5 min. doba čtení

Jak na přechod z kamenné prodejny do onlinu ve 4 krocích

Přechod z kamenného obchodu do světa e-commerce může být pro mnohé podnikatele náročný. Když se na nás v agentuře Murza obrátil klient s vizí vstoupit do online prostředí se svou lékárnou, věděli jsme, že nás čeká výzva, která bude vyžadovat nejen technické znalosti, ale i detailní pochopení specifik farmaceutického segmentu. Jako agentura se zkušenostmi s tvorbou e-shopů jsme však věděli, že s promyšlenou strategií a odborným přístupem dokážeme vizi klienta proměnit v realitu.

Martin Murza Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza
Jak na přechod z kamenné prodejny do onlinu ve 4 krocích
Zdroj: Freepik

POZNÁMKA: Popisované principy fungují mezi jednotlivými segmenty stejně, ale místo teoretických řečí jsem se rozhodl ukázat vám reálný případ, jak jsme to vyřešili. Tedy pro lékárnu byly důležité konkrétní číselníky či specifické skladové programy, u jiných klientů to ale může být propojení skladů v prodejnách, dostupnost na pobočce nebo napojení na sklady dodavatele. Princip a postup řešení problému je však téměř vždy stejný.

Začátek projektu: Od nuly k funkčnímu řešení

Klient, který měl zkušenosti s provozem kamenné lékárny, měl minimální předchozí znalosti o takovém podnikání online. Naším prvním krokem bylo detailně pochopit jeho potřeby, sortiment a očekávání od online prodeje. Ihned na začátku jsme se dohodli na využití platformy Shoptet, která je ideální volbou i pro takto složité e-shopy. Nabízí nám totiž stabilní základ e-shopu, který umožňuje i napojení na externí systémy. To ve výsledku šetří peníze klienta – proč vymýšlet kolo? Následně jsme postupovali podle našich standardů pro vstup značky do e-commerce a potřeb klienta.

1. Analýza trhu a návrh struktury e-shopu

Každý úspěšný e-shop začíná kvalitní přípravou. Abychom zajistili, že e-shop bude konkurenceschopný, realizovali jsme:

    • Audit konkurence: Prozkoumali jsme, jak fungují přední online lékárny, jaké kategorie nabízejí a jakým způsobem komunikují se zákazníky.
    • SEO analýzu: Identifikovali jsme nejvyhledávanější klíčová slova a fráze spojené s farmaceutickými produkty, aby byl e-shop od začátku optimalizován pro vyhledávače.
    • Tvorbu stromu kategorií: Na základě výsledků auditu, analýzy a sortimentu lékárny jsme vytvořili vlastní strukturu kategorií. Ta byla navržena tak, aby zákazníci mohli rychle najít to, co hledají, a zároveň reflektovala plánovaný sortiment.
  • Návrh propojení: Na základě schválení přípravné fáze jsme vytvořili návrh na technické propojení ADC číselníku*, interního systému lékárny a e-shopu.

*Poznámka: ADC číselník je denně aktualizovaná databáze farmaceutických produktů.

2. Automatizace: Propojení ADC číselníku se systémy lékárny

V sektoru farmacie je správné zpracování a aktualizace produktů klíčové. Každý produkt musí splňovat legislativní požadavky, být správně popsán a mít aktuální informace o dostupnosti. Proto jsme navrhli komplexní řešení automatizace naprogramované na míru:

  • Data z ADC číselníku: Stáhli jsme obsah, který si klient koupil z ADC číselníku, a vytvořili jsme automatické propojení se skladem klienta.
  • Filtrace produktů: Pro e-shop jsme vybrali pouze produkty, které splňovaly podmínky online prodeje (např. zalistování v klientově lékárně, definovaná cena, souhlas na online prodej a další parametry získané během konzultací).
  • Import obsahu: Do e-shopu jsme importovali pro každý produkt automaticky přiřazené fotografie a popisy z ADC číselníku + ceny, kódy a skladovost z interního systému lékárny, což ušetřilo klientovi mnoho času, energie a zajistilo možnost další synchronizace.
  • Pravidelná synchronizace: Zajistili jsme, aby byl sklad e-shopu pravidelně synchronizován se skladem a cenami kamenné lékárny a zároveň i informacemi a fotografiemi z ADC číselníku. Tím se minimalizovaly chyby, jako je prodej nedostupného zboží či nepřesné/neaktuální informace o produktech.

