Například pokud váš banner vidělo 1 000 lidí a z toho na něj kliklo 100, CTR banneru je 10 %.
S touto zkratkou se můžete většinou setkat při vyhodnocování reklamních formátů, které využíváte v online prostředí.
Její význam je důležitý, protože vám ukazuje, jak jste dokázali uživatele zaujmout a zda je vaše reklama pro něj dostatečně relevantní.
Pokud na vaši reklamu kliká málo lidí, může to znamenat, že jste nezaujaly obsahem a vizuálem a vaše reklama zaniká v záplavě jiné, že jste využili nesprávný formát reklamy, nebo reklamu zobrazujete nesprávným lidem.
Všechny tyto faktory ale můžete do velké míry ovlivnit. Proto pro vás máme pár „triků”, které vám pomohou CTR zvýšit.
4 tipy jak zvýšit CTR
V první řadě, musíte při tvorbě reklamního vizuálu myslet na to, že se reklama bude pravděpodobně zobrazovat v spleti dalších a tudíž potřebujete uživatele něčím zaujmout.
Proto je dobré odlišit se. Využijte k tomu všechny své kreativní možnosti, abyste přitáhly pozornost uživatele na váš vizuál.
Můžete k tomu využít barvy, které nezaniknou a nebudou splývat s pozadím stránky, nebo animace, které upoutají zrak.
Pokud si vaší reklamy uživatel všimne a máte jeho pozornost, přichází na řadu nejdůležitější věc – obsah. Bez kvalitního obsahu a jednoznačné zprávy, kterou předáváte v reklamě, nemůžete očekávat vysoké CTR.
V rámci reklamy existují tzv. „call to action” prvky, které dokážou CTR zvýšit. Může to být například výzva na konci videa: „Klikni a vyhraj”, nebo umístění grafického prvku do banneru: „Kup nyní s 50% slevou”.
Dalším problémem může být špatně zvolený formát. Jsou reklamy, které jsou svým rozměrem, umístěním, ale i způsobem zobrazování či nákupu klikanější a jiné méně klikané. Pokud nám jde tedy primárně o kliky, ne jen například o viditelnost značky, soustředíme se na výběr formátů, na které se kliká více, respektive zvolíme výběr formátu na kliky.
Poslední tip, jak zvýšit CTR je zobrazovat reklamu relevantním lidem. Pokud máte například reklamu na ženské boty a zobrazujete ji na stránkách věnovaných sportovnímu zpravodajství, zřejmě z ní budeme mít méně kliků, než když ji necháte zobrazit na ženských online magazínech. Správné cílení reklamy je totiž neméně důležitým faktorem reklamy.
Pokud je reklama zajímavá, ale neadresná, její efekt se ztrácí a vy jsme zbytečně investovali do pěkného vizuálu.
Existují různé techniky, jak správně zacílit reklamu, jako například cílení podle obsahu, sociálně-demografických údajů, ale i podle zájmů, zálib a nákupního chování. To je ale samostatné téma, stejně jako tvorba vizuálu.