Rufus, generativní nákupní asistent s umělou inteligencí, byl vyškolen na základě rozsáhlého katalogu produktů Amazonu a dalších informací na internetu. Nástroj využívá generativní umělou inteligenci a společnost Amazon plánuje testovat nové funkce, aby dále zlepšila proces nakupování a vyhledávání produktů.
Co od Rufuse očekávat?
Zákazníci mohou pomocí služby Rufus vyhledávat konkrétní informace o produktech a klást otázky, co mají při jejich nákupu zvážit. Může také pomoci vyhledat produkty na základě konkrétní události nebo místa. Zákazníci se mohou například zeptat: “Co potřebuji na podzimní túru v Tatrách?” a získat doporučení na vhodné vybavení a oblečení.
Rufus dokáže porovnávat různé kategorie produktů a doporučovat je. Na dotazy týkající se konkrétních produktů vygeneruje odpovědi na základě příslušných údajů a recenzí.
V současné době je služba Rufus ve fázi beta a je dostupná pouze pro část amerických zákazníků, kteří používají mobilní aplikaci Amazonu. V nadcházejících týdnech se plánuje postupné rozšíření této funkce na další zákazníky v USA. Kdy se podobného nakupování dočkáme u nás, je zatím otázkou.