e-shopy nejčastěji přecházejí na Shoptet, zda jsou vhodní i pro B2B segment a jak vám v tomto celém umí pomoci agentura nám ve […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+