2min. doba čtení

Jak dopadla studie 1000 největších eshopů v Německu? Mediamarkt na třetím místě

Internet World zveřejnil žebříček německých internetových obchodů podle nejvyššího obratu v loňském roce. Mediamarkt sesadil Zalando ze třetího místa a získává pomyslný bronz v žebříčku německých internetových obchodů.

Jak dopadla studie 1000 největších eshopů v Německu? Mediamarkt na třetím místě

Studie zahrnovala 1000 největších e-shopů

Informace byly čerpány ze studie “E-Commerce-Markt Deutschland 2022”, kterou provedly EHI a eCommerceDB. Analýza zahrnovala 1 000 největších online prodejců B2C v Německu. Podle studie se čisté tržby z elektronického obchodování v minulém fiskálním roce zvýšily na 79,9 miliardy eur.

V porovnání s rokem 2020 se jedná o 16,1% nárůst. Až 70 % čistých tržeb vytváří 100 největších internetových obchodů. Zbývajících 900 eshopů představuje 30 %. Téměř polovinu čistých tržeb (41,1 %) generují eshopy v první desítce.

Jak vypadá první desítka?

Lídrem německého e-commerce je stále Amazon, který dosáhl nejvyššího obratu 15,68 miliardy eur. To znamená, že se na celkovém obratu 1 000 největších obchodů podílel 19,6 %. Na druhém místě je Otto s obratem 5,12 miliardy eur. Do první trojky se dostal Mediamarkt s obratem 2,54 miliardy eur, který sesadil Zalando z pomyslné bronzové příčky.

zdroj: Internetworld

Ve srovnání s předchozím rokem se společnosti Amazon podařilo zvýšit obrat o 1,9 miliardy eur, což představuje 13,8% nárůst. V porovnání s průměrným růstem 16,1 % mírně zaostává. Největší růst v první desítce zaznamenala Ikea (102,9 %). Silně rostou také společnosti Apple (71,9 %) a DocMorris (60,5 %).

Shopware předstihl Magento

Ke změně došlo také mezi poskytovateli softwaru pro elektronické obchodování. Magento je jedním z předních hráčů a z 1 000 dotazovaných eshopů jich 11,8 % používá Magento. Podle zprávy se na první místo dostal Shopware, který používá 12,2 % eshopů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek