2 min. doba čtení

E-commerce gigant Amazon našel nový směr v podpoře online prodejců

Amazon se přeorientoval od svého primárního obchodního cíle. Už nejde jen o vytváření vrcholně fungující e-commerce platformy; stává se partnerem e-commerce prodejců, kdekoli si zvolí své místo. Přitom jedním z těchto míst je také Amazon.

E-commerce gigant Amazon našel nový směr v podpoře online prodejců

Tento posun je důsledkem výrazné změny v obchodní struktuře samotného Amazonu. Před 10 lety představovali prodejci třetích stran 40 % tržeb, ale dnes zajišťují až 60 % celkových tržeb. Zároveň se společnost stala skutečně globální firmou, která prodává produkty ve více než 39 zemích. Prodejci se sídlem v USA loni vyvezli více než 216 milionů produktů zákazníkům na jiných trzích. Celkový počet jednotek se za poslední desetiletí zvětšil až osmnáctkrát.

Inovace jako klíč k růstu

Proces pomoci třetím stranám prodejců v uplynulém roce také přispěje k rozvoji Amazonu a zlepší jeho obchodní kapacity. Společnost se snaží podporovat prodejce svými různorodými službami a navíc podněcuje týmy k inovacím a vytváření nových nápadů mimo obvyklé hranice maloobchodu a technologií.

Nedávná konference Amazon Accelerate 2023 představila ustavičně se rozrůstající portfolio produktů a služeb, které jsou k dispozici prodejcům třetích stran. Na této konferenci přednášelo několik klíčových řečníků, včetně Dharmeshe Mehty, viceprezidenta pro partnerský prodej. Mezi body, které představil, patří plnění skladu, celosvětová distribuce, pozemní služba doručování balíků, hardware pro přepravu a řízení zásob, financování a finanční přehledy, průzkum produktů a trhu či řízení vztahů se zákazníky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+