2 min. doba čtení

CMOs přijímají generativní AI i přes nedostatek znalostí

Generativní umělá inteligence si v marketingu získává stále větší popularitu a 90 % organizací do ní plánuje investovat. Znepokojující však je, že drtivá většina marketingových ředitelů připouští, že zcela nerozumí této technologii ani jejímu potenciálnímu vlivu na obchodní procesy. Tento nedostatek znalostí může brzdit přijetí pokročilejších aplikací umělé inteligence, které nabízejí významné výhody nejen pro e-commerce.

CMOs přijímají generativní AI i přes nedostatek znalostí
Zdroj: Depositphotos

Nedávná mezinárodní studie od společností SAS a Coleman Parkes Research ukazuje, že zatímco 75 % marketérů již používá GenAI při každodenních úkolech, většina se soustředí na jednodušší využití, jako například tvorba obsahu, copywriting a editování.

Přestože tato základní využití jsou rozšířena, AI nabízí mnohem pokročilejší možnosti, které zatím využívá jen malá část marketérů.

Z průzkumu vyplynulo, že 18 % používá generativní AI k budování publika, 19 % k cílení publika, 16 % k mapování zákaznické cesty a 14 % k optimalizaci cen.

Výhody pro e-commerce

Ukazuje se, že marketéři, kteří využívají GenAI strategicky, zaznamenávají působivé výsledky. Přijetí GenAI je spojeno se zlepšením personalizace (92 %), spokojenosti a udržení zákazníků (89 %), schopností zpracovávat velké množství dat (88 %) a přesností prediktivních analýz (88 %).

V rámci e-commerce by nástroje generativní AI mohly změnit způsob komunikace se zákazníky, zefektivnit operace a podpořit růst podniku.

Marketéři očekávají, že během následujících jednoho až dvou let rozšíří používání GenAI, aby ušetřili čas a náklady (63 %), zlepšili řízení rizik a soulad s předpisy (62 %) a umožnili efektivnější zpracování dat (60 %).

Hlavní překážkou je však nedostatečné pochopení a strategické řízení ze strany CMO. Problémy představují i ​​ochrana soukromí a bezpečnost dat, přičemž 61 % marketérů je uvádí jako hlavní výzvy při přijetí GenAI. Pouze třetina organizací má zavedeny komplexní rámce správy dat a méně než 10 % toho dosáhlo pro GenAI.

Zdroj: sas

Chcete-li mít náskok před konkurencí, zvažte investování do GenAI již nyní. Aby se její potenciál využil naplno, e-commerce odvětví by mělo investovat do vzdělávání svých vedoucích pracovníků, včetně CMOs. Kromě toho bude klíčové vybudovat robustní rámce pro správu dat a dodržování předpisů, aby se posílila důvěra zákazníků a zajistilo zodpovědné používání AI.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google do AI investuje 75 miliard dolarů
2 min. doba čtení

Google do AI investuje 75 miliard dolarů

Podle prohlášení generálního ředitele Sundara Pichaie při zveřejnění finančních výsledků Alphabetu za čtvrté čtvrtletí 2024 plánuje společnost v roce 2025 investovat přibližně 75 miliard dolarů. Ve srovnání s 32,3 miliardami dolarů investovanými v roce 2023 jde o výrazný nárůst, který poukazuje na stupňující se souboj technologických gigantů o prvenství v oblasti umělé inteligence.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia
2 min. doba čtení

METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia

V dnešním dynamickém online prostředí jsou kvalitní a přehledná data základem úspěšných podnikatelských rozhodnutí. Pro mnoho majitelů e-shopů, marketérů či analytiků však může být práce s daty z různých zdrojů náročná a obtížně čitelná. Právě tady přichází na scénu METRIXANA, řešení, které přináší snadný způsob, jak propojit, zpracovat a vizualizovat marketingová data.

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+