6 min. doba čtení

Jak funguje vydělávání na YouTube?

Ať zvedne ruku ten, kdo si nikdy aspoň na okamžik nepředstavil sebe jako youtubera. Zapnout kameru, postavit se před ni a povídat si s potenciálními diváky o nějakém tématu.

Jak funguje vydělávání na YouTube?

Podívali jsme se pod kapotu jednoho z nejznámějších sociálních médií a video platforem na světě. Kolik můžete vydělat jako influencer a jak se jím stát? Jak funguje monetizace na Youtube? Dozvíte se v našem článku.

Možnosti, jak vydělávat z Youtube

Pohybujete se nějaký ten pátek na internetu a znáte způsoby vydělávání na sociálních sítích? Potom by vám pojem affiliate link neměl být cizí. Je pravděpodobné, že jste se s ním už v životě setkali. Možná jste nějaký z nich už i využili a přispěli tím na výplatu influencera.

Jde o odkaz formou klikatelného linku, který má primární roli přesměrovat zákazníka na webovou stránku. Funguje zčásti jako obyčejný link. Většinou se nachází na různých recenzích produktů, v popisech videí nebo jiných sociálních sítích. Sekundárním úkolem je sledovat, kolik lidí na link kliklo a něco si koupilo. Po uskutečnění nákupu se připíše provize člověku, který umístil link na místo, kde jste ho našli.

Na Youtube jsou affiliate linky promované způsobem, že influencer se rozhodne pro nabízenou značku. S ní se dohodnou na linku, který musí zakomponovat do popisu videa. Kromě toho se dohodnou i o výšce provize, kterou mu udělí, když zákazník udělá nákup přes daný link. Díky velkému počtu zhlédnutí se i velký počet rozhodne navštívit daný link. Tehdy se mohou výdělky vyšplhat na slušné sumy.

Reklamy ve videích

Nejpoužívanější způsob vydělávání na Youtube pro influencery. Je to hlavně z několika důvodů. Nejhlavnějším důvodem je, že influencer nemusí nic dělat. Žádné otevření e-shopu, prodávání produktu a podobně. Fanoušci si nestěžují, že se zaprodal. V poslední řadě platí pravidlo: čím víc sledovatelů = tím větší výdělky z reklam.

VĚDĚLI JSTE, ŽE…

… někdy vám ani reklama nevydělá peníze? Děje se to hlavně tehdy, když se divák rozhodne přeskočit reklamu už po 5 vteřinách. Peníze se připočítají tehdy, když si divák prohlédne aspoň deset vteřin.

Po vytvoření kanálu se videa nedají hned zpeněžit reklamami. Je potřebné splnit tyto kroky:

  • Minimum aspoň 1 000 sledovatelů
  • Získat minimálně 4 000 hodin sledování za posledních 12 měsíců
  • Podepsat a souhlasit s obchodními podmínkami
  • Mít vytvořený účet v Google AdSense
  • Nechat se zkontrolovat a schválit

Potom, co splníte dané kroky, stanete se členem Youtube Partners Program. Následně si budete moci videa zpeněžit reklamami. Youtube vám umožní vybrat si vydělané peníze po dosažení sumy 100 dolarů ze zhlédnutí. Pro každou zemi je to ale jinak. Na Slovensku je to 70 eur. Když vaše video vydělá například 100 eur, vy dostanete 68 eur, protože AdSense si bere 32 % z peněz, které vaše videa vydělala.

Sponzoring

Druhý nejpoužívanější způsob vydělávání, který na Youtube můžete vidět. Vyskytuje se přímo ve videích. Firma se rozhodne svůj produkt nebo službu nabídnout influencerovi, který ji musí podle dohody odpromovat ve videu. Například firma pošle influencerovi hrníček s jejich logem, který ho ukáže ve videu nebo ho položí na nějaké místo, aby ho bylo vidět.

