2 min. doba čtení

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?

Nedávná studie ukázala, že více než polovina malých a středních podniků v Británii nemá marketingový akční plán. Většina z nich nemá dokonce ani podnikatelský plán. Na podobné téma se zaměřily i slovenské agentury.

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?
Zdroj: Depositphotos

Přestože výsledky malých a středních podniků ve Spojeném království naznačují některé trendy a problémy, nelze je přímo srovnávat se slovenským průzkumem. Metodika ve Spojeném království zahrnovala průzkum 1 988 osob s marketingovým rozhodováním a byla speciálně přizpůsobena pro studium konkrétní situace ve Spojeném království.

Na vzorek slovenských firem se zaměřil nedávný průzkum, který provedla slovenská agentura Go4insight ve spolupráci s marketingovým studiem nonoyes. “Průzkum Vše, co víme o marketingu pro rostoucí malé a střední podniky byl proveden online v období od srpna do října 2023 na vzorku 204 respondentů. Cílovou skupinou byly rostoucí malé a střední podniky (s ročním růstem alespoň 5 % za poslední 3 roky) a dotazník vyplňovali jejich kompetentní zástupci. Průzkum přináší unikátní zjištění o využívání marketingu těmito firmami na Slovensku,” uvedl Július Filo pro Stratégie.

Většina britských respondentů nedokázala určit, jak marketing přispívá k dosažení obchodních cílů. Pouze třetina uvedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podniků provádí “nahodilé marketingové aktivity”, které nepřispívají k dosažení obchodních cílů.

Jak ukazuje graf slovenského průzkumu, systematický přístup k marketingu vyznává 32 % firem.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pouze 27 % britských respondentů si při využívání specializovaných marketingových služeb, jako jsou agentury, stanovilo jasné cíle. Pokud se podíváme na výsledky slovenských malých a středních firem, pouze 7 % respondentů využívá služeb agentur.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pete Jakob, marketingový ředitel společnosti Marketing Centre, společnosti, která stojí za průzkumem ve Velké Británii, zhodnotil, že velkým problémem je nedostatek plánování:

“Nedostatek strategického obchodního a marketingového plánování je obrovským problémem pro vedoucí pracovníky britských malých a středních podniků, kteří v podstatě dělají marketing ve tmě. Dobře vypracovaný obchodní a marketingový plán není jen plánem, ale i pojistkou proti nejistotám, vodítkem pro růst podniků a štítem pro celkový obchodní úspěch.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+