3. Napojení na interní účetní systém

Další výzvou bylo propojení e-shopu s účetním programem, který klient používal v kamenné provozovně. Díky této integraci je nyní možné:

  • Přenášet údaje o prodeji z e-shopu do systému.
  • Zajistit, že se skladové zásoby aktualizují na obou stranách.

Zároveň do budoucna s klientem plánujeme toto propojení ještě zefektivnit a přidat několik funkcí, které by ještě více usnadnily sledování pohybů zboží a zjednodušily celou administrativu.

4. Testování a spuštění

Před samotným spuštěním jsme e-shop důkladně testovali. Zkontrolovali jsme funkčnost všech propojení, správnost kategorizace produktů, dostupnost a rychlost webu. Po spuštění jsme klientovi poskytli podporu v otázkách, jak s e-shopem pracovat. Aktuálně pracujeme také na definování úvodní marketingové podpory, aby e-shop začal ihned generovat návštěvnost a objednávky.

Příjemným překvapením bylo, že i před schválením začátku marketingové spolupráce e-shop již klientovi generuje objednávky díky organické návštěvnosti, což je výsledkem kvalitně zpracované struktury stránky podle výsledků SEO analýzy.

Výsledek: Funkční e-shop připravený na růst

Online lékárna 123lekaren.sk dnes patří mezi moderní a efektivní online lékárny. Klient nejenže úspěšně vstoupil do světa e-commerce, ale díky optimalizované struktuře a automatizaci dokáže ušetřit čas, minimalizovat chyby a plně se soustředit na rozvoj svého podnikání. V roce 2025 nás čeká rozšíření spolupráce v oblasti marketingu, abychom společně mohli zúročit veškerý čas a energii a přinesli klientovi výsledky, se kterými bude spokojený.

Proč si nás vybrat pro svůj vstup do online? 

Jako online marketingová agentura se specializujeme na tvorbu e-shopů na míru, které zohledňují specifické potřeby každého klienta. Již na začátku myslíme i na tvorbu strategie pro jejich následný růst. I naše práce pro 123lekaren.sk je důkazem, že dokážeme zvládnout i ty nejnáročnější projekty. Ať už potřebujete jednoduché řešení pro menší e-shop, nebo komplexní integraci se sklady a externími databázemi, jsme tu pro vás.

Chcete vědět více o našich službách? Navštivte nás na Murza.sk a společně najdeme nejlepší řešení pro vaše podnikání. S námi můžete své podnikání posunout na novou úroveň.

Sdílet článek
Martin Murza
Riaditeľ agentúry Murza

Více než 8 let se aktivně věnuji content marketingu a sociálním médiím. Dnes jsem ředitelem agentury Murza, jejíž hlavní doménou je vytváření a správa online obsahu. Pracoval jsem na tvorbě obsahu pro značky jako Adidas, RE/MAX, Zalando, Toyota, Porsche a další.

Murza
Tento článek ti přináší

Murza

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?
3 min. doba čtení

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?

Minulý rok se objevily zprávy o využívání sjednocených dat a generativní AI, které mají potenciál měnit zákaznickou zkušenost. Proč personalizace často selhává? A co odlišuje lídry na trhu od ostatních firem? Na to se zaměřila zpráva Adobe Digital Trends 2024. Zjistěte, jak překonat náročná očekávání zákazníků a přizpůsobit se rychle se měnícímu digitálnímu světu pomocí […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí
5 min. doba čtení

Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí

E-commerce v Česku a na Slovensku zažívá dynamické změny. Automatizace, AI, multichannel strategie a expanze do zahraničí jsou klíčem k úspěchu. Jak využít nové trendy k optimalizaci procesů, snížení nákladů a růstu na konkurenčním trhu? Objevte praktické tipy a inovativní přístupy, které transformují lokální online byznys. Odpovídá CEO CEE Radek Klouda ze společnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Přečíst článek
Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích
4 min. doba čtení

Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích

V roce 2024 se v evropském e-commerce často skloňovala online tržiště. Změnila způsob, jakým lidé objevují a nakupují produkty, přičemž jednotlivé platformy intenzivně soupeří o pozornost a důvěru zákazníků. Tržiště expandují do strategických regionů a neustále zlepšují své služby, aby získala konkurenční výhodu. Nejnovější zpráva, založená na odpovědích 4 500 nakupujících z pěti zemí, ukazuje, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+