2 min. doba čtení

IKEA znovu zahájila online prodej v Rusku

Od 5. července mohou ruští zákazníci IKEA využít možnost nakupovat zboží online. Již kolem poledne se objevily technické problémy a prodej byl dočasně pozastaven.

IKEA znovu zahájila online prodej v Rusku

IKEA prodává zásoby

„Od 5. července můžete v následujících týdnech nakupovat zboží pouze na ikea.ru,“ oznámila společnost na svých ruských webových stránkách. „Zboží bude v prodeji, dokud bude na skladě.“

Kolem půl jedné odpoledne však již nebylo možné přidávat produkty do nákupního košíku a na stránce se rozsvítila výrazná zpráva: „Online prodej je z technických důvodů dočasně nedostupný. Na vyřešení problému pracujeme. Rádi bychom vám připomněli, že máme dostatek zboží na skladě, naše prodejny jsou zavřené a naše oddělení výměny a vrácení zboží fungují normálně.“

Obchodní domy IKEA zůstávají zavřené

IKEA kromě svých obchodních domů v zemi stále provozuje 14 center pod značkou MEGA. Společnost rovněž uvedla, že zkoumá možnosti pro svých 17 prodejen nábytku, které zůstávají zavřené.

Prodej nadbytečných zásob a generování příjmů v Ruské federaci může být překvapivým krokem vzhledem ke geopolitickému tlaku na mezinárodní společnosti, aby ukončily činnost v Rusku.

Desítky společností pozastavily činnost v Rusku od chvíle, kdy Moskva koncem února vyslala na Ukrajinu desítky tisíc vojáků v rámci takzvané speciální operace. IKEA oznámila, že do konce srpna vyplatí mzdy téměř 15 000 ruských zaměstnanců.

K dispozici bude online prodej, prodej zásob a výplaty zaměstnancům. Tyto kroky mohou sloužit jako příprava před definitivním odchodem IKEA z ruského trhu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google
3 min. doba čtení

Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google

10. července 2025 nastala významná změna pro e-commerce značky, které využívají Instagram. Vaše příspěvky o produktech, zákulisní obsah či recenze zákazníků se nyní mohou objevit ve výsledcích vyhledávání na Googlu – i tehdy, když daný uživatel nemá Instagram a vůbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe