3 min. doba čtení

Co ovlivňuje Slováky při výběru e-shopu? Průzkum ukázal několik tipů

Až 70 procent respondentů využívá online nakupování jednou až třikrát měsíčně, 16 procent nakupuje tímto způsobem čtyřikrát až pětkrát měsíčně a 6 procent více než pětkrát.

Co ovlivňuje Slováky při výběru e-shopu? Průzkum ukázal několik tipů
Zdroj: Depositphotos

Zatímco EU již předložila konkrétní návrhy, jak v příštích letech snížit objem obalů a používat opakovaně použitelné obaly při nákupech online, Slovensko se touto problematikou teprve začíná zabývat. Nicméně naprostá většina Slováků přiznává, že ekologická problematika ovlivňuje nebo určitě ovlivní jejich výběr e-shopu, ve kterém budou v budoucnu nakupovat. Potvrdil to červencový průzkum pro slovenský startup Repetito, který byl proveden na reprezentativním vzorku 1 050 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Není obal jako obal

Údaje z průzkumu ukázaly, že 44,7 % lidí by při rozhodování o nákupu v daném e-shopu pozitivně ovlivnilo to, že se zaměřuje na ekologická řešení, například používá ekologické obaly. Dalších 42,7 procenta respondentů uvedlo, že o této otázce zatím neuvažovali, ale uvažovali by o ní. Pouze 12,7 procenta respondentů uvedlo, že se o ekologické otázky při nakupování na internetu nezajímá.

V 80 procentech případů jsou objednávky zabaleny do kartonu a ve 20 procentech do plastového obalu,” uvedl Ivan Štefina, ředitel společnosti Repetito, která vyvinula vratné obaly pro zásilky e-shopů.

Týdenní podcast UPdate

Podle něj však budou muset internetové obchody v blízké budoucnosti na základě připravované evropské legislativy používat opakovaně použitelné obaly. “Náš průzkum potvrdil, že e-shopy, které do svého podnikání zavedou prvky udržitelnosti, mohou získat konkurenční výhodu a oslovit spotřebitele, kteří se vedle ceny, kvality nebo recenzí produktů zajímají o dopad online nakupování na životní prostředí,” dodal Štefina.

Až 70 procent lidí nakupuje online

Nákupy přes internet se díky pandemii staly výrazně atraktivnějšími a průzkum ukázal, že pouze 8 % lidí zůstalo věrných nakupování výhradně v kamenných prodejnách. Až 70 procent respondentů využívá online nakupování jedenkrát až třikrát měsíčně, 16 procent čtyřikrát až pětkrát měsíčně a 6 procent více než pětkrát.

Průzkum také potvrdil, že kromě ceny je pro lidi při nákupu na internetu důležitá kvalita zboží (54,4 procenta), recenze a hodnocení ostatních zákazníků (39 procent), přehledný a jednoduchý proces objednání (34,8 procenta) a také časová dostupnost produktu (25,3 procenta) a pověst e-shopu (23,3 procenta). U této otázky mohli respondenti vybrat několik faktorů, které jsou pro ně důležité.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?
8 min. doba čtení

Velký test logistiky: Kolik e-shopů nabízí dopravu zdarma a jak rychle doručují své objednávky?

Zákaznickou zkušenost nakupujících na e-shopech ovlivňuje řada faktorů. Z velké části do ní promlouvá uživatelská přívětivost nákupních košíků, úroveň logistiky, či zákaznická podpora při vrácení zboží. Jak si v těchto oblastech stojí české e-shopy? Společnosti Shopsys, Skladon a Retino tak již druhý rok po sobě uskutečnily v předvánoční špičce Velký test logistiky, který mapuje standard […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+