2 min. doba čtení

Američané budou moci na Amazonu nakupovat s AI poradcem Rufusem

Společnost Amazon přichází s revolučním nástrojem, který má zlepšit nákupní zkušenosti zákazníků. Tento chatbot má za úkol odpovídat na dotazy zákazníků týkající se různých produktů, poskytovat doporučení a porovnávat je.

Američané budou moci na Amazonu nakupovat s AI poradcem Rufusem
Zdroj: Depositphotos

Rufus, generativní nákupní asistent s umělou inteligencí, byl vyškolen na základě rozsáhlého katalogu produktů Amazonu a dalších informací na internetu. Nástroj využívá generativní umělou inteligenci a společnost Amazon plánuje testovat nové funkce, aby dále zlepšila proces nakupování a vyhledávání produktů.

|

Co od Rufuse očekávat?

Zákazníci mohou pomocí služby Rufus vyhledávat konkrétní informace o produktech a klást otázky, co mají při jejich nákupu zvážit. Může také pomoci vyhledat produkty na základě konkrétní události nebo místa. Zákazníci se mohou například zeptat: „Co potřebuji na podzimní túru v Tatrách?“ a získat doporučení na vhodné vybavení a oblečení.

Rufus dokáže porovnávat různé kategorie produktů a doporučovat je. Na dotazy týkající se konkrétních produktů vygeneruje odpovědi na základě příslušných údajů a recenzí.

V současné době je služba Rufus ve fázi beta a je dostupná pouze pro část amerických zákazníků, kteří používají mobilní aplikaci Amazonu. V nadcházejících týdnech se plánuje postupné rozšíření této funkce na další zákazníky v USA. Kdy se podobného nakupování dočkáme u nás, je zatím otázkou.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google
3 min. doba čtení

Instagramové příspěvky se zobrazují už i ve výsledcích vyhledávání Google

10. července 2025 nastala významná změna pro e-commerce značky, které využívají Instagram. Vaše příspěvky o produktech, zákulisní obsah či recenze zákazníků se nyní mohou objevit ve výsledcích vyhledávání na Googlu – i tehdy, když daný uživatel nemá Instagram a vůbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky
4 min. doba čtení

Influenceři chtějí férovou odměnu a tvůrčí svobodu, ne slavné značky

Značky, které se snaží spolupracovat s influencery, často míjejí podstatu. Nový výzkum ukazuje, že influenceři kladou mnohem větší důraz na sdílené hodnoty a jasné finanční podmínky než na to, zda jde o známou značku. A chtějí mít také slovo v kreativitě – což jim většina firem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe