8 min. doba čtení

8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi

Feedy zůstávají pro mnoho e-shopů atraktivní volbou produktového propojení v rámci online expanze na nové trhy. Jak s feedy pracovat efektivně a na co si dát pozor? Objevte svět produktových feedů a zjistěte, jak specializované aplikace mění pravidla hry ve správě feedů a usnadňují digitální expanzi e-shopů.

8 tipů pro optimalizaci feedů a úspěšnou online expanzi
Zdroj: Trayto

Produktové feedy si v e-shopařské komunitě drží popularitu díky své univerzálnosti, cenové dostupnosti a schopnosti rychle reagovat na měnící se potřeby trhu. Dalším benefitem je jejich široká podpora a využití na různých prodejních platformách jako jsou marketplaces, srovnávače zboží, sociální sítě, PPC kanály a další.

Tento článek přináší společnost Trayto.

Co jsou produktové feedy

Feedy jsou datové soubory, které obsahují strukturované informace o produktech. Produktovými informacemi jsou například názvy produktů, kategorie, cena, obrázky, URL, parametry, skladová dostupnost a další. Tyto informace se zapisují do tzv. elementů. Feedy předávají informace online platformám, které si je načtou, následně produkty zalistují a zobrazí je svým návštěvníkům.

Prostřednictvím produktových feedů se dají nahrávat také data od dodavatelů do e-shopu.

Tipy pro efektivní práci s feedy

Tyto tipy mohou pomoci optimalizovat vaše feedy a dosáhnout tak lepších výsledků při inzerci ve srovnávačích nebo marketplaces.

1) Správně strukturovaná data

Udržujte svá data o produktech pečlivě strukturovaná. Jednotlivé prodejní kanály mají rozdílné požadavky na strukturu feedu, obsah feedu a pojmenování elementů. Kvalitní a přesné informace ve feedu zvýší úspěšnost správného zalistování vašich produktů a zlepší tak viditelnost vašich produktů v inzertních kanálech. Dejte pozor také na dostupnost feedů na své straně.

2) Pravidelná aktualizace dat

Aktualizujte své feedy co nejčastěji. Aktuální informace o skladových zásobách zamezí ztrátě prodejů z důvodu chybně uvedené dostupnosti produktu. Pokud to inzertní systém podporuje, používejte separátní dostupnostní/skladový feed, ze kterého si inzertní systém obvykle aktualizuje dostupnost v častějších intervalech. Dbejte také na aktuálnost dalších informací, například cen, možností doprav nebo dárků k nákupu.

3) Zaměřte se na klíčové detaily

Věnujte pozornost klíčovým informacím ve feedu jakými jsou názvy produktů, zařazení do kategorie, produktové popisy, parametry a další. Používejte kvalitní obrázky s odpovídajícím rozlišením. Doporučujeme také používat nepovinné elementy (např. dárky, příslušenství, prodloužená záruka, parametry), často totiž zvyšují atraktivitu vašich produktů mezi záplavou nabídek od konkurence.

4) Optimalizujte feed pro každý prodejní kanál “na míru”

Testujte efektivitu inzerce a optimalizuje své produktové feedy. Každá prodejní platforma má svá specifika, ať už jde o poplatky formou cen za proklik, provize z prodeje nebo jiné. Pokud některé produkty/kategorie nejsou ve srovnávači výkonné, nebojte se zkusit změnu cenové strategie, podpořit prodej akcemi či dárky. Neefektivní sortiment na dané platformě můžete také jednoduše odebrat z feedu a soustředit se jen na část sortimentu, která generuje prodeje.

5) Optimalizujte feedy podle sezónnosti

Zkontrolujte včas spárovanost sezónních nebo nově naskladněných produktů na prodejních platformách. Nespárované produkty potenciální nakupující nevidí. Pokud je spárovanost produktů nevyhovující, upravte feedy dle požadavků platformy. Připravit můžete také speciální prodejní nabídky pro různá období v roce.

6) Vyhněte se duplicitám

Dbejte na to, aby měly všechny produkty unikátní identifikátory. Pro jednoznačnou identifikaci produktů se používá například tag ITEM_ID, g:id, unique_id apod.  Vyhněte se i dalším duplicitním údajům, jako názvy nebo popisy produktu. Pomůže to předejít chybám při načítání produktů na inzertní platformy.

7) Využívejte na maximum data od dodavatelů

Dodavatelé často informace o svém zboží generují právě do feedu. Někdy dokonce do několika feedů. Vytěžte produktové informace od svých dodavatelů na maximum. Importujte do svého e-shopu vše důležité tak, aby u vás zákazníci našli všechny informace, které potřebují k uskutečnění nákupu.

8) Používejte specializované nástroje

Využívejte aplikace jako je Xemel, které zásadním způsobem ulehčují a automatizují proces generování feedů a jejich následné optimalizace.

Xemel – specialista na feed management

Nyní, když víme, jak klíčové jsou produktové feedy pro propojení e-shopů s prodejními kanály, se pojďme podívat, jak může online aplikace Xemel zefektivnit správu vašich XML a CSV feedů.

V čem Xemel vyniká

Xemel je pokročilý nástroj navržený speciálně pro e-shopy. Je určený pro efektivní správu a generování produktových feedů pro desítky inzertních systémů ve více než 40 zemích. Jeho výjimečnost spočívá hned v několika klíčových vlastnostech a funkcích.

