Inflace dosáhla v červnu 13,2 % a ceny na celém světě neustále rostou. Neočekává se, že by růst cen tak brzy ustoupil, a je přirozené, že lidé na to reagují různými způsoby.
Obavy lidí v očích společnosti Google
Jelikož se ceny zvyšují, ale rozpočty domácností zůstávají na stejné úrovni, znepokojení a strach obyvatelstva roste. Mnoho lidí se proto obrací na Google. Trendy ukázaly, že:
- lidé se zajímají o finanční otázky,
- stoupá množství vyhledávání „jak ušetřit za energie“,
- zvyšuje se zájem o záchranu planety,
- prodej z druhé ruky je stále oblíbenější,
- lidé si rádi dopřávají i v těžkých časech.
Finanční otázky
Výraz „inflace“ zaznamenal ve vyhledávači Google výrazný nárůst vyhledávání. Lidé jsou zvědaví a ptají se, proč ceny rostou nebo proč je některých komodit nedostatek.
Úspora peněz je nevyhnutelná
Lidé se snaží ušetřit, kde se dá. Pozitivní zprávou je, že zájem o udržitelnost roste ruku v ruce s inflací. Jelikož hledáme cenově dostupné alternativy, snížení nákladů je přínosné i pro životní prostředí.
Boom zažívají second-hand obchody, internetová tržiště a „použité“ výrobky, které v minulosti byly zavrhovány.
Trendem jsou nejen „levné“, ale také „luxusní“ věci
Fráze „levné“ získávají na síle. V Česku lidé hledají „levné dovolené, levné domy, levné květiny, nejlevnější palivové dřevo”.
Na druhé straně roste zájem o „luxusní prádlo, luxusní pečivo, luxusní záclony, luxusní sluneční brýle“. Objevuje se trend, kdy jsou lidé ochotni počkat a nekupovat levnou variantu, ale investovat do kvality.
Co to znamená pro firmy?
Abyste si udrželi věrnost zákazníků své značce, měli byste přemýšlet o tom, jak jim pomoci a uspokojit jejich potřeby.
Zaměřte se na 20 % nejprodávanějších produktů
Ve většině firem platí pravidlo 80:20. 80 % příjmů generuje 20 % produktů. Zaměřte se na nejprodávanější produkty a nabízejte je za dostupné ceny všem zákazníkům.
Ty produkty, o které lidé momentálně nemají zájem, vypusťte z hlavy.
Inovujte produkty
Myslete na to, že inflace postihuje bonitnější lidi méně než celkový trh. Proto inovujte a investujte do produktů, ve kterých vidíte potenciál. Zámožnější klientela je připravena na přirozené zvýšení jejich cen.
Zdůvodněte vyšší ceny
Snažte se maximalizovat hodnotu konverzí. Google Ads dokáže bidovat lidi, kteří podle algoritmu provádějí největší objednávky. Nezaměřujte se pouze na cenu za kliknutí nebo cenu za akci (CPA).
Pokud potřebujete zvýšit ceny produktů, každý krok pečlivě promyslete. Pokud zvýšíte cenu, přidejte produktu hodnotu. Vytvářejte výhodné balíčky, zaměřte se na drobné dárky.
Nezapomeňte na reklamu
I když náklady rostou, neomezujte výdaje na reklamu. Pokud budete i v nepříznivém období udržovat výdaje na marketing na vysoké úrovni, nakonec se vám to vyplatí.
Pokud však vaše zisky klesají navzdory reklamám a příchozím objednávkám, zamyslete se znovu nad tvorbou cen a finančním zdravím vašeho byznysu.