2 min. doba čtení

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?

Nedávná studie ukázala, že více než polovina malých a středních podniků v Británii nemá marketingový akční plán. Většina z nich nemá dokonce ani podnikatelský plán. Na podobné téma se zaměřily i slovenské agentury.

Britské podniky by potřebovaly více marketingové strategie. Jak si vedou Slováci?
Zdroj: Depositphotos

Přestože výsledky malých a středních podniků ve Spojeném království naznačují některé trendy a problémy, nelze je přímo srovnávat se slovenským průzkumem. Metodika ve Spojeném království zahrnovala průzkum 1 988 osob s marketingovým rozhodováním a byla speciálně přizpůsobena pro studium konkrétní situace ve Spojeném království.

Na vzorek slovenských firem se zaměřil nedávný průzkum, který provedla slovenská agentura Go4insight ve spolupráci s marketingovým studiem nonoyes. „Průzkum Vše, co víme o marketingu pro rostoucí malé a střední podniky byl proveden online v období od srpna do října 2023 na vzorku 204 respondentů. Cílovou skupinou byly rostoucí malé a střední podniky (s ročním růstem alespoň 5 % za poslední 3 roky) a dotazník vyplňovali jejich kompetentní zástupci. Průzkum přináší unikátní zjištění o využívání marketingu těmito firmami na Slovensku,“ uvedl Július Filo pro Stratégie.

Většina britských respondentů nedokázala určit, jak marketing přispívá k dosažení obchodních cílů. Pouze třetina uvedla, že má marketingový plán s pravidelnými aktivitami. Mnoho podniků provádí „nahodilé marketingové aktivity“, které nepřispívají k dosažení obchodních cílů.

Jak ukazuje graf slovenského průzkumu, systematický přístup k marketingu vyznává 32 % firem.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pouze 27 % britských respondentů si při využívání specializovaných marketingových služeb, jako jsou agentury, stanovilo jasné cíle. Pokud se podíváme na výsledky slovenských malých a středních firem, pouze 7 % respondentů využívá služeb agentur.

Zdroj: strategie.hnonline.sk

Pete Jakob, marketingový ředitel společnosti Marketing Centre, společnosti, která stojí za průzkumem ve Velké Británii, zhodnotil, že velkým problémem je nedostatek plánování:

„Nedostatek strategického obchodního a marketingového plánování je obrovským problémem pro vedoucí pracovníky britských malých a středních podniků, kteří v podstatě dělají marketing ve tmě. Dobře vypracovaný obchodní a marketingový plán není jen plánem, ale i pojistkou proti nejistotám, vodítkem pro růst podniků a štítem pro celkový obchodní úspěch.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více
2 min. doba čtení

Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více

V důsledku rostoucího finančního tlaku spotřebitelé hledají cenově dostupné alternativy, aniž by museli dělat kompromisy v kvalitě. To vede k boomu „dupe“ produktů a privátních značek. V roce 2023 dosáhly výdaje na produkty vlastních značek rekordních 236,6 miliardy dolarů. V nejistých ekonomických časech proto maloobchodníci stále více investují do privátních značek, aby oslovili zákazníky, kteří […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?
3 min. doba čtení

Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?

Jak mohou značky zaujmout v přeplněném reklamním prostoru a dosáhnout výsledků? Odpověď hledají marketéři po celém světě. Nejnovější analýza Effie Awards Europe 2024 ve spolupráci se společností Kantar odhaluje, co stojí za úspěšnými kampaněmi. Kreativita totiž není jen o poutavých vizuálech – je to strategický nástroj, který dokáže značku odlišit, vyvolat emoci a dlouhodobě posílit […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+