Úspěšnější sponzorství se stávají tehdy, když influencer produkt používá. Například když jde o hrníček, tak se z něho napije. Nosí promovaný produkt na sobě jako mikinu a poukazuje na to. Snaží se vzbudit o produkt zájem a prodat ho svým vystupováním. Zároveň plní to, na čem se s firmou dohodli.

Prodávání merchu

Klasická forma příjmu díky velké základně fanoušků, kteří svého influencera chtějí podpořit. Výhodou je možnost vybrat si jakýkoliv směr, jakým se rozhodne influencer ubírat svoje videa. Vaření, hraní her nebo točení reakčních videí. Když se to lidem líbí a slangově řečeno „berou to“, merch půjde jako na dračku.

Značkou se stává slovo nebo obrázek, který je nějakým způsobem zdobí. Fanoušci to většinou velmi dobře znají, proto budou hrdě nosit značku na sobě. Většinou se prodávají mikiny, trička a vaky. Pod merch patří cokoliv, co se dá nosit nebo obrandovat. Někteří youtubeři prodávají bačkory, čepice, nálepky a hrnečky. U služby mohou uvést výhody, které jim umožnily nebo jim usnadnily v něčem život.

Trendem se v posledních letech stalo vytvoření vtipného merchu z takzvaných memů. Jde o nějaký vtipný obrázek nebo slova, které lidé znají. Nosí to, aby se i druzí bavili. Samozřejmě, nemůže to být něco jen tak stažené z internetu. Musí to být mezi fanoušky populární, aby si to i koupili

Kolik můžete vydělat

Slyšeli jste někdy teorii, že slovenští Youtube influenceři si nedokážou vydělat na přežití? Vězte, že to není jen teorie. U diváků z Česka nebo Slovenska budete muset mít miliony zhlédnutí, abyste se uživili. Neznamená to ale, že se musíte přestěhovat na jiný kontinent. Stačí jen videa tvořit tak, aby byla zajímavá pro zahraniční publikum. Právě oni vám dokážou vydělat mnohonásobně víc.

Jak je potom možné, že si naši influenceři dokážou koupit drahá auta nebo nemovitosti? Je to díky uvedeným dlouhodobým spolupracím s jinou značkou nebo prodávání vlastního merchu. Nelze přitom zapomínat, že mají i jiné sociální sítě, na kterých mohou mít také spolupráce. I díky jiným platformám se mohou mít více než dobře. Neexistuje hranice, kolik můžete maximálně vydělat. Existuje jen počet zhlédnutí.

Kolik vydělávají nejlepší

Seznam je tvořený zahraničními kanály. U nás není nikdo takový, kdo by atakoval nejvyšší příčky. Na druhou stranu je to dobrá motivace pro vás dostat se do tohoto žebříčku. Když to dokázal 9letý chlapec s recenzováním hraček, dokážete to i vy. Jmenuje se Ryan Guan s kanálem Ryan ToysReview.

10. Logan Paul – 14,5 milionu dolarů
9. PewDiePie – 15,5 milionu dolarů
8. Jacksepticeye – 16 miliónů dolarů
7. VanossGaming – 17 miliónů dolarů
6. Markiplier – 17,5 milionu dolarů
5. Jeffree Star – 18 miliónů dolarů
4. DanTDM – 18,5 milionu dolarů
3. Dude Perfect – 20 miliónů dolarů
2. Jake Paul – 21,5 milionu dolarů
1. Ryan ToysReview – 22 miliónů dolarů

Závěr

Dokázaly vás sumy a čísla namotivovat natolik, abyste svůj vlastní kanál stále rozvíjeli? Případně chtěli byste s tím začít a máte chuť stisknout youtubové tlačítko „nahrát video“? Jen směle do toho. Pravděpodobně se influencerem nestanete přes noc, ale dejte tomu čas, tvořte, bavte se tím, bavte ostatní, dávejte hodnotu. Úspěch potom na sebe nedá dlouho čekat.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+