
Google chce od příštího roku změnit pravidla pro všechny odesílatele hromadných zpráv. Společnost je definuje jako ty, kteří za jeden den pošlou více než 5 000 zpráv na adresy Gmail.
Ověření autenticity emailu
Gmail bude vyžadovat, aby odesílatelé velkého množství emailů ověřili autenticitu svých emailů podle osvědčených postupů v oblasti e-mailové bezpečnosti. Tím se uzavřou možné chyby, které by mohly být zneužity útočníky a ohrožovat bezpečnost e-mailové komunikace.
Možnost jednoduchého odhlášení
Hromadní dosílatelé budou muset příjemcům zpráv nabídnout možnost odhlásit se z komerčních e-mailů jedním kliknutím. Tyto žádosti o zrušení odběru by měly být zpracovány do 2 dnů.
Potvrzení, že e-maily jsou vyžádány
Dále budou jasně stanoveny hodnoty spamového procenta, které odesílatelé musí dodržovat. To znamená, že pokud dostatečný počet uživatelů označí e-maily odesílatele jako spam, hromadný odesílatel může ztratit přístup ke složkám doručené pošty uživatelů.
Je to již rok, kdy platforma vyžaduje určitou formu ověření od e-mailů odesílaných na adresy Gmailu, aby se potvrdilo, že odesílatel je ten, za koho se vydává. I když se tím snížil počet neověřených zpráv přijatých uživateli Gmailu o 75 %, nyní bude Google od odesílatelů hromadných zpráv vyžadovat, aby do února 2024 přísně ověřovali své e-maily podle souboru zdokumentovaných osvědčených postupů.
Využití AI pro vyšší bezpečnost
Google tvrdí, že již nyní využívá umělé inteligence k tomu, aby zabránil více než 99,9 % spamu, phishingu a malwaru dostat se do doručené pošty uživatelů a denně zablokuje 15 miliard nechtěných e-mailů. Stejně jako se zdokonalují technologie Gmailu, vylepšují se i nekalé praktiky, na které musí společnost myslet a nadále zlepšovat obranu pro svůj e-mailový systém.
Tyto změny se avizují předem a na zavedení nových pravidel spolupracuje s dalšími partnery včetně Yahoo. „Bez ohledu na to, kdo je poskytovatelem e-mailu, všichni uživatelé si zaslouží ten nejbezpečnější zážitek,“ vyjádřil se Marcel Becker, Senior Product Director v Yahoo ve svém prohlášení.
Společnost Google poznamenala, že mnozí odesílatelé hromadných zpráv již splňují nové požadavky a bude nadále poskytovat jasné pokyny, než změny v únoru 2024 vstoupí v platnost.