
Tento posun je důsledkem výrazné změny v obchodní struktuře samotného Amazonu. Před 10 lety představovali prodejci třetích stran 40 % tržeb, ale dnes zajišťují až 60 % celkových tržeb. Zároveň se společnost stala skutečně globální firmou, která prodává produkty ve více než 39 zemích. Prodejci se sídlem v USA loni vyvezli více než 216 milionů produktů zákazníkům na jiných trzích. Celkový počet jednotek se za poslední desetiletí zvětšil až osmnáctkrát.
Inovace jako klíč k růstu
Proces pomoci třetím stranám prodejců v uplynulém roce také přispěje k rozvoji Amazonu a zlepší jeho obchodní kapacity. Společnost se snaží podporovat prodejce svými různorodými službami a navíc podněcuje týmy k inovacím a vytváření nových nápadů mimo obvyklé hranice maloobchodu a technologií.
Nedávná konference Amazon Accelerate 2023 představila ustavičně se rozrůstající portfolio produktů a služeb, které jsou k dispozici prodejcům třetích stran. Na této konferenci přednášelo několik klíčových řečníků, včetně Dharmeshe Mehty, viceprezidenta pro partnerský prodej. Mezi body, které představil, patří plnění skladu, celosvětová distribuce, pozemní služba doručování balíků, hardware pro přepravu a řízení zásob, financování a finanční přehledy, průzkum produktů a trhu či řízení vztahů se zákazníky.