
Podle průzkumu společnosti JLL se očekává, že američtí rodiče letos utratí za školní potřeby o téměř 22 % více. Tento trend poukazuje na klíčové příležitosti a výzvy, ze kterých se mohou evropští maloobchodníci poučit a přizpůsobit je svým trhům.
Rodiče plánují utratit 475 dolarů na dítě, což je o 390 dolarů více než v minulém roku.
Walmart, Amazon a Target zůstávají nejlepšími volbami pro nakupování. Jedná se o silnou preferenci velkých, dobře zavedených maloobchodních prodejců. Evropské platformy se mohou inspirovat – výběr těchto obchodů ukazuje, jak důležité je budovat silnou značku a nabízet široký sortiment výrobků za přijatelné ceny.
Další, i když poněkud méně populární volbou, jsou maloobchodní prodejny jako Costco, Old Navy a Dollar General. Stále jsou však součástí nákupního prostředí. To naznačuje, že ačkoli velké maloobchodní prodejny dominují, stále existuje prostor pro specializované maloobchodní prodejny, které mohou získat podíl na trhu.

Zdroj: JLL
Z průzkumu také vyplývá, že přibližně čtvrtina rodičů začala nakupovat pro školáky dříve – v červnu (22,1 %), červenci (20 %) a srpnu (16,8 %). Na základě tohoto rozložení vidíme, že je vhodné zajistit dobré zásobování a marketingové strategie, aby obchody mohly uspokojit jak dřívější, tak pozdní nakupující.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelé se letos připravují na naplnění svých nákupních seznamů školních potřeb, americké obchody pomalu zahajují letní propagační akce. Amazon začíná se svým Prime Day od 16. do 17. července a další maloobchodníci včetně Target, Walmart, Best Buy a Kohl’s ho následují.
Tváří v tvář inflaci
Zajímavé je, že rodiče téměř všech příjmových skupin plánují během školní sezóny utratit více peněz než loni. Bohatší domácnosti (ty, které vydělávají více než 150 000 USD) zvyšují své rozpočty nejvíce. Navzdory obavám z inflace rodiče vydělávající více než 50 000 USD své rozpočty nesnižují. Rodiče s nižšími příjmy, kteří vydělávají méně než 50 000 USD, však své rozpočty kvůli inflaci snižují a vyhledávají výprodeje, kupony a výhodné nabídky.
Nůžky se rozevírají. To znamená, že je vhodné nabízet konkurenceschopné ceny a atraktivní nabídky, abyste přilákali zákazníky, kteří jsou si vědomi limitů svého rozpočtu. Zároveň však nezapomeňte nabízet kvalitní a prémiové produkty pro movitější zákazníky.
Podle průzkumu plánují maminky v červenci a srpnu více utrácet, hledat výprodeje, slevy a kupony, znovu používat školní výrobky a nakupovat. Objednávají hlavně online a šetří u velkých a levnějších značek, v průměru navštíví 2 – 5 prodejců. Otcové mají tendenci začít nakupovat dříve. V průměru utrácejí méně, nakupují v obchodních centrech, využívají BOPIS (Buy Online, Pick Up in Store) a dávají přednost doručení zdarma. Oceňují snadnou orientaci v obchodech a navštěvují obchody s kancelářskými potřebami, obchodními domy a elektronikou. Nakupují u 6 až 7 prodejců.
Co si tedy můžeme vzít z nákupních trendů v USA? Díky pochopení zvýšených výdajů na dítě, preferovaných nákupních destinací, rozložených nákupních plánů a rozdílných rozpočtů různých příjmových skupin se mohou i evropské platformy elektronického obchodu lépe připravit na úspěšnou prodejní sezónu. Klíčem k získání podílu v této oblasti bude nabídka široké škály produktů, konkurenceschopných cen, atraktivních nabídek a včasných prodejních akcí.