Jak na klíčová slova
Klíčová slova jsou slova a fráze, které se používají pro tvorbu a optimalizaci online obsahu. Někdy se nazývají také SEO keywords. Z pohledu potenciálního zákazníka jsou to slova, která zadávají do vyhledávacího pole a která nejlépe popisují produkty nebo služby, které chtějí najít, nebo otázku, na kterou chtějí odpověď. Pro marketéry pečlivě vybraná klíčová slova informují vyhledávače o obsahu vaší stránky a pomáhají jim zařadit ji a doporučit.
Klíčová slova mohou hodně říci o tom, jak vaše publikum přemýšlí a poukázat na jejich pocity, touhy a potřeby – to označujeme jako keyword intent nebo záměr klíčových slov. Použití správných klíčových slov ve vašem psaní může výrazně zlepšit úspěch vašeho podnikání. Klíčová slova se obvykle používají k optimalizaci pro vyhledávače (SEO) nebo obecný marketing. Cílem je, aby se vyhledávací výrazy zákazníka shodovaly s klíčovými slovy na vaší stránce.
Proč je analýza klíčových slov důležitá
Výrazy na vašem webu popisují vaše podnikání a to, co prodáváte. Ale vyhledávače jako Google používají frekvenci a kvalitu klíčových slov ve vašem obsahu k rozhodování, kam umístit vaši stránku na stránce s výsledky vyhledávání (SERP). Vyšší umístění v SERP přináší více návštěvnosti a viditelnosti. Ve skutečnosti asi 32% všech kliknutí směřuje na první výsledek ve vyhledávání Google.
Díky analýze klíčových slov můžete nalézt nejlepší výrazy, které jsou populární i specifické. Takto můžete vyhovět potřebám zákazníků ještě předtím, než si to uvědomí. Použití dobrých klíčových slov v blogových příspěvcích, článcích nebo detailech produktů může pomoci vaší webstránce umístit se výše, což přinese více návštěvníků a pomůže vám překonat konkurenci.
Jak začít s analýzou klíčových slov
Před tím, než s analýzou klíčových slov začnete, měli byste se seznámit s některými základními pojmy:
- Hlavní klíčová slova jsou hlavní výrazy, pro které chcete získat pozice, a záměrně je zahrňte do názvu, adresy URL, meta popisu a textu.
- Long-tail keywords jsou specifické fráze o třech a více slovech, které často používají nakupující v pozdějších fázích nákupního cyklu.
- Porozumění záměru vyhledávacího dotazu uživatele se nazývá relevance klíčových slov.
- Měsíční objem vyhledávání neboli MSV je průměrný počet vyhledávání klíčového slova za měsíc.
- Autorita obsahu znamená prokázání odbornosti vašeho webu prostřednictvím podrobného obsahu, který je propojen s jiným obsahem.
Jak analyzovat klíčová slova
Postupujte podle těchto kroků, abyste našli klíčová slova, která potřebujete k přilákání cílové skupiny, a vytvořili silnou strategii klíčových slov:
- Zadejte široká témata související s vaším oborem.
- Přidejte výrazy, které by lidé mohli použít k vyhledání jednotlivých témat.
- Najděte související vyhledávací výrazy.
- Zkontrolujte sílu klíčových slov.
- Zjistěte, jak se umísťujete ve své oblasti.
- Zkontrolujte záměr vyhledávání.
Udržování pozic klíčových slov
Chcete-li si udržet vysoké pozice klíčových slov, sledujte změny algoritmů a pravidelně aktualizujte svůj obsah. Hledejte nové příležitosti a oblíbená klíčová slova, která by mohla vašemu obsahu pomoci k vyššímu hodnocení.
Nezapomeňte, že analýza klíčových slov je pouze prvním krokem ve vaší strategii SEO. Chcete-li skutečně vyniknout, ujistěte se, že veškerý váš obsah je užitečný, snadno čitelný a úplný. Důležité je on-page SEO a vaše webové stránky by měly být snadno použitelné a dobře fungovat na mobilních zařízeních. Pro organické SEO, které vyžaduje čas, je důležitá trpělivost, protože postupně stoupáte v SERP. Pokud budete vytrvale používat správné metody, časem se návštěvnost a viditelnost vašich webových stránek zlepší.