2 min. doba čtení

Greenpeace testovalo Zalando. Společnost obviňuje z klamání spotřebitelů

Největší evropský e-shop s oblečením se stal terčem kritiky Greenpeace. Organizace testovala udržitelnost bezplatného vracení zboží. Greenpeace není s výsledky testu spokojena.

Greenpeace testovalo Zalando. Společnost obviňuje z klamání spotřebitelů

Udržitelnost ve společnosti Zalando

Společnost Zalando je s přibližně 50 miliony zákazníků největším evropským online prodejcem oblečení. V průběhu roku 2021 společnost vyřídila přibližně 250 milionů objednávek. Bezplatné vracení zboží je samozřejmostí a právě touto oblastí se Greenpeace důkladně zabývalo.

V testu, který zveřejnil server onlinehaendler-news.de, bylo u společnosti Zalando objednáno deset kusů oblečení a s pomocí Greenpeace byly instalovány GPS lokátory. Objednávky byly následně vráceny online prodejci.

“V průběhu několika měsíců náš tým vrácené zboží sledoval a hovořil se zaměstnanci center pro vracení zboží společnosti Zalando. Oblečení putovalo po celé Evropě,” uvádí se v jednom ze závěrů výzkumu. Některé kusy cestovaly, dokud se nevybila baterie GPS lokátoru. Urazily nejméně 7 000 kilometrů. “Celkem deset kusů vráceného oblečení urazilo 28 822 kilometrů,” uvedli autoři studie.

Greenpeace nyní obviňuje společnost Zalando z “greenwashingu” a klamání spotřebitelů. Podle organizace si e-commerce gigant buduje zelenou image, ale snaha zastavit klimatické změny je v rozporu se skutečnou praxí.

Zalando vysvětluje obrovské vzdálenosti

Společnost Zalando vysvětlila, že vrácené zboží je převáženo do specializovaných center pro vracení zboží, která se nacházejí v různých částech Evropy. Tam je zboží přebaleno, a pokud je v dobrém stavu, je dále prodáno. Rozhodnutí, kde vrácené zboží skončí, závisí na řadě faktorů.

Pokud lze zboží v daném regionu dále prodat, je převezeno do nejbližšího zpracovatelského centra a poté znovu nabídnuto k prodeji. Pokud však zboží nelze prodat v daném regionu, putuje do jiných, vzdálenějších regionů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+