2min. doba čtení

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?

Nedávná studie ukázala, že více než polovina malých a středních podniků v Británii nemá marketingový akční plán. Většina z nich nemá dokonce ani podnikatelský plán. Na podobné téma se zaměřily i slovenské agentury.

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?
Zdroj: Depositphotos

Přestože výsledky malých a středních podniků ve Spojeném království naznačují některé trendy a problémy, nelze je přímo srovnávat se slovenským průzkumem. Metodika ve Spojeném království zahrnovala průzkum 1 988 osob s marketingovým rozhodováním a byla speciálně přizpůsobena pro studium konkrétní situace ve Spojeném království.

Na vzorek slovenských firem se zaměřil nedávný průzkum, který provedla slovenská agentura Go4insight ve spolupráci s marketingovým studiem nonoyes. “Průzkum Vše, co víme o marketingu pro rostoucí malé a střední podniky byl proveden online v období od srpna do října 2023 na vzorku 204 respondentů. Cílovou skupinou byly rostoucí malé a střední podniky (s ročním růstem alespoň 5 % za poslední 3 roky) a dotazník vyplňovali jejich kompetentní zástupci. Průzkum přináší unikátní zjištění o využívání marketingu těmito firmami na Slovensku,” uvedl Július Filo pro Stratégie.

Většina britských respondentů nedokázala určit, jak marketing přispívá k dosažení obchodních cílů. Pouze třetina uvedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podniků provádí “nahodilé marketingové aktivity”, které nepřispívají k dosažení obchodních cílů.

Jak ukazuje graf slovenského průzkumu, systematický přístup k marketingu vyznává 32 % firem.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pouze 27 % britských respondentů si při využívání specializovaných marketingových služeb, jako jsou agentury, stanovilo jasné cíle. Pokud se podíváme na výsledky slovenských malých a středních firem, pouze 7 % respondentů využívá služeb agentur.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pete Jakob, marketingový ředitel společnosti Marketing Centre, společnosti, která stojí za průzkumem ve Velké Británii, zhodnotil, že velkým problémem je nedostatek plánování:

“Nedostatek strategického obchodního a marketingového plánování je obrovským problémem pro vedoucí pracovníky britských malých a středních podniků, kteří v podstatě dělají marketing ve tmě. Dobře vypracovaný obchodní a marketingový plán není jen plánem, ale i pojistkou proti nejistotám, vodítkem pro růst podniků a štítem pro celkový obchodní úspěch.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ženy jako tichá síla v pozadí marketingových úspěchů
6min. doba čtení

Ženy jako tichá síla v pozadí marketingových úspěchů

V dnešním světě, který se neustále mění a dynamicky rozvíjí, je zásadní zohlednit a uznat přínos každé individuální zkušenosti a perspektivy. V marketingu to nabývá ještě většího významu, protože budování hlubokých vztahů s lidmi vyžaduje empatii, kreativitu a širší úhel pohledu. Proto je nezbytné vyzdvihnout sílu, která působí v tichosti, mnohými je podceňována nebo přehlížena, […]

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Přečíst článek
Netradiční marketingové kanály pro e-shop
4min. doba čtení

Netradiční marketingové kanály pro e-shop

Asi vás nepřekvapí, že akvizice nového zákazníka je nákladná, řeší se to na v podstatě každé konferenci pro e-shopaře, ale jak nákladná? V České republice podle dat SmartEmailingu stojí získat nového zákazníka z tradičních marketingových kanálů 800 – 1000 Kč. Za tradiční marketingové kanály jsou považovány PPC systémy jako Google Ads a Meta Ads. 

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Přečíst článek
Byznys založený na euforii? Značce iSEXshop pomohla také byznys marketingová strategie od Levosphere
8min. doba čtení

Byznys založený na euforii? Značce iSEXshop pomohla také byznys marketingová strategie od Levosphere

Je snadné provozovat sexshop na Slovensku? Byznys v eCommerce se dá dělat smysluplně dokonce i v tabu segmentu, pokud má dobře nastavenou byznys marketingovou strategii. Martina Melíšková, brand manažerka iSEXshop.sk v rozhovoru hovoří o tom, jak strategie od Levosphere pomohla značce. Značně ovlivnila rozhodování firmy, jaké produktové portfolio dále rozvíjet a které produkty naopak vynechat […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+