2 min. doba čtení

Google odsouzen za zneužívání obchodních praktik vůči vývojářům mobilních aplikací

Společnost Google byla v pondělí odsouzena obchodním soudem v Paříži k „občanskoprávní pokutě“ ve výši 2 milionů eur za zneužívání obchodních praktik vůči vývojářům mobilních aplikací. Podle rozsudku, který v úterý získala agentura AFP, musí upravit sedm ustanovení své distribuční smlouvy. 

Google odsouzen za zneužívání obchodních praktik vůči vývojářům mobilních aplikací

Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž, spotřebitelské záležitosti a kontrolu podvodů (DGCCRF) podalo v roce 2018 žalobu proti společnosti Google. Ta byla podána na podnět ministerstva hospodářství Bruna Le Maireho, které obvinilo Google z „uvalení tarifů“ na francouzské startupy, které chtějí prodávat své aplikace na jejích platformách. Dále byla obviněna z vymáhání jejich údajů a z možnosti jednostranně upravovat smlouvy. 

30% provize z každého prodeje 

Soud se zabýval sedmi spornými ustanoveními distribuční smlouvy. Ty byly během období od 5. května 2015 do 2. července 2016 „vynuceny společností Google bez účinného vyjednávání“. Jedna z těchto klauzulí vyžadovala, aby vývojáři stanovili ceny svých aplikací v rámci cenového rozpětí určeného společností Google a umožnili webovému gigantovi získat 30% provizi z každého prodeje v obchodě Play. 

Vzhledem k závažnosti dotčených praktik bude muset společnost Google zaplatit občanskoprávní pokutu ve výši 2 miliony eur jako důsledek porušení veřejného hospodářského řádu. Do tří měsíců bude muset také upravit i svá ustanovení. 

„Android a Google Play nabízejí vývojářům větší možnosti než kterákoli jiná platforma, a k tomu schopnost oslovit stále širší publikum,“ uvedla společnost Google pro agenturu AFP. Skupina tvrdí, že již změnila několik ustanovení, na která poukázal soud a také nedávno snížila provizi vůči malým vývojářům. Společnost Apple, kterou v roce 2018 rovněž předvolalo DGCCRF, stále čeká na rozhodnutí soudu. Oba američtí giganti jsou pod silným globálním tlakem, aby omezili své dominantní postavení na lukrativním trhu s mobilními aplikacemi.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+