2 min. doba čtení

Amazon ukončí doručování potravin v Indii

Společnost Amazon do konce roku ukončí v Indii svou činnost v oblasti doručování potravin. Maloobchodní prodejce se stahuje z trhu, na který vstoupil před necelými třemi lety a jehož hodnota dosahuje 20 miliard dolarů.

Amazon ukončí doručování potravin v Indii

Společnost opouští trh v hodnotě 20 miliard dolarů.

Společnost Amazon ukončí 29. prosince v Indii činnost v oblasti dodávek potravin pod názvem Amazon Food. Službu Food in India spustil v květnu 2020 v některých částech Bengalúru. Později společnost rozšířila službu po celém městě a navázala spolupráci s dalšími restauracemi, ale nikdy tuto platformu výrazněji nepropagovala.

„Zákazníci nám už nějakou dobu říkají, že by si kromě nákupu všech ostatních základních věcí rádi objednali i hotová jídla přes Amazon. To je obzvláště důležité v současnosti, kdy zůstávají doma v bezpečí,“ uvedla společnost v době spuštění prodeje potravin.

Podle společnosti Sanford C. Bernstein se odhaduje, že indický trh s dodávkami potravin bude mít do tří let hodnotu 20 miliard dolarů. 

Amazon zaostává za konkurenčním Walmartem

Toto oznámení je součástí širší restrukturalizace společnosti v indickém regionu. Začátkem tohoto týdne společnost Amazon oznámila, že v příštím roce ukončí provoz své edtech služby Academy.

Společnost Amazon uvedla: „Tato rozhodnutí nebereme na lehkou váhu. Postupně ukončujeme programy péče o stávající zákazníky a partnery a během tohoto přechodu podporujeme naše zaměstnance, kterých se to týká.“

Indie je pro Amazon klíčovým zahraničním trhem, do kterého již investovala více než 6,5 miliardy dolarů. Podle nedávné zprávy společnosti Sanford C. Bernstein však společnost zaostává za společností Walmart Flipkart a snaží se prosadit v menších indických městech a obcích.

Hrubý objem zboží Amazonu v zemi v roce 2021 činil 18 až 20 miliard dolarů. Stále však zaostává za 23 miliardami dolarů společnosti Flipkart, uvedli analytici v poznámce pro klienty.

Aktualizováno:

Poté, co společnost Amazon ukončila svoji službu Amazon Academy a službu doručení potravin Amazon Food, ukončila tento týden také svoji vertikální distribuci velkoobchodních produktů. Tento podnik působil v Karnatake a zajišťoval propojení mezi velkoobchodními a maloobchodními prodejci. Mluvčí společnosti Amazon tento krok potvrdil, ale uvedl, že společnost je nadále odhodlána působit v Indii.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+