
Společnost Alibaba se již několik let snaží prosadit v evropském elektronickém obchodě
Alibaba Group Holding se zaměřuje na budování místních podniků mimo Čínu, přičemž Evropa je její hlavní prioritou. Prezident skupiny John Michael Evans to řekl 15. června na technologické konferenci v Paříži.
“V budoucnu se více zaměříme na budování místních podniků, takže uvidíte, že koncept TMall, který máme v Číně, se objeví i v Evropě. To znamená, že budeme sloužit lokálním značkám a zákazníkům na lokálních trzích,” řekl Evans.
V Číně se Tmall výrazně zaměřuje na prodej zahraničních značek čínským spotřebitelům. Spuštění služby Tmall v Evropě odráží významnou změnu strategie společnosti Alibaba v oblasti mezinárodního elektronického obchodu. Jak vysvětlil Evans, v Evropě se Tmall zaměří především na prodej lokálních značek.
“Začali jsme pilotním projektem ve Španělsku, který budeme rozšiřovat po celé Evropě,” dodal Evans. Uvedl také, že zakladatel Jack Ma zůstává největším akcionářem Alibaby a o společnost se stále stará.
Začátkem tohoto roku Alibaba Group Holding oznámila plány na restrukturalizaci a rozdělení na šest společností. V budoucnu by se měly oddělit mimo jiné oblasti ecommerce, média a cloudové služby. Tento krok následuje po dvou letech zásahů čínských regulačních orgánů do technologického sektoru, včetně zastavení primární veřejné nabídky akcií finanční dceřiné společnosti Alibaba Ant Group v roce 2020.