
Nedávná mezinárodní studie od společností SAS a Coleman Parkes Research ukazuje, že zatímco 75 % marketérů již používá GenAI při každodenních úkolech, většina se soustředí na jednodušší využití, jako například tvorba obsahu, copywriting a editování.
Přestože tato základní využití jsou rozšířena, AI nabízí mnohem pokročilejší možnosti, které zatím využívá jen malá část marketérů.
Z průzkumu vyplynulo, že 18 % používá generativní AI k budování publika, 19 % k cílení publika, 16 % k mapování zákaznické cesty a 14 % k optimalizaci cen.
Výhody pro e-commerce
Ukazuje se, že marketéři, kteří využívají GenAI strategicky, zaznamenávají působivé výsledky. Přijetí GenAI je spojeno se zlepšením personalizace (92 %), spokojenosti a udržení zákazníků (89 %), schopností zpracovávat velké množství dat (88 %) a přesností prediktivních analýz (88 %).
V rámci e-commerce by nástroje generativní AI mohly změnit způsob komunikace se zákazníky, zefektivnit operace a podpořit růst podniku.
Marketéři očekávají, že během následujících jednoho až dvou let rozšíří používání GenAI, aby ušetřili čas a náklady (63 %), zlepšili řízení rizik a soulad s předpisy (62 %) a umožnili efektivnější zpracování dat (60 %).
Hlavní překážkou je však nedostatečné pochopení a strategické řízení ze strany CMO. Problémy představují i ochrana soukromí a bezpečnost dat, přičemž 61 % marketérů je uvádí jako hlavní výzvy při přijetí GenAI. Pouze třetina organizací má zavedeny komplexní rámce správy dat a méně než 10 % toho dosáhlo pro GenAI.

Zdroj: sas
Chcete-li mít náskok před konkurencí, zvažte investování do GenAI již nyní. Aby se její potenciál využil naplno, e-commerce odvětví by mělo investovat do vzdělávání svých vedoucích pracovníků, včetně CMOs. Kromě toho bude klíčové vybudovat robustní rámce pro správu dat a dodržování předpisů, aby se posílila důvěra zákazníků a zajistilo zodpovědné používání AI.