Studie zahrnovala 1000 největších e-shopů
Informace byly čerpány ze studie “E-Commerce-Markt Deutschland 2022”, kterou provedly EHI a eCommerceDB. Analýza zahrnovala 1 000 největších online prodejců B2C v Německu. Podle studie se čisté tržby z elektronického obchodování v minulém fiskálním roce zvýšily na 79,9 miliardy eur.
V porovnání s rokem 2020 se jedná o 16,1% nárůst. Až 70 % čistých tržeb vytváří 100 největších internetových obchodů. Zbývajících 900 eshopů představuje 30 %. Téměř polovinu čistých tržeb (41,1 %) generují eshopy v první desítce.
Jak vypadá první desítka?
Lídrem německého e-commerce je stále Amazon, který dosáhl nejvyššího obratu 15,68 miliardy eur. To znamená, že se na celkovém obratu 1 000 největších obchodů podílel 19,6 %. Na druhém místě je Otto s obratem 5,12 miliardy eur. Do první trojky se dostal Mediamarkt s obratem 2,54 miliardy eur, který sesadil Zalando z pomyslné bronzové příčky.
Ve srovnání s předchozím rokem se společnosti Amazon podařilo zvýšit obrat o 1,9 miliardy eur, což představuje 13,8% nárůst. V porovnání s průměrným růstem 16,1 % mírně zaostává. Největší růst v první desítce zaznamenala Ikea (102,9 %). Silně rostou také společnosti Apple (71,9 %) a DocMorris (60,5 %).
Shopware předstihl Magento
Ke změně došlo také mezi poskytovateli softwaru pro elektronické obchodování. Magento je jedním z předních hráčů a z 1 000 dotazovaných eshopů jich 11,8 % používá Magento. Podle zprávy se na první místo dostal Shopware, který používá 12,2 % eshopů.