5 min. doba čtení

Jak automatizovat prodej digitálních produktů?

Prodávat digitální obsah je specifická část e-commerce, která má tu výhodu, že se dá kompletně automatizovat. O takovou automatizaci se stará SimpleShop – platforma, která se zaměřuje na prodej produktů jako jsou e-booky, online kurzy, videa, členské sekce, vstupenky, vouchery a cokoliv dalšího, co se nachází v online světě. 

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Jak automatizovat prodej digitálních produktů?

Kouzlo SimpleShopu je v tom, že se vám postará o celou automatizaci od kliknutí vaším zákazníkem na tlačítko “Koupit” až po odeslání produktu. Zařídí vystavení objednávky a její poslání e-mailem zákazníkovi, zpracování platby, následné vystavení faktury a odeslání produktu zákazníkovi. 

Tohle všechno šetří váš čas, který můžete s čistou hlavou věnovat marketingu nebo budování firmy. 

Začínali jste v garáži jako všichni slavní podnikatelé dnešní doby? Začínal si s tím sám?

Začínali jsme ve třech. Byl jsem já s mojí ženou Editkou a potom ještě jeden programátor. Bohužel to v garáži nebylo, začínali jsme netradičně v naší ložnici. Vyhradili jsme tam místo na dva stoly a pravidelně jsme se u nás scházeli, abychom programovali. A takhle to vypadalo zhruba prvního jeden a půl roku. Potom jsme potřebovali přibrat nové lidi, ti by se do ložnice už nevešli, proto jsme si pronajali první kanceláře. 

Jaký je hlavní rozdíl mezi klasickým e-shopem na fyzické produkty a na digitální produkty?

Prodávat digitální produkty je o dost jednodušší. Odpadá vám nutnost řešit sklady, skladové zásoby nebo srovnávače zboží. Digitální produkt jednou vytvoříte a potom ho prodáváte donekonečna, dokud: 

  • vás to bavím 
  • je obsah relevantní, 
  • mají zákazníci zájem 

a můžete prodat třeba milion kusů pouhým rozkopírováváním produktu. 

Další velká výhoda prodeje digitálních produktů je okamžitá dostupnost. Když si zákazník zaplatí například e-book, bude ho mít hned dostupný. 

Proč je SimpleShop lepší než je vlastní řešení například na WordPressu? 

Dříve chtěli lidé začít prodávat například na WooCommerce nebo WordPressu, protože to je zdarma. Potom zjistili, že je potřeba spousta pluginů, které řeší platební brány, e-mailingové nástroje, vytváření PDFek atd. Nakonec došli k závěru, že WooCommerce nestačí. Potřebovali celý prodej přesunout někam jinam.

Oproti tomu si lidé v aplikaci SimpleShop nastaví prodejní formulář, který si následně vloží do jakéhokoliv webu nebo také mohou použít veřejnou stránku produktu, pokud nemají vlastní webovou stránku. SimpleShop potom zajistí všechno od kliknutí na tlačítko “Koupit” dál:

  1. Vytvoří objednávku, která se odešle zákazníkovi. 
  2. Napojí se na platební bránu nebo banku.
  3. Po zaplacení automaticky spáruje platbu. 
  4. Vytvoří fakturu a odešle ji zákazníkovi. 
  5. Odešle objednaný produkt.
  6. Může například také přidat e-mail z objednávky do e-mailingového nástroje. 

Cílem bylo zjednodušit tento komplikovaný prodejní proces tak, aby to náš zákazník mohl mít na jakémkoliv webu a nemusel se rozčilovat nad procesem prodeje. 

|

Jak se vkládá prodejní formulář do webu? Je to technicky náročné?

Při vývoji jsme dávali velký důraz na to, aby tato část byla velmi jednoduchá a vymysleli jsme to velmi podobně jako se například vkládá Google Analytics do stránek. To znamená, že systém po vytvoření formuláře vygeneruje pár řádků HTML kódu, který zákazník pouze zkopíruje do stránky, kde chce formulář mít.

Další zjednodušení je pomocí našeho pluginu, který si naši zákazníci používající WordPress nainstalují a jen mu potom řeknou “tady chci mít formulář” a plugin ho na dané místo vloží.

Můžu si do SimpleShopu napojit vlastní fakturační systém? Jak je to s fakturací?

Součástí SimpleShopu je vlastně náš druhý systém Vyfakturuj.cz, takže není nutné cokoliv napojovat, protože mají k dispozici plnohodnotný fakturační nástroj. Jakmile vznikne objednávka, odešle se po zaplacení automaticky faktura, která je následně exportovatelná do různých účetních systémů.

Takže když budete například používat fakturační nástroj Superfaktura a účetní software Pohoda, stáhnete si do Pohody data ze Superfaktury a pak data ze SimpleShopu. Data můžete rozlišit například různou číselnou řadou, aby byly odděleny a víte, co odkud přišlo.

Je možné použít SimpleShop jako paywall a měsíčně lidi kasírovat za přístup k nějakému obsahu?

To je, samozřejmě, možné. Říká se tomu členská sekce a funguje to tak, že je nějaká zabezpečená část vašeho webu, kde se lidé přihlásí a platí za nějaké časové období, po které tam jsou. Po skončení tohoto období SimpleShop umí buď strhnout peníze z platební karty, aby se členství prodloužilo, nebo pokud člen neplatí kartou, SimpleShop mu automaticky vystaví a odešle objednávku na prodloužení členství. 

Pár jednoduchých rad pro začátečníky na závěr. Nebojte se začít. Začátky podnikání jsou vždy plné chyb a bohužel ani vy se jim nevyhnete. Je lepší začít dneska špatně než vůbec. 

Kromě prodeje se zaměřte také na rozvoj a budování své firmy a na marketing produktu, abyste měli komu prodávat. S technickou stránkou prodeje si nelamte hlavu, s tou vám pomůže SimpleShop. 

Vyzkoušet ho můžete na simpleshop.cz.

|

Sdílet článek
Martin Semerád
Marketing SimpleShop

Pracuji na marketingu systémů SimpleShop a Vyfakturuj.cz a moje velká vášeň je studovat chování lidí hlavně při komunikaci mezi sebou.

SimpleShop
Tento článek ti přináší

SimpleShop

SimpleShop je specialistou pro prodej online produktů, jako jsou e-booky, online kurzy, školení, členství, vstupenky nebo vouchery, na vlastních webových stránkách. SimpleShop nabízí řadu chytrých funkcí a napojení. Jsme napojeni na 12 českých a slovenských bank, 6 e-mailingových systémů, 6 platebních bran, 4 redakční webové systémy. Vývojáři určitě ocení API a možnost upravit si prodejní formulář podle svých představ.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bloom Robbins míří na obrat 10 milionů eur. Jak na úspěšný byznys s vlastní značkou? (Adam Cvik, Bloom Robbins)
1 min. doba čtení

Bloom Robbins míří na obrat 10 milionů eur. Jak na úspěšný byznys s vlastní značkou? (Adam Cvik, Bloom Robbins)

V našem studiu jsme tentokrát neměli jen nového hosta, ale také moderátorku. Do Ecommerce Bridge přijela ostřílená marketérka Adriana Hurbych, CMO značky Footshop. V rozhovoru se dozvíte, jak postupovat při byznysu s vlastní značkou, co musíte udělat, abyste uspěli v záplavě konkurence, v čem jsou výprodeje výhodné a v čem naopak, nebo jaké plány mají […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Vlastní firma postavená na cizí značce. Jaké to má výhody? (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)
1 min. doba čtení

Vlastní firma postavená na cizí značce. Jaké to má výhody? (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)

Stavět firmu na cizí značce, kterou zastupujeme, může znít zvláštně. Proč raději nevytvořit něco vlastního, co bychom měli zcela pod kontrolou, nebyli odkázáni na externí vlivy vedení základní firmy a mohli ji potenciálně do budoucna dobře prodat? Pokud to ovšem máte v sobě a dané značce věříte naplno, může to dávat smysl. Jak se Henrieta […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Kolik umí ušetřit e-shopu fulfilment? A pro koho je vhodný? (Marián Štúrik, MRS Sklady)
2 min. doba čtení

Kolik umí ušetřit e-shopu fulfilment? A pro koho je vhodný? (Marián Štúrik, MRS Sklady)

Fulfillmentové služby jsou stále neznámou pro mnohé majitele malých a středních e-shopů, kteří netuší, jaké výhody jim může přinést outsourcing logistiky. Outsourcing nejen šetří čas a zdroje, ale často je také finančně výhodnější, než správa vlastního skladu. Fulfillmentová centra zajišťují celou řadu služeb, od balení a pickingu, až po etiketování a řešení specifických potřeb zákazníků. […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+