2 min. doba čtení

Připravte se na nová pravidla obalových materiálů

Očekává se, že každý Evropan do roku 2030 vyprodukuje až 209 kg odpadu ročně. Nová pravidla Evropské unie mají za cíl tento trend zvrátit – požadují snížení množství obalů o 5 % do roku 2030, o 10 % do roku 2035 a o 15 % do roku 2040.

Připravte se na nová pravidla obalových materiálů
Zdroj: Depositphotos

Omezení plastových obalů

Od 1. ledna 2030 budou zakázány některé jednorázové obaly, například obaly na čerstvé ovoce a zeleninu, porcovaný cukr a malá balení hygienických potřeb v hotelích.

Normy pro obaly pro e-commerce

Omezení se dotknou také e-commerce společností. Budou muset zajistit, aby hmotnost a objem obalů byly co nejmenší. Prázdný prostor v obalech musí být maximálně 50 %. To se týká i volně loženého, přepravního a jiného obalového materiálu používaného během online nakupování.

Důraz na recyklovatelnost

Pro rok 2030 byly stanoveny konkrétní cíle na podporu opakovaného použití obalů. Například nápoje by se mohly prodávat v lahvích, které se vracejí a znovu používají.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Restaurace a obchody budou muset zákazníkům umožnit, aby si přinesli vlastní obaly, a také se budou muset snažit, aby alespoň 10 % jejich výrobků bylo v opakovaně použitelných obalech.

Přestože nařízení schválil Evropský parlament, musí jej ještě schválit Rada a následně implementovat do vnitrostátních právních předpisů. Vracení obalů má i své kritiky.

Některé společnosti již dokázaly reagovat na požadavky životního prostředí. Například Amazon již přijal preventivní opatření a při dodávkách do Evropy používá recyklovatelné obaly.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+