2 min. doba čtení

Evropský e-commerce by měl dosáhnout hodnoty 750 miliard dolarů do roku 2027

Evropa má v globální ekonomice silné postavení díky svému zpracovatelskému průmyslu a významné roli v digitálním odvětví. Zatímco na velkých trzích je e-commerce velmi rozšířené, menším ekonomikám nabízí zajímavé příležitosti k obchodnímu růstu.

Evropský e-commerce by měl dosáhnout hodnoty 750 miliard dolarů do roku 2027
Zdroj: Depositphotos

Růst příjmů a prognózy

Navzdory výkyvům tržby z evropského e-commerce trvale rostou. Očekává se, že jeho hodnota do roku 2027 přesáhne 750 miliard dolarů. Trh roste stabilně – například v roce 2017 dosáhl 308 miliard USD, zatímco minulý rok se hodnota vyšplhala na dvojnásobnou úroveň. Tento vzestup ukazuje odolnost a potenciál evropského prostředí.

Zdroj: ECBD

Nárůst počtu uživatelů

Počet uživatelů e-commerce v Evropě neustále roste. Zatímco v roce 2017 jich bylo pouze 390 milionů, loni jejich počet vzrostl na 540 milionů a odhaduje se, že do roku 2027 dosáhne 586 milionů.

„V roce 2022 využívalo online nákupní kanály v Evropě v průměru 62 % spotřebitelů. Jaká je však velikost evropského trhu e-commerce z hlediska tržeb? Je velmi důležité podívat se na to, jak si toto odvětví vede po finanční stránce. Tržby jsou klíčovým ukazatelem, který poskytuje diferencovaný pohled na zdraví a růst e-commerce v Evropě,“ říká zpráva ECDB.

Optimistické vyhlídky mohou potěšit podniky, které se mohou těšit na nové příležitosti k uspokojení měnících se potřeb spotřebitelů.

Zdroj: ECBD

Česko a Slovensko v popředí

Irsko, Česká republika a Belgie vedou v podílu tržeb z elektronického obchodu. Zatímco větší ekonomiky, jako je Velká Británie, vedou ve velikosti trhu online nakupování, menší země, jako je Dánsko a Řecko, vykazují vysokou míru přijetí, což představuje slibné trhy pro expanzi.

Zdroj: ECBD

Pochopením rozdělení příjmů a dynamiky trhu jsou společnosti schopny identifikovat příležitosti k růstu a vyhodnotit vstupy na nové trhy. Evropský e-commerce se v tomto ohledu ukazuje jako živé a lukrativní prostředí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge