3min. doba čtení

Co ovlivňuje Slováky při výběru e-shopu? Průzkum ukázal několik tipů

Až 70 procent respondentů využívá online nakupování jednou až třikrát měsíčně, 16 procent nakupuje tímto způsobem čtyřikrát až pětkrát měsíčně a 6 procent více než pětkrát.

Co ovlivňuje Slováky při výběru e-shopu? Průzkum ukázal několik tipů
Zdroj: Depositphotos

Zatímco EU již předložila konkrétní návrhy, jak v příštích letech snížit objem obalů a používat opakovaně použitelné obaly při nákupech online, Slovensko se touto problematikou teprve začíná zabývat. Nicméně naprostá většina Slováků přiznává, že ekologická problematika ovlivňuje nebo určitě ovlivní jejich výběr e-shopu, ve kterém budou v budoucnu nakupovat. Potvrdil to červencový průzkum pro slovenský startup Repetito, který byl proveden na reprezentativním vzorku 1 050 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Není obal jako obal

Údaje z průzkumu ukázaly, že 44,7 % lidí by při rozhodování o nákupu v daném e-shopu pozitivně ovlivnilo to, že se zaměřuje na ekologická řešení, například používá ekologické obaly. Dalších 42,7 procenta respondentů uvedlo, že o této otázce zatím neuvažovali, ale uvažovali by o ní. Pouze 12,7 procenta respondentů uvedlo, že se o ekologické otázky při nakupování na internetu nezajímá.

V 80 procentech případů jsou objednávky zabaleny do kartonu a ve 20 procentech do plastového obalu,” uvedl Ivan Štefina, ředitel společnosti Repetito, která vyvinula vratné obaly pro zásilky e-shopů.

Týdenní podcast UPdate

Podle něj však budou muset internetové obchody v blízké budoucnosti na základě připravované evropské legislativy používat opakovaně použitelné obaly. “Náš průzkum potvrdil, že e-shopy, které do svého podnikání zavedou prvky udržitelnosti, mohou získat konkurenční výhodu a oslovit spotřebitele, kteří se vedle ceny, kvality nebo recenzí produktů zajímají o dopad online nakupování na životní prostředí,” dodal Štefina.

Až 70 procent lidí nakupuje online

Nákupy přes internet se díky pandemii staly výrazně atraktivnějšími a průzkum ukázal, že pouze 8 % lidí zůstalo věrných nakupování výhradně v kamenných prodejnách. Až 70 procent respondentů využívá online nakupování jedenkrát až třikrát měsíčně, 16 procent čtyřikrát až pětkrát měsíčně a 6 procent více než pětkrát.

Průzkum také potvrdil, že kromě ceny je pro lidi při nákupu na internetu důležitá kvalita zboží (54,4 procenta), recenze a hodnocení ostatních zákazníků (39 procent), přehledný a jednoduchý proces objednání (34,8 procenta) a také časová dostupnost produktu (25,3 procenta) a pověst e-shopu (23,3 procenta). U této otázky mohli respondenti vybrat několik faktorů, které jsou pro ně důležité.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zásilky musí být stejně snadné jako objednání zboží
2min. doba čtení

Vrácení zásilky musí být stejně snadné jako objednání zboží

Pohodlná možnost vrácení objednaného zboží má velký vliv na rozhodnutí zákazníka, kde a zda vůbec si zboží objedná. Pokud má internetový obchod transparentní a snadné způsoby vrácení zboží, zákazníci mu více důvěřují. Kurýrní společnost DPD poskytuje e-shopům jednoduchý online nástroj, který celý proces vrácení zboží usnadňuje jak e-shopu, tak jeho zákazníkům.

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+