Australský e-commerce vzrostl na 62,3 miliardy dolarů
Více než 4 z 5 australských domácností nakupují online. V roce 2021 utratily 62,3 miliardy dolarů, čímž se podíl australského elektronického obchodu na celkovém maloobchodním prodeji zvýšil na 19,3 %.
V celé zemi v roce 2021 zaznamenaly metropolitní oblasti meziroční nárůst o 12,9 %, zatímco regionální místa vzrostly o 10,6 %. Mezi nejoblíbenější kategorie produktů, které si spotřebitelé pořídili online, patřily produkty pro volnočasové aktivity, obuv, dětské produkty a věci pro domácí zvířata.
5,4 milionu domácností nakupovalo online pravidelně každý měsíc během celého loňského roku.
Výkonný a generální ředitel skupiny Australia Post Paul Graham uvedl, že „pandemie přinesla zásadní změnu ve způsobu, jakým Australané žijí, pracují a nakupují. E-commerce segment je nyní základem pro australské rodiny, které nakupují vše od oblečení až po každodenní potřeby pro domácnost.”
„Přestože se omezení uvolnila, návyk Australanů nakupovat online se nemění. Především proto, že 5,4 milionu domácností nakupovalo pravidelně online každý měsíc během celého loňského roku, což je 39% nárůst oproti roku 2019,“ dodává Paul Graham.
Vyšší počet nákupů pomáhá vytvářet nové kategorie produktů
V roce 2019 nakupoval průměrný zákazník u 9 jednotlivých prodejců. V roce 2021 se tento počet zvýšil na 15, přičemž počet kategorií se za stejné období zvýšil ze 6 na 8. Zajímavé je, že se změnila i denní doba, kterou si lidé vybírají k nakupování – více nákupů se uskutečňuje mezi 14. a 17. hodinou a méně mezi 19. a 22. hodinou.
Ve snaze udržet stejný stoupající trend Australská pošta v říjnu 2021 oznámila, že do poloviny letošního roku investuje dalších 400 milionů dolarů do nových zařízení, vozového parku a technologií.