3 min. doba čtení

AI výzkumníkům Microsoftu omylem uniklo 38 terabajtů dat

Výzkumníci působící ve společnosti Microsoft, globálním lídrovi v oblasti technologie a umělé inteligence, nedávno způsobili jeden z největších úniků dat v historii spojené s umělou inteligencí.

AI výzkumníkům Microsoftu omylem uniklo 38 terabajtů dat
Zdroj: Depositphotos

Největší únik dat v souvislosti s AI

Výzkumníci společnosti Microsoft v oblasti umělé inteligence omylem odhalili 38 terabajtů citlivých dat včetně soukromých klíčů a hesel. Jedná se o dosud největší únik skutečně masivního množství dat, jenž dokazuje, že s daty svěřenými umělé inteligenci zachází lidé, kteří dělají stejné bezpečnostní chyby jako většina z nás. Tento incident ukazuje, že ani světové technologické giganty nejsou imunní vůči chybám v zabezpečení dat.

Celý případ vyšel najevo díky startupu Wiz Research, který identifikoval, že tato obrovská datová zásoba byla veřejně dostupná na platformě GitHub. Uživatelé GitHubu, kteří stahovali modely umělé inteligence pro rozpoznávání obrazů z úložiště Azure, byli nevědomky instruováni stáhnout i další data, nejen ty, která měli původně na mysli. Tím bylo omylem odkryto mnoho citlivých informací.

Jednou z hlavních chyb bylo nastavení URL adresy úložiště, která umožnila přístup ke kompletnímu účtu úložiště, místo aby byl nastaven pouze režim pro čtení. Tím byla otevřena cesta k citlivým datům, a to včetně hesel, tajných klíčů a více než 30 tisíc interních zpráv, které zaměstnanci Microsoftu vyměňovali prostřednictvím Microsoft Teams. To znamená, že útočník, pokud by to chtěl, mohl infikovat modely umělé inteligence škodlivým kódem, což by mělo potenciál ohrozit bezpečnost uživatelů.

Týdenní podcast UPdate

Microsoft incident potvrdil

Microsoft rychle zareagoval a potvrdil tuto chybu, avšak upozornil na to, že nyní je zabezpečení těchto dat řádně nastaveno a podobný incident by neměl nastat. Omyl ve správě dat tedy odhaluje zranitelnost i velkých technologických společností, když se jedná o masivní množství informací.

I přes rychlou korekci ze strany Microsoftu tato událost vyvolává otázky ohledně bezpečnosti dat v oblasti umělé inteligence. Velké modely umělé inteligence se stávají stále běžnějšími a provozní data představují riziko úniku, pokud není zabezpečení dostatečně pevné.

Společnosti, které využívají umělou inteligenci, se musí stále více zaměřovat na zabezpečení svých dat. Ani majetkový podíl Microsoftu ve firmě Open AI neposkytuje absolutní záruku, jak ukázal tento incident. Zabezpečení dat musí být prioritou, zejména v době, kdy se stále více spoléháme na umělou inteligenci a její využití v různých oblastech našeho života.

Credit: Focus

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+