Zajímá mě
6. května 2020
6. května 2020

Chce váš byznys mimo karanténu?

3 min čtení

Pokud si tuto otázku kladete, je zřejmé, že váš byznys chcete přesunout z off-line do on-line prostředí. Ideálním řešením, jak na to, je e-shop. Pokud podnikáte v oblasti, kde to je možné, stačí si vybrat vhodné řešení.

Výběr vhodného e-shopu

Při volbě vhodného e-shopového řešení si musíte odpovědět na několik otázek:

  • Pro koho bude e-shop určený?
  • S jakými systémy kromě e-shopu má být váš skladový systém propojený?
  • Co všechno má e-shop umět a které procesy lze automatizovat?
  • Kolik prostředků a času chcete do vašeho e-shopu investovat?

Pokud najdete na tyto otázky správné odpovědi, můžete si ušetřit čas při zpracování objednávek, tak jako se to podařilo ve společnosti KNN s.r.o.

„Je vidět, že Money S4 je stavěné na větší datovou zátěž. Bez problémů si poradí s našimi 23 tisíci skladovými kartami a reaguje velmi rychle. Tím při vytvoření a zpracování objednávky ušetříme 30 % času.“ (Zsolt Botló, ředitel KNN s.r.o., případová studie)

Samozřejmě nabídka e-shopových řešení je bohatá. Abyste si uměli správně vybrat, je dobré ptát se na zkušenosti a doporučení známých. Nesmíte však zapomenout na dvě důležité věci:

  • To co vyhovuje jiným, nemusí vyhovovat vám.
  • Je potřebné si ověřit, zda e-shop, který jste si vybrali, komunikuje i s vaším současným podnikovým systémem.

Přehled některých e-shopů propojených s informačním systémem Money S4Money S5, které vám s tímto dokážou pomoci, najdete i na naší stránce.

„Money je moderní systém, který díky svojí otevřenosti umožňuje poměrně snadné propojení na jiné systémy.“ (Ing. Martin Kováč, finanční ředitel Satur Travel)

Jak je to v praxi?

Častokrát se setkáváme s tím, že informační systém a e-shop jsou samostatné systémy, které spolu nekomunikují.

V praxi to znamená například také to, že zaměstnanci musí duplicitně nahazovat nové karty zboží do skladového programu i na e-shop. Výsledkem je nejen nepořádek ve skladu, ale i zvýšená chybovost nebo pracnost.

Dalším znakem „nedostatečné spolupráce“ e-shopu s podnikovým systémem je ruční přepisování objednávek z e-shopu do fakturačního systému. Znovu to způsobuje chybovost, ale také potřebu vyššího počtu zaměstnanců.

Když se nestihnou aktualizovat stavy zásob mezi skladem/prodejnou a e-shopem, může se stát, že přijdou nové objednávky na zboží, které se už mezitím vyprodalo.

Ideální stav na dosah

Podívejme se, jak by to mělo a mohlo ideálně fungovat. Vycházíme ze situace, že máte ERP (skladový systém), kde máte databázi zboží, ceny, stavy zásob.

  • Názvy, popisy zboží, ceny, stavy zásob, zařazení do kategorií, obrázky – to všechno se ze skladového systému přenese na e-shop. Objednávka z e-shopu spadne přímo do skladového systému k vyřízení.
  • Máte také kamennou prodejnu, která je nyní zavřená? Nevadí, i období koronaviru jednou skončí a je dobré se na to připravit. Zákazníci si tak budou moci vyzvednout zboží objednané přes e-shop přímo v prodejně a aktualizace stavu zásob po prodeji na prodejně se přenese na e-shop.
  • Informace o tom, že zásilka je připravená na expedování, se přenese do systému kurýrní služby.
  • Vaše účetní má v reálném čase připravená účetní data. Nic nemusí ručně přepisovat, nechávat si posílat doklady.
  • Doba, kdy jste všechno nahazovali ručně, je už dávno pryč. Do skladového systému importujete sortiment, nákupní ceny a nákupní doklady od jednotlivých dodavatelů.
  • Na e-shopu zobrazujete stav zásob u vašich dodavatelů nebo na jednotlivých provozech, skladech a prodejnách.
  • Ideální je, když to všechno funguje automatizovaně.

Příkladem automatizace je případová studie hračkářství Hopík a vyjádření jeho jednatele Aleše Hubáčka: „Impulzem ke změně bylo spuštění e-shopu. Když přišla zakázka, zaměstnanec musel údaje třikrát ručně přepsat na různé dokumenty – na objednávku, na fakturu a na expediční doklad pro přepravce. Systémy totiž nebyly propojené.“

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Tento článek přináší

Vývoji, implementaci a podpoře podnikových, účetních a pokladních systémů se věnujeme od roku 1990. Právě díky tomu víme, co firmy potřebují a vyvíjíme řešení, která rostou společně s našimi zákazníky.