Dvě miliardy za tři roky
IKEA chce v příštích třech letech investovat více než dvě miliardy dolarů do rozvoje svého podnikání v zahraničí. Jedná se o vůbec největší investici IKEA v USA a největší investici společnosti v jedné zemi.
Prodejce nábytku uvádí, že peníze půjdou na otevření nových obchodů a vytvoření nové sítě, která zpřístupní jeho zboží.
Ikea je v současné době na 3. místě v žebříčku Europe Database, což je žebříček největších internetových prodejců v Evropě.
IKEA plánuje různé formáty obchodů
Obchodní řetězec uvádí, že v příštích třech letech otevře osm nových obchodů a devět obchodů ve formátu “naplánuj a objednej”. Tyto prodejny budou menší než ikonický modrožlutý formát a jsou určeny výhradně k prodeji nábytku do kuchyně, obývacího pokoje a ložnice. Jedná se spíše o showroomy, kde si zákazníci mohou zboží objednat, ale není k dispozici k okamžitému vyzvednutí. Společnost neuvedla, kde přesně budou tyto nové prodejny umístěny.
Spojené státy jsou jedním z našich nejdůležitějších trhů mají nekonečné možnosti růstu.
“Příležitosti vidíme ve všech státech USA, ale řekl bych, že zejména na jihu, kde vidíme velkou poptávku, na kterou jsme dosud nebyli schopni reagovat,” řekl agentuře Reuters šéf maloobchodu Ikea Tolga Öncü.
Online prodej meziročně vzrostl o 19 %
“Spojené státy jsou jedním z našich nejdůležitějších trhů a my vidíme nekonečné možnosti, jak zde růst a přiblížit se mnoha Američanům s cenově dostupnými produkty a službami,” uvedl Öncü v tiskové zprávě. IKEA očekává, že USA v blízké budoucnosti překonají Německo, které je z hlediska tržeb společnosti dosud největším trhem.
Podle výroční zprávy dosáhly tržby v USA za fiskální rok 2022 výše 5,9 miliardy dolarů. Ve srovnání s rokem 2021 je změna minimální, ale tržby z elektronického obchodování vzrostly v roce 2022 o téměř 19 %. I proto prodejce uvádí, že během tří let otevře 900 předplatitelských míst. Tyto nové pobočky mu umožní dostat svůj cenově dostupný nábytek k většímu počtu amerických zákazníků.