2 min. doba čtení

Google je monopol. Co to znamená pro online?

Po šokujícím prohlášení amerického federálního soudu, že Google má monopol na vyhledávání, je na technologické scéně rušno.

Google je monopol. Co to znamená pro online?
Zdroj: Depositphotos

Federální soudce Amit Mehta tento týden rozhodl, že Google porušil antimonopolní zákony tím, že si udržoval monopol na internetové vyhledávací služby a reklamu. Google využíval svého dominantního postavení k eliminaci konkurentů a vynaložil miliardy na smlouvy, aby se stal výchozím vyhledávačem na zařízeních Apple a Samsung.

Toto rozhodnutí může významně ovlivnit způsob, jak lidé používají internet. Tento kuriózní případ je součástí širšího úsilí o regulaci velkých technologických společností.

Všichni od Silicon Valley po Wall Street si nad rozhodnutím lámou hlavu. Co to pro všudypřítomného giganta znamená? Inu, není to jednoduché a Google v první řadě nepadne bez boje. I když čelí další antimonopolní žalobě ohledně jejích reklamních praktik, plánuje odvolání.

Google se možná bude muset oddělit od své dojné krávy – od těch skvělých nabídek, díky nimž je výchozím vyhledávačem například ve vašem iPhone. Bavíme se zde o miliardách. Jen v roce 2022 zaplatily společnosti Apple 20 miliard dolarů za hlavní prostor na obrazovkách.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Tam, kde Google ztrácí, mohou získat všichni ostatní. Bing od Microsoftu se nyní s největší pravděpodobností těší a mnou si ruce. I malá změna podílu na trhu by pro ně mohla představovat velké částky. Každý procentní bod, který získají od Googlu, znamená další 2 miliardy dolarů.

Nezapomínejme na AI. Google by zde kromě peněz mohl přijít také o údaje, které živí jeho umělou inteligenci.

Zatím to vypadá tak, že technologickou sféru čeká dramatický přerod a vedoucí postavení v odvětví visí na vlásku. Situaci budeme nadále sledovat – s přihlášením k newsletteru vám novinky určitě neujdou. 👇

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+