
Omezení plastových obalů
Od 1. ledna 2030 budou zakázány některé jednorázové obaly, například obaly na čerstvé ovoce a zeleninu, porcovaný cukr a malá balení hygienických potřeb v hotelích.
Normy pro obaly pro e-commerce
Omezení se dotknou také e-commerce společností. Budou muset zajistit, aby hmotnost a objem obalů byly co nejmenší. Prázdný prostor v obalech musí být maximálně 50 %. To se týká i volně loženého, přepravního a jiného obalového materiálu používaného během online nakupování.
Důraz na recyklovatelnost
Pro rok 2030 byly stanoveny konkrétní cíle na podporu opakovaného použití obalů. Například nápoje by se mohly prodávat v lahvích, které se vracejí a znovu používají.
Restaurace a obchody budou muset zákazníkům umožnit, aby si přinesli vlastní obaly, a také se budou muset snažit, aby alespoň 10 % jejich výrobků bylo v opakovaně použitelných obalech.
Přestože nařízení schválil Evropský parlament, musí jej ještě schválit Rada a následně implementovat do vnitrostátních právních předpisů. Vracení obalů má i své kritiky.
Některé společnosti již dokázaly reagovat na požadavky životního prostředí. Například Amazon již přijal preventivní opatření a při dodávkách do Evropy používá recyklovatelné obaly.