2 min. doba čtení

Google představil změny pro uživatele a vývojáře vzhledem k DMA

Európsky Zákon o digitálnych trhoch (DMA) má za cieľ zvýšiť hospodársku súťaž v digitálnej ekonomike a vyžaduje, aby najväčšie technologické spoločnosti upravili niektoré svoje produkty tak, aby umožnili menším konkurentom lepší prístup k ich užívateľom.

Google představil změny pro uživatele a vývojáře vzhledem k DMA
Zdroj: Google

Změny zahrnují například zvýšení viditelnosti konkurenčních vyhledávačů, umožnění výběru konkurenčních obchodů s aplikacemi a platbami na zařízeních Apple a další úpravy v souladu s novými předpisy. Očekává se, že technologické společnosti budou muset podstoupit značné změny ve svém fungování a přizpůsobit se novým regulačním požadavkům.

„Společnosti Google, Amazon, Apple, Microsoft, Meta Platforms a ByteDance, vlastník TikToku, označení jako gatekeepeři, kteří kontrolují přístup milionů uživatelů a podniků ke svým platformám, budou muset 7. března dosáhnout souladu se zákonem o digitálních trzích,“ uvádí Reuters.

Google už komunikuje změny

Google již zavedl více než 20 změn, které mají uživatelům usnadnit vyhledávání srovnávacích webů v oblastech, jako jsou lety, hotely a nakupování.

Další významnou změnou je výběrová obrazovka pro uživatele systému Android. Jak uvádí platforma:

„Když používáte telefon se systémem Android, můžete jednoduše přepínat vyhledávač nebo prohlížeč. V rámci DMA budeme zobrazovat další obrazovky výběru, které jsou vytvořeny na základě průzkumu a testování uživatelů, jakož i zpětné vazby z odvětví. Uvidíte je na telefonech se systémem Android při nastavování zařízení a brzy i v prohlížeči Chrome pro počítače a zařízeních se systémem iOS.”

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V současné době společnost Google sdílí informace napříč některými svými produkty a službami za účelem personalizace obsahu a reklam. Uživatelé v Evropském hospodářském prostoru mají možnost zvolit si, zda chtějí i nadále sdílet informace mezi službami společnosti Google. Kromě toho probíhají aktualizace reklamních produktů a nástrojů, které pomohou informovat inzerenty o shromažďování údajů v souladu s dlouhodobou politikou EU týkající se souhlasu koncových uživatelů.

V příspěvku na blogu Google také představuje důležité změny v nástrojích pro vývojáře.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+