Efektivita a časová úspora

Už žádné čekání na volné kapacity developera. Nástroj Xemel nahrazuje práci IT oddělení. V online aplikaci Xemel své feedy můžete pohodlně spravovat sami a pružně tak reagovat na aktuální situaci v e-shopu, změny v inzertních kanálech nebo na trhu. Nejčastěji s Xemelem pracují produktoví specialisté, markeťáci a majitelé e-shopů, pro které je aplikace rozhodujícím prvkem pro rychlou expanzi na nové trhy a prodejní kanály.

K ovládání aplikace nepotřebujete žádné znalosti programování ani rozsáhlé technické znalosti. Úpravy feedů se v Xemelu provádějí pomocí jednoduchých pravidel. S podporou více než 40 editačních akcí je celý proces úpravy feedu v Xemelu automatizován, což šetří váš čas i peníze.

Generování a úpravy feedů

Generování a editace feedů jsou klíčovými funkcemi Xemelu.

1) Pro práci v Xemelu potřebujete vstupní zdroj produktových dat. Můžete použít svůj Google Shopping feed, Heureka feed nebo některý z řady jiných podporovaných feedů (včetně formátů jako je Shoptet nebo Upgates).

2) Z tohoto vstupního zdroje dat si pak v Xemelu na klik vytvoříte feedy pro desítky dalších prodejních kanálů. Xemel totiž automaticky přetransformuje formát a strukturu feedu pro požadovanou reklamní platformu.

3) Na vás pak zůstává případné doladění feedu, jako je nastavení dárků, skrytí produktů, které nechcete inzerovat, mapování kategorií, přepočet cen podle měnového kurzu apod. A nahrání URL feedů do cílové inzertní platformy.

Nástroj Xemel nabízí podporu pro širokou škálu formátů feedů, například pro Heureka, Zboží.cz, Favi, Glami, Google Shopping, Facebook, Kaufland Marketplace, Alza Marketplace, eMAG, Pilulka Marketplace, Biano, Ceneo, Árukereső, Pricemania, Shopalike a mnoho dalších.

Blesková aktualizace dat

Díky nadstandardně časté aktualizaci dat ve feedech jsou vaše produktové informace v prodejních kanálech vždy aktuální. Standardní frekvence aktualizace feedů je v Xemelu 45 minut, tedy 32x denně, což je více než dostačující. Většina inzertních platforem načítá feedy 12x denně nebo méně často.

Xemel ale nabízí také možnost individuálního nastavení aktualizace feedů (až v 5min intervalech). Můžete si také nastavit odlišnou četnost aktualizace pro skladové a produktové feedy.

Produktové popisy generované umělou inteligencí

Xemel nabízí možnost generování nových produktových dat pro váš e-shop. Nejčastěji jde o produktové popisy. Na základě vámi poskytnutého produktového feedu, případně dalších informací o vašich produktech (klíčová slova, parametry apod.), vám Xemel tým za pomoci AI na zakázku vytvoří unikátní produktové popisy pro vaše produkty. Popisy lze generovat v libovolném jazyce. Tyto strojově generované popisy můžete snadno implementovat do celého e-shopu, nebo vybraného sortimentu. Čtěte případovou studii: Jak e-shop Grejt.sk ušetřil díky AI popisům tři čtvrtě milionu korun.

Napojení e-shopu na dodavatele

Kromě feedů pro prodejní platformy můžete v Xemelu spravovat také data od vašich dodavatelů. Feed dodavatele vám Xemel tým jednoduše upraví a vy ho pak nahrajete do svého e-shopového řešení. Feedy od několika dodavatelů lze v Xemelu také spojit do jednoho společného feedu a tak se data od všech dodavatelů nahrají do e-shopu jediným importem. V Xemelu pak spravujete přehledně na jednom místě data od všech dodavatelů. Tím se zároveň vyhnete komplikacím, které často doprovází udržování několika separátních importních můstků pro dodavatele (např. když napojujete dodavatele po jednom s pomocí programátora). Výhodou je také to, že Xemel nabízí mnohem více možností úprav než samotná e-shopová řešení. Do e-shopu importuje pouze to, co chcete a máte připraveno k listingu. Více informací k napojení e-shopu na dodavatele.

Jednoduchá implementace

Xemel se ovládá v online aplikaci, odpadá tedy jakákoliv instalace softwaru do vašeho počítače. Stačí se zaregistrovat, přidat e-shop, vytvořit první feed a začíná 14 denní bezplatné testování aplikace. Během testovacího období si můžete vyzkoušet všechny běžné funkce Xemelu.

Ať už plánujete expanzi na nové kanály nebo zlepšení stávajícího produktového propojení, produktové feedy nabízejí cestu k flexibilitě a úspěchu. Jejich všestrannost a schopnost přizpůsobit se dynamickým potřebám trhu je činí mocným marketingovým nástrojem pro propojení s různými prodejními kanály. Práce s feedy je kontinuální proces. Pokud chcete s XML feedy pracovat maximálně efektivně, neváhejte využít funkcí a služeb nástroje Xemel.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu
2 min. doba čtení

Live shopping v Německu se rozjíždí. I když velmi pomalu

Nedávný průzkum společnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupování v Německu, známé také jako „live shopping“ či „in-stream shopping“, získává na oblibě. Šest z deseti německých spotřebitelů v současnosti rozumí tomuto pojmu, což je dvojnásob více než před třemi lety. Míra přijetí live shoppingu v Německu je však stále nízká.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+