Zastávka pod Tatrami je v plánu konferencí Ecommerce Bridge LIVE pravidelně. Vyprodaná kapacita Coworking Poprad potvrdila zájem o vzdělávání v regionu. Podívejme se na to, čemu se věnovali řečníci.
Erik Richnák, Zľavomat: Nejrychleji rostoucí společnost na světě je slevový portál
Zľavomat nemusíme speciálně představovat – i když v Česku byl jedničkou na trhu, na Slovensku tomu tak nebylo. Co se muselo změnit? Příchod různých portálů s akciovými nabídkami na trh přinesl výzvy pro byznys a zároveň výhodnější ceny měnily vnímání zákazníků. Erik Richnák, současný CEO společnosti, představil klíčové elementy, jak se jim podařilo dosáhnout dvouciferného růstu a dokonce být vzorem pro americkou konkurenci.
„Určili jsme si hodnoty, které budeme zastávat, ať se děje cokoliv. Hodnoty jsou důležitější, než výdělek.“
Andrej Kajan, ui42: S e-shopem můžete dělat všechny věci správně, ale nakonec nemusíte být vítěz
Andrej Kajan, CEO agentury ui42, se ve své prezentaci zaměřil na to, jak být úspěšný v e-commerce. V přednášce se podělil o vzorce úspěchu, které navnímal za svou 20-letou praxi. Ve zkratce by se dalo říci, že „stačí“ prodávat správné produkty za správnou cenu ve správný čas, nebo vytrvale a systematicky dělat malé kroky. Přiblížil, podle čeho si vybrat CMS a co dělat na novém trhu. Odpovídal také důležité otázky z developmentu, marketingu a dotkl se i CX, UX či AI.
„Nikdy si nemysli, že jsi za vodou, sbírej data, buď jedinečný a makej.“
JUDr. Jan Boldiszár, Boldiz Law Firm®: Chránit můžete cokoliv, co vás odlišuje
Pokud se snažíte budovat brand, určitě byste neměli zapomenout na ochrannou známku. Co lze chránit a co je příliš obecné? Jaký je rozdíl mezi „erkem v kroužku“ a značkami TM, SM a copyright? Ján se ve své přednášce věnoval právnickým otázkám s přesahem do marketingu a podnikání. Jsou to témata, která firmy (neprávem) opomíjejí. Věděli jste například, že k tomu, abyste si ochránili své podnikání, dokážete využít také grantové podpory?
„Pokud v dnešním světě plném sociálních médií, kde bojujete o pozornost zákazníka, využíváte například šot, který vás odlišuje a dokážete díky němu získat pozornost, můžete na něj získat ochrannou známku.“
Andrej Sopka, Targetovo: Jděte na atypické platformy a využívejte AI
Která firma by si nepřála zvýšit povědomí o značce? Case study marketingové agentury Targetovo na slovenském výrobci kosmetiky Panakeia ukazuje, jak se zbavit „brandžrouta“. Na brandbuildingu se nebáli využít i méně tradiční platformy a prozradili i to, jak dokáže při zefektivnit práci umělá inteligence. Pomohla jim například vytvořit poutavé grafiky na kampaň, přičemž focení by zabralo podstatně víc. Zároveň Andrej ukázal i zmetky a řešení, které je dostaly na tu správnou cestu.
„Brandlift není jen pro velké firmy. Dokáže si jej koupit každý a pomůže vám změřit vliv kampaně na brand.“
Dalibor Cicman, GymBeam: Pokud se něco ve firmě dá digitalizovat, výrazně se tím urychluje proces automatizace
Slovenská firma GymBeam válcuje trh na světové úrovni. CEO společnosti, Dalibor Cicman, rozebral několik procesů, které se jim za 10 let fungování ověřily. A mezi ně patří i inovace spojená s umělou inteligencí. Například jim pomohla zvýšit efektivitu zákaznického oddělení, čímž zvýšily spokojenost zákazníků. Přednáška plná podnětů odhalila mnoho dalších inspirací od této přední firmy, včetně jejich „secret sauce“.
„Firmám, které o sobě tvrdí, že ve velkém rozsahu používají velké jazykové modely, roste revenue a klesá headcount.“
Diskuse a networking: svatý grál každé konference
Po poslední přednášce přichází na řadu panelová diskuse se všemi řečníky. Účastníci mohou ptát nejen přímo po přednášce, ale také v panelovce, kde může reagovat více řečníků. Vzniká tak názorový pluralismus a podnětné prostředí pro nové nápady.
Důvod, proč se zúčastnit konference je příležitost poznat lidi, kteří jsou na stejné vlně a řeší podobné otázky. Propojovat kontakty, vnímat nové popudy a získávat odstup od své práce je prospěšné pro další rozvoj a posun své práce. Proto jsme rádi, že se v Popradu podařilo vykouzlit skvělou atmosféru při chutném občerstvení v maximálně pohodové a přátelské atmosféře.
Přijďte si poslechnout další skvělé spíkry do Bratislavy
Rok je už na sklonku as ním přichází do cílové rovinky i naše eventová tour po Slovensku. Finale grande bude již 3. prosince v Nové Cvernovce. Přednášet bude mimo jiné Michal Pastier, můžete se těšit na diskusi s Tatianou Ondrejkovou nebo výjimečné nahrávání marketingového podcastu Buzzworld.
S lístky není třeba váhat, věřím, že se můžu těšit na společné setkání a rozhovory!