2 min. doba čtení

Evropský e-commerce by měl dosáhnout hodnoty 750 miliard dolarů do roku 2027

Evropa má v globální ekonomice silné postavení díky svému zpracovatelskému průmyslu a významné roli v digitálním odvětví. Zatímco na velkých trzích je e-commerce velmi rozšířené, menším ekonomikám nabízí zajímavé příležitosti k obchodnímu růstu.

Evropský e-commerce by měl dosáhnout hodnoty 750 miliard dolarů do roku 2027
Zdroj: Depositphotos

Růst příjmů a prognózy

Navzdory výkyvům tržby z evropského e-commerce trvale rostou. Očekává se, že jeho hodnota do roku 2027 přesáhne 750 miliard dolarů. Trh roste stabilně – například v roce 2017 dosáhl 308 miliard USD, zatímco minulý rok se hodnota vyšplhala na dvojnásobnou úroveň. Tento vzestup ukazuje odolnost a potenciál evropského prostředí.

Zdroj: ECBD

Nárůst počtu uživatelů

Počet uživatelů e-commerce v Evropě neustále roste. Zatímco v roce 2017 jich bylo pouze 390 milionů, loni jejich počet vzrostl na 540 milionů a odhaduje se, že do roku 2027 dosáhne 586 milionů.

„V roce 2022 využívalo online nákupní kanály v Evropě v průměru 62 % spotřebitelů. Jaká je však velikost evropského trhu e-commerce z hlediska tržeb? Je velmi důležité podívat se na to, jak si toto odvětví vede po finanční stránce. Tržby jsou klíčovým ukazatelem, který poskytuje diferencovaný pohled na zdraví a růst e-commerce v Evropě,“ říká zpráva ECDB.

Optimistické vyhlídky mohou potěšit podniky, které se mohou těšit na nové příležitosti k uspokojení měnících se potřeb spotřebitelů.

Zdroj: ECBD

Česko a Slovensko v popředí

Irsko, Česká republika a Belgie vedou v podílu tržeb z elektronického obchodu. Zatímco větší ekonomiky, jako je Velká Británie, vedou ve velikosti trhu online nakupování, menší země, jako je Dánsko a Řecko, vykazují vysokou míru přijetí, což představuje slibné trhy pro expanzi.

Zdroj: ECBD

Pochopením rozdělení příjmů a dynamiky trhu jsou společnosti schopny identifikovat příležitosti k růstu a vyhodnotit vstupy na nové trhy. Evropský e-commerce se v tomto ohledu ukazuje jako živé a lukrativní prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe