2 min. doba čtení

Google je monopol. Co to znamená pro online?

Po šokujícím prohlášení amerického federálního soudu, že Google má monopol na vyhledávání, je na technologické scéně rušno.

Google je monopol. Co to znamená pro online?
Zdroj: Depositphotos

Federální soudce Amit Mehta tento týden rozhodl, že Google porušil antimonopolní zákony tím, že si udržoval monopol na internetové vyhledávací služby a reklamu. Google využíval svého dominantního postavení k eliminaci konkurentů a vynaložil miliardy na smlouvy, aby se stal výchozím vyhledávačem na zařízeních Apple a Samsung.

Toto rozhodnutí může významně ovlivnit způsob, jak lidé používají internet. Tento kuriózní případ je součástí širšího úsilí o regulaci velkých technologických společností.

Všichni od Silicon Valley po Wall Street si nad rozhodnutím lámou hlavu. Co to pro všudypřítomného giganta znamená? Inu, není to jednoduché a Google v první řadě nepadne bez boje. I když čelí další antimonopolní žalobě ohledně jejích reklamních praktik, plánuje odvolání.

Google se možná bude muset oddělit od své dojné krávy – od těch skvělých nabídek, díky nimž je výchozím vyhledávačem například ve vašem iPhone. Bavíme se zde o miliardách. Jen v roce 2022 zaplatily společnosti Apple 20 miliard dolarů za hlavní prostor na obrazovkách.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Tam, kde Google ztrácí, mohou získat všichni ostatní. Bing od Microsoftu se nyní s největší pravděpodobností těší a mnou si ruce. I malá změna podílu na trhu by pro ně mohla představovat velké částky. Každý procentní bod, který získají od Googlu, znamená další 2 miliardy dolarů.

Nezapomínejme na AI. Google by zde kromě peněz mohl přijít také o údaje, které živí jeho umělou inteligenci.

Zatím to vypadá tak, že technologickou sféru čeká dramatický přerod a vedoucí postavení v odvětví visí na vlásku. Situaci budeme nadále sledovat – s přihlášením k newsletteru vám novinky určitě neujdou. 👇

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google
3 min. doba čtení

Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google

10. července 2025 nastala významná změna pro e-commerce značky, které využívají Instagram. Vaše příspěvky o produktech, zákulisní obsah či recenze zákazníků se nyní mohou objevit ve výsledcích vyhledávání na Googlu – i tehdy, když daný uživatel nemá Instagram a vůbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe