Interactive Advertising Bureau (IAB) Slovakia již od roku 2007 mapuje slovenský trh a rozpočty, které se proinvestují v rámci digitálních médií. Po několika letech růstu se do tabulek dostal i affiliate marketing, který jen za první pololetí 2022 zaznamenal obrat skoro 2 miliony eur.
Místo mezi nejlepšími formáty reklamy
„Konečně se po několika letech podařilo zařadit affiliate mezi renomované zdroje slovenské reklamy,” říká Štefan Polgári, Managing Director affiliate sítě Dognet.
Dognet již od roku 2013 působí jako lokální CEE hráč. Aktuálně spravuje více než 900 affiliate kampaní v celé Evropě. Mezi jeho klienty patří e-commerce prodejci jako Alza, Mall, 4Home, ale i e-shopy retailových prodejců jako Möbelix či Lidl. Dognet klientům přinesl v roce 2021 přes 1,3 milionu prodejů. Na Slovensku je Dognet na poli affiliate marketingu jednoznačný leader a v rámci CEE je tržní dvojka.
Do celkového součtu jsou zařazeny i globální sítě jako Awin, TradeDoubler, Commision Junction či čeští hráči působící na Slovensku – eHub a AffiliatePort. Zohledněny jsou i samostatné affiliate programy prodejců.
„Už několik let sledujeme vývoj affiliate marketingu na Slovensku. Obecně vývoj v oblasti e-commerce zažívá spolu s affiliate dynamický růst, a proto jsme se rozhodli tomuto segmentu vytvořit vlastní kategorii. V nejbližší době bychom se tomuto segmentu rádi věnovali více také na našich pravidelných IAB budíčcích.” Matej Kolarovský, předseda správní rady IAB Slovakia. Více v tiskovém centru IAB Slovakia.