2 min. doba čtení

E-commerce v Austrálii produkuje téměř pětinu všech retailových tržeb v zemi

Australská pošta zveřejnila zprávu Inside Australian Online Shopping Report 2022, která poskytuje exkluzivní pohled na nejnovější trendy v australském elektronickém obchodu. Podle odhadů byl růst online nákupů na úrovni o 12,3 % ve srovnání s rokem 2020. Ve srovnání s obdobím před pandemií vzrostl téměř dvojnásobně. 

E-commerce v Austrálii produkuje téměř pětinu všech retailových tržeb v zemi

Australský e-commerce vzrostl na 62,3 miliardy dolarů

Více než 4 z 5 australských domácností nakupují online. V roce 2021 utratily 62,3 miliardy dolarů, čímž se podíl australského elektronického obchodu na celkovém maloobchodním prodeji zvýšil na 19,3 %.

V celé zemi v roce 2021 zaznamenaly metropolitní oblasti meziroční nárůst o 12,9 %, zatímco regionální místa vzrostly o 10,6 %. Mezi nejoblíbenější kategorie produktů, které si spotřebitelé pořídili online, patřily produkty pro volnočasové aktivity, obuv, dětské produkty a věci pro domácí zvířata. 

5,4 milionu domácností nakupovalo online pravidelně každý měsíc během celého loňského roku. 

Výkonný a generální ředitel skupiny Australia Post Paul Graham uvedl, že „pandemie přinesla zásadní změnu ve způsobu, jakým Australané žijí, pracují a nakupují. E-commerce segment je nyní základem pro australské rodiny, které nakupují vše od oblečení až po každodenní potřeby pro domácnost.”

„Přestože se omezení uvolnila, návyk Australanů nakupovat online se nemění. Především proto, že 5,4 milionu domácností nakupovalo pravidelně online každý měsíc během celého loňského roku, což je 39% nárůst oproti roku 2019,“ dodává Paul Graham. 

Vyšší počet nákupů pomáhá vytvářet nové kategorie produktů

V roce 2019 nakupoval průměrný zákazník u 9 jednotlivých prodejců. V roce 2021 se tento počet zvýšil na 15, přičemž počet kategorií se za stejné období zvýšil ze 6 na 8. Zajímavé je, že se změnila i denní doba, kterou si lidé vybírají k nakupování – více nákupů se uskutečňuje mezi 14. a 17. hodinou a méně mezi 19. a 22. hodinou.

Ve snaze udržet stejný stoupající trend Australská pošta v říjnu 2021 oznámila, že do poloviny letošního roku investuje dalších 400 milionů dolarů do nových zařízení, vozového parku a technologií. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+