2min. doba čtení

Ochrana soukromí online je stále populárnější. Občané EU se začínají zajímat o své údaje

V Evropě se klade stále větší důraz na ochranu soukromí. Rozšiřuje se software pro omezování souborů cookie i sledování. Informace z těchto průzkumů jsou spojeny s Dnem ochrany osobních údajů a Dnem bezpečného internetu.

Ochrana soukromí online je stále populárnější. Občané EU se začínají zajímat o své údaje
Zdroj: Depositphotos

Více než třetina uživatelů internetu v Evropské unii (36 %) v posledním roce změnila nastavení svého prohlížeče tak, aby omezila nebo zamezila používání souborů cookie. Stejný počet uživatelů si zároveň před sdílením svých údajů přečte prohlášení o ochraně osobních údajů.

Až 54 % respondentů odmítlo, aby jejich osobní údaje byly použity pro reklamu a 51 % omezilo nebo odmítlo přístup ke své zeměpisné poloze. Kromě toho 41 % respondentů omezilo přístup ke svému profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených online úložištích.

Celkem 73 % uživatelů internetu v EU v roce 2023 nějakým způsobem kontrolovalo přístup ke svým osobním údajům online. Pokud jde o ochranu osobních údajů, které sdílejí, pouze 35 % uživatelů zkontrolovalo zabezpečení webových stránek, na kterých poskytli své osobní údaje.

Pokud jde o využívání nástrojů na ochranu údajů v zemích EU, nejvyšší podíl aktivních uživatelů byl zaznamenán ve Finsku a Nizozemsku (v obou případech 93 %), následovaných Českou republikou s 89 %. Naopak, nejnižší podíly byly zjištěny v Rumunsku (52 %), Lotyšsku (55 %) a Slovinsku (57 %).

Soubory cookie třetích stran letos nadobro skončí. Tématu jsme se věnovali v článku Pohled na analytiku e-commerce se musí změnit. Bez cookies bude online marketing úplně jiný, kde se o své názory podělilo 13 odborníků z Česka a Slovenska.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Týdenní sumář 23/2024: Sociální média začínají suplovat vyhledávače, unikátní produkt přitahuje více než cena, otestuje Reel ještě před zveřejněním
6min. doba čtení

Týdenní sumář 23/2024: Sociální média začínají suplovat vyhledávače, unikátní produkt přitahuje více než cena, otestuje Reel ještě před zveřejněním

Podívejte se na příklady použití aplikace WhatsApp pro firmy ke zvýšení prodejů. Shein začíná nabízet zánovní položky. Shrnuli jsme nejzajímavější květnové události a přidali vlastní pohled.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+